استراتژی‌های نوآورانه در بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب

استراتژی‌های نوآورانه در بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب

فهرست مطالب

فهرست

خلاقیت و نوآوری موضوعی است که در دنیای دیجیتال می‌تواند برگ برنده شما باشد. در دنیای دیجیتال هر روز تعداد بیشماری محتوا در آن تولید می‌شود و مخاطبان را هدف قرار می‌دهد؛ اما مخاطب جذب انواع خلاقانه و جدید می‌شود. حالا سوال اینجاست که استراتژی های نوآورانه در بازاریابی محتوایی چیست و چگونه باید آن‌ها را در تولید محتوا استفاده کنیم؟

تولید محتوای نوآورانه در ابتدا کار سختی به نظر می‌رسد؛ اما با ساده‌سازی و رعایت چند اصل ساده می‌توانید به راحتی و البته با تمرین محتوای جدید و جذاب تولید کنید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا چند تکنیک ساده و موثر برای خلق محتوای نوآورانه نوشتاری و گرافیکی را معرفی کنیم.

  1. محتوای تعاملی ایجاد کنید

به جای اینکه فقط اطلاعات را به صورت یک‌طرفه به مخاطبان خود ارائه دهید، آنها را با محتوای تعاملی درگیر کنید. این می تواند شامل آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، مسابقات، ویدئوهای تعاملی، اینفوگرافیک‌های قابل کلیک و موارد دیگر باشد. محتوای تعاملی راهی عالی برای افزایش مشارکت، سرگرم کردن مخاطبان و به یاد ماندن برند شما است.

  1. از داستان سرایی استفاده کنید

انسان‌ها ذاتاً عاشق داستان هستند. از داستان سرایی برای جلب توجه مخاطبان خود، برقراری ارتباط با آنها در سطح عاطفی و به اشتراک گذاشتن پیام برند خود به روشی جذاب استفاده کنید. می توانید از داستان سرایی در پست های وبلاگ، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و حتی ایمیل های بازاریابی خود استفاده کنید.

  1. با افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) همکاری کنید

همکاری با افراد تاثیرگذار در صنعت خود می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید و اعتبار برند خود را افزایش دهید. به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که با مخاطبان هدف شما همسو باشند و محتوایی ایجاد کنید که هم برای شما و هم برای مخاطبان آنها ارزشمند باشد. اگر افراد تاثیرگذار را به خوبی انتخاب کنید می‌توانید در زمان کوتاهی برای مخاطبان هدف شناخته شوید.

  1. برای تولید محتوای ویدیویی از موضوعات ساده استفاده کنید

شاید این روش چندان نوآورانه به نظر نرسد؛ اما با داشتن دید متفاوتی به موضوعات ساده و ملموس می‌توانید محتوای ویدیویی جدید و خلاق تولید کنید. از این مورد ویدیوها بارها در اینستاگرام دیده‌اید و به آن‌ها جلب شده‌اید؛ مثلا مواردی مثل «تعریف والدین از بچه‌های مردم» که همه ما تجربه کرده‌ایم و به نوعی از این مقایسه ناراحت شده‌ایم. در محتوای تولید شده به جای ناراحتی این موضوع را از دید طنز نگاه می‌کند و آن را مشکلی مشترک بین تمام افراد می‌داند.

  1. از همدردی استفاده کنید

در تولید محتوای نوآورانه به خصوص نوع ویدیویی از همدردی استفاده کنید. منظور از همدردی یعنی این چالش برای همه یا بخش زیادی از جامعه وجود دارد. به مثال «تعریف والدین از بچه‌های مردم» برگردیم. در این نوع محتوا ویدیویی بر تجربی بودن این موضوع تاکید شده است؛ یعنی به نوعی همه ما این شرایط را تجربه کرده‌ایم. با همدردی، احساس تنهایی و در برخی موارد احساس گناه از بین می‌رود و مخاطب با شما همراه می‌شود.

  1. به سراغ موضوعات روز و ترند بروید

موضوعات ترند و فصلی، فاکتور دیگری است که می‌تواند به شما در تولید محتوای نوآورانه کمک کند. در حوزه‌های مختلف موضوعات ترند مختلفی وجود دارد؛ مثلا در حوزه آشپزی، باب شدن دستور پخت یک شیرینی یا خوراک از کشور کره یا مکزیک می‌تواند برای مدتی، یک نمونه خوب است.

  1. محتوای خود را بهینه کنید

برای اینکه محتوای شما توسط مخاطبان مورد نظرتان دیده شود، باید آن را برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه کنید. از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین، برچسب ها و متن خود استفاده کنید و محتوای خود را به گونه ای ساختاریافته کنید که به راحتی توسط خزنده های موتور جستجو قابل خواندن باشد.

  1. محتوای خود را تبلیغ کنید

تنها ایجاد محتوای عالی کافی نیست. شما همچنین باید آن را به گونه ای تبلیغ کنید که به دست مخاطبان مورد نظرتان برسد. می توانید از رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات پولی و سایر کانال های بازاریابی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.

  1. تجزیه و تحلیل داده های خود را دنبال کنید

مهم است که عملکرد بازاریابی محتوای خود را ردیابی کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب برای پیگیری ترافیک، تعامل و تبدیل خود استفاده کنید. از این داده ها برای آگاهی از استراتژی بازاریابی محتوای خود و بهبود نتایج خود استفاده کنید.

با استفاده از این استراتژی‌های نوآورانه، می‌توانید محتوایی جذاب و ارزشمند ایجاد کنید که مخاطبان را جذب کند، آنها را درگیر کند و به تبدیل آنها به مشتری کمک کند.

 

برای تولید محتوای نوآورانه باید سعی کنید که به‌روز باشید و از موضوعاتی که ترند می‌شوند، اطلاع پیدا کنید. در این راه، از امتحان ایده‌های جدید نترسید و مطمئن باشید که شکست، مقدمه پیروزی است. برای تولید محتوا حتما کیفیت را اولویت قرار دهید تا برند قوی و جذابی بسازید.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx