مکان‌های خوش آب و هوا برای سفر در تابستان

مکان‌های خوش آب و هوا برای سفر در تابستان

فهرست مطالب

فهرست

تابستان، فصلی گرم و پرنشاط، برای بسیاری از مردم فرصتی برای رهایی از روزمرگی و سفر به مناطق خنک و ییلاقی است. در کشور پهناور ایران، مکان‌های خوش آب و هوا و ییلاقی متعددی وجود دارند که می‌توانند خنکای دلنشینی را در گرم‌ترین روزهای سال به ارمغان بیاورند. در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از مکان‌های خوش آب و هوا برای سفر در تابستان بپردازیم تا شما بتوانید با توجه به سلیقه و علایقتان، بهترین مقصد را برای سفری خاطره‌انگیز انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

photo 2021 07 15 18 29 25 | هلومگ | مکان‌های خوش آب و هوا برای سفر در تابستان

ماسال، بهشت گمشده ایران در تابستان

گریز از گرمای تابستان و پناه بردن به آغوش طبیعت خنک و دل‌انگیز، آرزوی بسیاری از مردم در این فصل گرم است. اگر به دنبال مقصدی ایده‌آل برای سفر در تابستان هستید، ماسال، شهر ییلاقات بکر و سرسبز شمال ایران، بهشت گمشده‌ای را در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

معروف‌ترین ییلاق منطقه ماسال، ییلاق اولسبلنگاه است. از فراز این ییلاق می‌توانید به تماشای پدیده‌ی شگفت‌انگیز اقیانوس ابر بنشینید و غرق در زیبایی خیره‌کننده‌ی مناظر سرسبز اطراف شوید. نگران اقامت خود در ماسال نباشید. در این منطقه، هم می‌توانید خانه‌ها و کلبه‌های محلی را برای اجاره پیدا کنید و هم از خدمات هتل مجهز این خطه بهره‌مند شوید.

سرعین، نگین گردشگری اردبیل در خنکای تابستان

در میان انبوه شهرهای توریستی ایران، سرعین همچون نگینی درخشان در استان اردبیل می‌درخشد. این شهر با طبیعت بکر و آب و هوای خنک در فصل تابستان، بهشتی را برای رهایی از گرمای طاقت‌فرسای این فصل به ارمغان آورده است.

شهرت جهانی سرعین، مرهون چشمه‌های آب گرم معدنی آن است. این چشمه‌ها با خواص درمانی بی‌نظیر، سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی هستند که به دنبال التیام دردها و کسب سلامتی از دل طبیعت هستند.

اما سرعین تنها به آب گرم ختم نمی‌شود. این شهر تاریخی، با وجود بناهای کهن و باستانی مانند قلعه معروف “گردنه حیران” و “مقبره شیخ صدرالدین اردبیلی” ، سفری در اعماق تاریخ را برای شما رقم می‌زند. در این شهر زیبا می‌توانید به پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری در دل طبیعت بپردازید و از لذت تماشای مناظر بدیع و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

زریوار، نگین اسرارآمیز کردستان

دریاچه زریوار در غرب ایران با زیبایی خیره‌کننده‌اش هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. راز زریوار در بی‌نیازی آن از رودخانه‌هاست. این دریاچه گویی از دل زمین جوشیده و با بارش باران و چشمه‌های کف خود، حیات را به قلب طبیعت هدیه می‌کند. همین راز، زریوار را به دریاچه‌ای اسرارآمیز در میان مردم محلی تبدیل کرده است.

این دریاچه در هر فصل از سال، شکوه و جلال خود را به رخ می‌کشد. در تابستان، زریوار با آبی زلال و خنک، زیبایی و خنکی را به هر رهگذری هدیه می‌کند. در زمستان، یخ بستن سطح دریاچه و پوشیده شدن آن از برف سفید، منظره‌ای بدیع و سحرآمیز را خلق می‌کند.

در کنار تماشای زیبایی‌های زریوار می‌توانید از تفریحات مختلفی در این منطقه نیز لذت ببرید. قایق‌سواری در دل دریاچه، گشت و گذار در میان نیزارها و برپایی پیک‌نیک در ساحل زریوار، تنها بخشی از این تفریحات هستند.

بجنورد، خنکای تابستان در دل خراسان شمالی

بجنورد شهر کوچکی است، اما جاذبه‌های دیدنی متعددی در دل خود جای داده است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. گردشگاه بش قارداش با آن صخره‌های شگفت‌انگیز و مناظر بدیع، عمارت و آیینه‌خانه مفخم با شکوه و عظمت دوران قاجار، آتشکده اسپاخو که یادگاری از تاریخ کهن ایران است و بسیاری از جاذبه‌های دیگر، هر کدام به تنهایی می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنند.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، طبیعت بجنورد نیز در نوع خود بی‌نظیر است. دریاچه سد شیرین دره، گویی تکه‌ای از بهشت را به زمین آورده است. طبیعت باغ دره با آن درختان انبوه و سرسبز و غار سوله قواق زیبایی خاص خود را دارند.

فیروزکوه، بهشتی ییلاقی در آغوش البرز

در نزدیکی پایتخت، طبیعت بکر و سرسبز در انتظار شماست. فیروزکوه با آب و هوای خنک و دل‌انگیز، مکان ایده‌آلی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و پناه بردن به آغوش طبیعت است. فیروزکوه که در میان تهران و مازندران واقع شده، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شماری را در دل خود جای داده است.

تنگه‌ واشی که در آن تاریخ و طبیعت به هم گره خورده‌اند و تفرجگاهی محبوب را به وجود آورده‌اند، چشمه آب معدنی خمده که خواص درمانی بی‌نظیری دارد، روستای ییلاقی لزور با آن چشم‌اندازهای بدیع، دریاچه سد لزور که گویی آینه‌ای از آسمان را در دل خود جای داده است و تنگه میشینه مرگ با آن صخره‌های شگفت‌انگیز و مناظر نفس‌گیر، هر کدام به تنهایی می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنند.

علاوه بر این، فیروزکوه به دلیل قرارگیری در دامنه‌ی رشته‌کوه البرز، برای کوهنوردی نیز بسیار مناسب است. در این منطقه می‌توانید از تماشای مناظر کوهستانی بی‌نظیر لذت ببرید و از هوای پاک و خنک کوهستان بهره‌مند شوید.

 

ایران پهناور سرشار از مکان‌های خوش آب و هوا برای سفر در تابستان است. از شمال سرسبز و کوهستانی گرفته تا کردستان و آذربایجان خنک و دل‌انگیز و از خراسان شمالی تا اردبیل و مازندران، هر کدام از این مناطق زیبایی‌ها و جاذبه‌های خاص خود را دارند و شما را به سفری به یاد ماندنی فرا می‌خوانند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سفرتان خوش!

 

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx