۵ راه شگفت‌انگیز برای پیشگیری از میگرن

۵ راه شگفت‌انگیز برای پیشگیری از میگرن

فهرست مطالب

فهرست

دردهای وحشتناک میگرن را تجربه کرده‌اید و حال می‌خواهید با روش‌های پیشگیری از رخ دادن آن‌ها جلوگیری کنید؟ دردهای میگرنی که حتی تحمل کوچکترین میزان نور و کمترین صدا را هم طاقت‌فرسا و غیرممکن می‌کنند، بسیاری از افراد در سراسر جهان را رنجانده‌اند. به همین دلیل در این مطلب به شما ۵ راه شگفت‌انگیز برای پیشگیری از میگرن پیشنهاد می‌کنیم تا از این طریق بتوانید از تجربه کردن چنین دردهای آزاردهنده‌ای جلوگیری کنید.

 

۵ روش پیشگیری از میگرن

امروزه هر فردی در هر جایی و با هر تخصصی به مصرف داروها و خوراکی‌های مختلفی برای پیشگیری از میگرن توصیه می‌کند. در حالی که شاید چنین مواردی برای این افراد کارساز باشد، اما ممکن است مصرف آن‌ها برای شما ضرر داشته باشد. به همین دلیل در این قسمت به ۵ راه شگفت‌انگیز برای پیشگیری از میگرن می‌پردازیم که هیچ یک از آن‌ها ضرر یا آسیبی به بدن شما نخواهند رساند.

1.      خواب کافی بهترین روش است.

به عنوان اولین و بهترین راه‌حل باید به اندازه کافی بخوابید. منظور از کافی خوابیدن زیاد خوابیدن نیست چراکه خواب زیاد خود به نحوی دلیل و سبب سردرد است. افرادی که به میگرن مبتلا هستند، به خوبی می‌دانند که ذره‌ای بالا و پایین شدن ساعات یا حتی کیفیت خواب می‌تواند چه تأثیر زیادی روی سردرد آن‌ها داشته باشد.

در مجموع خواب نامنظم، خواب ناکافی یا خوابیدن بیش از اندازه می‌تواند باعث درد کشیدن در کل روز شود. به همین دلیل خواب کافی از راه‌حل‌های اصلی پیشگیری از هر نوع میگرن است.

 

2.      به یوگا روی بیاورید.

سرحال و بانشاط بودن شما تأثیر مستقیمی با سلامتی و سردردها دارد. زمانی که بدن شما کسل، بی‌حال، خواب‌آلود و حتی پر از استرس باشد، احتمال رخ دادن سردردهای میگرنی بیشتر از همیشه است. به همین دلیل تمرینات یوگا را به عنوان یکی از ۵ راه شگفت‌انگیز برای پیشگیری از میگرن پیشنهاد می‌کنیم که پس از مدتی تأثیر آن روی سلامت کلی بدن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

حرکات کششی و نفس‌های عمیق در این تمرینات باعث می‌شوند که بدن شما جانی تازه بگیرد. گردش خون و متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند و حتی قلب هم به شکل بهتری کار خواهد کرد. پس از آن هم خوابی بهتر و باکیفیت‌تر خواهید داشت که همه از تمرینات عالی، کوتاه و به نسبت آسان یوگا نشأت می‌گیرند. تمامی این موارد در پیشگیری از میگرن تأثیر چشمگیری می‌گذارند.

 

3.      رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.

همان‌طور که پزشکان و متخصصین بی‌شماری در سراسر جهان همواره تأکید کرده‌اند، حفظ یک رژیم غذایی سالم و مملو از مواد مغذی برای سلامت هر فرد با هر سن و سالی ضرورت دارد. بدنی که از مواد غذایی سالم و مفید تغذیه شده باشد، به میزان بسیار کمتری در معرض خطر بیماری‌های گوناگون قرار دارد. مغز دانه‌ها، سبزیجات و میوه‌ها تعدادی از این مواد غذایی مفید هستند.

زمانی که با این مواد غذایی انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، کلسیم، آهن، منیزیم و سایر مواد مورد نیاز بدن خود را تأمین کرده باشید، احتمال رنج کشیدن از دردهای میگرنی تا حدود قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. جالب است بدانید در برخی از افرادی که کمبود منیزیم داشته‌اند، سردردهای میگرنی بیشتر رخ داده است.

 

4.      یادداشت برداری کنید!

شاید انتظار این را نداشته باشید، اما یادداشت برداری از بهترین روش‌های پیشگیری از میگرن است. هیچ فردی به اندازه خود شما نمی‌داند که بر اساس چه عواملی و با چه محرک‌هایی دچار سردرد می‌شوید. سعی کنید هر بار که این دردها را حس کردید، نکته کوتاهی از آن را یادداشت کنید. سپس الگو و مواردی که موجب سردردهای میگرنی شما می‌شوند را در یک دفترچه یا حتی دفترچه و نوت گوشی خود به همراه خواهید داشت. با آگاهی از آن‌ها، به بهترین شکل می‌توانید از تحریک کردن سردردهای میگرنی خود جلوگیری کنید.

همچنین به خانم‌ها هم پیشنهاد می‌کنیم که علاوه‌بر یادداشت این عوامل، الگو، زمان و تاریخ عادات ماهیانه یا قاعدگی خود را هم یادداشت کنند چراکه در واقع بسیاری از سردردهای میگرنی خانم‌ها با تغییرات هورمونی این دوران رخ می‌دهند.

 

5.      بوتاکس صورت تأثیرگذار است.

اگر تمامی این موارد را امتحان کرده‌اید و همچنان میگرن شما را رها نمی‌کند، می‌توانید با مشورت پزشک به بوتاکس روی بیاورید. استفاده از بوتاکس تنها جنبه زیبایی ندارد و برای درمان سردردهای مزمن هم تأثیرگذار است. در واقع این ماده نوعی ماده فلج‌کننده عضلات است و زمانی که در قسمت‌ها و نقاط پیشانی و سردرد تزریق می‌شود، عضلات آن قسمت را فلج می‌کند.

به این ترتیب سردردهای میگرنی خود را کمتر تجربه خواهید کرد.‌ البته به خاطر داشته باشید که برای انجام این کار حتماً به متخصصین و پزشکان این زمینه مراجعه کنید تا میزان و نحوه تزریق بوتاکس به شکل استاندارد و مطمئنی انجام شود.

 

در این مطلب به تعدادی راهکار مناسب و پرکاربرد برای پیشگیری از میگرن و در مجموع داشتن بدنی سالم‌تر و زندگی بهتر پرداختیم. این روش‌ها را می‌توانید با کمترین هزینه یا حتی بدون هزینه امتحان کنید و از نتایج آن‌ها لذت ببرید.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx