پاندای کونگ فو کار۴: انیمیشنی جذاب برای کودکان و بزرگسالان

پاندای کونگ فو کار۴: انیمیشنی جذاب برای کودکان و بزرگسالان

فهرست مطالب

فهرست

انیمیشن “پاندای کونگ‌فوکار ۴” با بازگشت شخصیت محبوب “پو” در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. به دلیل اهمیت و محبوبیت این انیمیشن در ادامه ما، به آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با آن خواهیم پرداخت. همچنین نکات خاص انیمیشن را نیز بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

صدا پیشگان و عوامل انیمیشن

انیمیشن “پاندای کونگ‌فوکار ۴” با کارگردانی مایک میچل و فیلمنامه‌نویسان جاناتان آیبِل، گلن برگر و دارن لِمکی ساخته شده است. مدیر فیلمبرداری این اثر جاشوا گانتِر و تدوینگر آن کریستوفر نایتس هستند. موسیقی متن این فیلم نیز توسط هانس زیمر و استیو مازارو تولید شده است.

صداپیشگان این قسمت از انیمیشن افراد زیر هستند:

– جک بلک در نقش پو

– آکوافینا در نقش ژن

– وایولا دیویس در نقش آفتاب‌پرست

– داستین هافمن در نقش استاد شیفو

– برایان کرانستون در نقش لی (پدر پو)

– جیمز هنگ در نقش پینگ (پدرخوانده پو)

– ست روگن در نقش استاد مانتیس

 

متاسفانه، “پنج آتشین” در این قسمت حضور ندارند و تنها در تیتراژ آخر حضور خواهند داشت، بنابراین صداپیشگی آنجلینا جولی در نقش ببری در این سری نیستند.

خلاصه پاندای کونگ فو کار ۴

در انیمیشن “پاندای کونگ ‌فو کار۴ ” پو با همان ویژگی‌های جذاب و بامزه‌اش در چین قدیم با یک آفتاب‌پرست مواجه می‌شود. این آفتاب‌پرست توانایی‌های منحصر به فردی دارد که شامل تقلید حرکات مبارزان و احضار ارواح می‌شود. در کنار این ماجرا، پو که حالا رهبر معنوی دره صلح است، به دنبال جانشینی برای خود می‌گردد؛ یک شوالیه اژدهای جدید…

 

8 نکته جالب درباره این انیمیشن

  1. مایک میچل، کارگردان این قسمت، اظهار داشته که طراحی و انیمیشن صحنه‌های مبارزه در این فیلم به طور قابل توجهی از فناوری‌های جدید و طراحی مبارزه‌های کونگ‌فو الهام گرفته است. او همچنین اعلام کرد که قسمت چهارم بیش از سه فیلم قبلی تحت تأثیر انیمه‌ها تولید شده است.
  2.  برای بهبود صحنه‌های مبارزه، بدلکارانی از فیلم‌های مارول به تیم تولید پیوستند تا انیماتورها را با حرکت‌های جدید آشنا کنند.

 

  1. شخصیت کملیئن (از شخصیت‌های این انیمیشن) با داشتن ۸۱۳۰ کنترل، از پیچیده‌ترین شخصیت‌ها در آثار تولید شده شده است.
  2. تریلر “پاندای کونگ‌فوکار ۴” در ۲۴ ساعت اول انتشارش در شبکه‌های اجتماعی، بیش از ۱۴۲ میلیون بازدید داشت و به پربازدیدترین تریلر برای فیلمی انیمیشنی از کمپانی یونیورسال تبدیل شد.
  3. در این فیلم، شخصیت پو برای اولین بار از عبارت “پاندای کونگ‌فوکار” برای اشاره به خودش استفاده می‌کند. همچنین، شخصیت منفی تای لانگ در هر چهار فیلم این مجموعه حضور دارد یا نامش ذکر می‌شود.
  4. وایولا دیویس سومین بازیگر برنده اسکار است که به‌طور متوالی در فیلم‌های “پاندای کونگ‌فوکار” نقش منفی را صداپیشگی می‌کند؛ پیش از او گری اولدمن در قسمت دوم و جی. کی. سیمِنز در قسمت سوم این نقش را برعهده داشتند.
  5. این فیلم اولین دنباله در این مجموعه است که به کارگردانی جنیفر یو نلسن نیست.
  6. این انیمیشن با بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری، ارزان‌ترین فیلم این مجموعه بوده و تنها قسمتی است که با بودجه‌ای زیر صد میلیون دلار تولید شده است.

درباره پاندای کونگ فو کار ۴  بیشتر بدانیم

در سوم دسامبر ۲۰۱۰، جفری کاتزنبرگ، مدیرعامل وقت “دریم‌وورکس انیمیشن”، اعلام کرد که احتمال تولید سه دنباله دیگر پس از “پاندای کونگ‌فوکار ۳” وجود دارد. شش سال بعد، نشریه “کولایدر” از کارگردانان قسمت سوم درباره دنباله بعدی پرسید. جنیفر یو نلسن گفت: “می‌خواهیم قسمت سوم یک جواهر تمام‌عیار باشد. بعد از آن خواهیم دید چه پیش می‌آید.” الساندرو کارلونی نیز افزود: “می‌خواهیم هر فیلم برای خودش یک سفر کامل باشد و اگر داستان خارق‌العاده‌ای پیدا کنیم، روی ساخت دنباله بعدی تمرکز خواهیم کرد.”

در اوت سال  ۲۰۲۲ میلادی، کمپانی مربوط به ساخت این انیمیشن تولید قسمت چهارم را تایید کرد. در رویداد “سینماکان” و در آوریل ۲۰۲۳، جزییات بیشتری منتشر شد، از جمله خلاصه داستانی که جک بلک آن را توصیف کرد. استفانی استاین بیان کرد که طرح اولیه برای قسمت چهارم ترکیبی از فیلم زنده و انیمیشن بود، اما در نهایت این ایده کنار گذاشته شد.

این فرنچایز با اسپین‌آف‌های تلویزیونی که ماجراهای پو و پنج آتشین را به نمایش می‌گذاشت، گسترش یافت. در حالی که نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های کوتاه بیشتر روی ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها تمرکز داشتند، فیلم‌های بلند بر بهبود توانایی‌های پو و داستان او تاکید می‌کردند، بنابراین باعث می‌شدند مخاطبان بیشترین ارتباط را با پو بگیرند.

ما در این مطلب سعی کردیم که در ابتدا درباره عوامل انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴  حرف بزنیم و  بعد هم به سراغ خلاصه داستان این فیلم جذاب رفتیم. در آخر هم نکاتی خواندنی درباره پاندای کونگ فو کار ۴  ذکر کردیم. حال نظر شما چیست؟ آیا شما انیمیشن پاندای کونگ فو کار ۴  را دیده‌اید؟

 

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx