نحوه تبدیل X-box به PC

نحوه تبدیل X-box به PC

نحوه تبدیل X-box به PC

نحوه تبدیل X-box به PC

فهرست مطالب

فهرست

ایکس باکس رقیب سرسخت پلی استیشن طرفداران زیادی دارد و از آنجایی که این دستگاه مختص بازی طراحی شده، طبیعتا قدرت پردازش بسیاری دارد. از این رو یکی از آرزوهای کاربران تبدیل این پردازشگر قدرتمند به کامپیوتر خانگی است. اما این رویا تا چه حد می‌تواند به واقعیت تبدیل شود؟ از آنجایی که این دستگاه ساخت مایکروسافت است، آیا نصب ویندوز روی این دستگاه ممکن است؟ در ادامه با مجله هلومگ همراه باشید.

ایکس باکس از سال 2014 داشتن مرورگر را ساپورت می‌کرد و این اتفاق جدیدی نیست؛ اما چیزی که به تازگی به ایکس باکس اضافه شده است گسترش ساپورت سخت‌افزارهای جدید است. به این صورت که در آخرین آپدیت این کنسول، ماوس و کیبورد و کنترل کامل دستگاه نیز به آن اضافه شده است. در آپدیت جدید مرورگر اج (Microsoft Edge) بر پایه پلتفرم کرومیوم به‌روزرسانی شده است. از این به بعد تمام عملیات‌هایی را که در سیستم‌های بر پایه کرومیوم (مثل کرومبوک‌ها) انجام می‌شود، می‌توان در ایکس باکس به راحتی اجرا کرد.

این به این معنی است که به غیر از تماشای ویدیوهای یوتیوب و سایر کارهای مشابه، می‌توان بازی‌های استریمی پلی استیشن را در ایکس باکس اجرا کرد. البته این مسئله هنوز به طور 100 درصد تست نشده و قطعا دچار خطاهایی نیز هست و باید منتظر آپدیت‌های آینده بود تا تمامی این مشکلات رفع شوند. نکته جالب اینجاست که کل عملیات مورد نظر شما از طریق یک مرورگر قابل انجام است. نه تنها انجام بازی‌ها بلکه امور اداری و آنلاین نیز به هر طریقی که مرورگر بتواند اجرا کند، قابل انجام هستند. در اصل یک کرومبوک با ایکس باکس تلفیق شده، منتها با پردازشگری بسیار قوی.

X-box to PC

تجربیات کاربران از تبدیل تبدیل X-box به PC

این تجربه برخی کاربران با آپدیت جدید است:

با اضافه کردن ماوس و کیبورد و تاچ‌پد، مرورگر اج بدون مشکل اجرا می‌شود و به راحتی می‌توان با آن وبگردی کرد.

از آنجایی که سرعت پردازش ایکس باکس‌ها بسیار زیاد است، با باز کردن یوتیوب، پخش فایل 4k (البته با اینترنت فیبر نوری) با سرعت بسیار زیاد و بسیار روان انجام شد.

اسکرین کیبوردی که همراه با کی‌بورد سخت‌افزاری در صفحه نمایان می‌شود، گاهی مزاحمت ایجاد می‌کند که باید از طریق تنظیمات، آن را غیرفعال کرد.

بازی تکست تویست Text Twist در سایت مایکروسافت، با کمی مشکل در راه‌اندازی، اجرا شد.

بازی Runescape به دلیل عدم ساپورت از جاوا پلاگین که پلتفرم جدید ایکس باکس بر پایه آن به‌روزرسانی شده است قابل اجرا نیست.

گوگل داکس بدون مشکل تنها با کمی مزاحمت اسکرین کی‌بورد، اجرا شد.

تصور کنید به پدر و مادرتان بگویید باید ایکس باکس را برای تحقیق دانش آموزی روشن کنم، کسی باور می‌کند؟

در سایت Discord امکان بازی و وویس چت فراهم شده است. تست میکروفون و هدفون بدون مشکل انجام شد. اگرچه در حین کار صدای میکروفون قطع می‌شود و نیازمند تست و راه‌اندازی مجدد است. البته این مشکل برای برخی کاربران رخ نداد. طبیعتا نیازمند آپدیتهای بعدی است.

 

نحوه تبدیل X-box به PC
نحوه تبدیل X-box به PC

 

تبدیل X-box به کامپیوتر
تبدیل X-box به کامپیوتر

 

مزایای ویندوز 11 در تبدیل X-box به PC

قابلیت جدیدی که در ویندوز 11 و مرورگر اج جهت بالا بردن سرعت اجرای برنامه‌ها اضافه شده، اصطلاحا خواباندن تب‌ها گفته می‌شود. این قابلیت زمانی اجرا می‌شود که شما تبهای زیادی باز کرده‌اید و به برخی از آنها برای مدت طولانی رجوع نکرده‌اید، در این حالت، این تبها وارد حالت اسلیپ Sleep شده و رنگ آنها خاکستری کمرنگ می‌شود. به محض باز کردن مجدد، اطلاعات آن تب در رم سیستم دوباره بارگذاری می‌شود.

این قابلیت به سیستم‌هایی با رم کمتر کمک می‌کند که سرعت برنامه‌هایی که همزمان با مرورگر باز هستند بیشتر شود و مرورگر شما رم کمتری اشغال کند. قابلیت اسلیپ تب در مرورگر اج ایکس باکس نیز اضافه شده است و تبهایی که به مدت طولانی بازشان نکرده‌اید، به حالت خواب می‌روند.

همچنین اگر برنامه دیگری در ایکس باکس اجرا کنید، کل مرورگر اج با همه تبهای باز آن به حالت اسلیپ می‌رود و رم برای اجرای بازی یا برنامه دیگر خالی می‌شود و اطلاعات آن در اس اس دی پرسرعت ایکس باکس ذخیره می‌شود و به محض اجرا در رم بارگذاری خواهد شد. به دلیل سرعت زیاد اس اس دی ایکس باکس و حجم نسبتا کم اطلاعات مرورگر، در کسری از ثانیه یا نهایتا یک ثانیه دوباره اجرا می‌شود. زیرا نیاز نیست تمام تبها یکجا لود شوند بلکه فقط تب فعال لود می‌شود و تبهایی که به حالت اسلیپ بوده‌اند، همچنان در حالت اسلیپ می‌مانند تا کاربر روی آنها کلیک کند. به همین دلیل سایر تبها به مرور بارگذاری می‌شوند.

مزایای ویندوز 11 در تبدیل X-box به PC

در حالت اسلیپ مرورگر فقط یک مشکل وجود دارد و آن از کار افتادن ویس چت است. زمانی که شما در حال بازی هستید و همزمان در سایت دیسکورد چت کرده و با دوستانتان صحبت می‌کنید، صدای شما قطع می‌شود و همینطور صدای دیگران نخواهید شنید. بنابراین باید دوباره مرورگر را اجرا کنید و با اجرای مجدد، مرورگر باید دوباره تست و اجرا شود. این مشکل یکی از باگهای آپدیت جدید است که امیدواریم در آپدیت تکمیلی، رفع شود.

برخی اپ‌های آنلاین به دلیل نیاز به شناسایی کاربر و سیستم وارد شده ممکن است اجازه دسترسی به بازی یا اپ را ندهند. زیرا ایکس باکس سیستمی شبیه به ویندوز معرفی می‌کند اما بایوس ندارد و اپهای یادشده بر اساس شناسایی کاربر با ویندوز یا مک طراحی شده‌اند. بنابراین ممکن است به شما پیام دسترسی غیرقانونی یا هک یا پیامهای مشابه را نشان دهد. در صورت امکان می‌توانید این پیامها را نادیده بگیرید و بازی یا اپ را اجرا کنید و اگر امکان این کار نیست باید منتظر آپدیت باشید تا سیستم جدید به تمام میزبانها معرفی شود.

بازی‌های قدیمی با گرافیک پایین، دسته‌ی بازی را به درستی پشتیبانی نمی‌کنند و با هر کلید، یک پیام Gamepad is connected در گوشه صفحه نمایان می‌شود که با توجه به تعداد کلیدی که در بازی می‌زنید تصور کنید چه فاجعه ای در تصویر خواهید دید.

 

تبدیل ایکس باکس به pc
تبدیل ایکس باکس به pc

 

change X-box to pc
change X-box to pc

 

وقتی تعداد تبهای باز شده در مرورگر زیاد شود دیگر هیچ سایتی باز نمی‌شود و پیام زیر نمایش داده می‌شود:

 

X-box to pc
X-box to pc

 

غالبا در کامپیوتر هیچوقت مرورگر به کاربر نه نمی‌گوید و حتی با سرعت کم هم که شده تب درخواستی اجرا شده و سایت مورد نظر بارگذاری می‌شود. اما در ایکس باکس قضیه متفاوت است. سیستم ایکس باکس طوری طراحی شده که هرگز تجربه سرعت کم به کاربر ندهد و در صورت نبود فضای رم کافی برای بارگذاری سایت، این پیام نمایش داده می‌شود تا کاربر تعدادی از تبهای اضافی را ببندد.

  • در بازی هایدروکراس در حالت فول اسکرین اگر کلیدی از دسته‌ی بازی بزنید، از حالت فول اسکرین خارج می‌شود و این پروسه انقدر ادامه پیدا می‌کند تا بیخیال حالت فول اسکرین شوید.
چگونه ایکس باکس را به کامپیوتر تبدیل کنیم
چگونه ایکس باکس را به کامپیوتر تبدیل کنیم

 

  • کلید بالا و پایین روی دسته، به سمت پایین اسکرول می‌کند و می‌شود گفت این بازی به خوبی ساپورت نمی‌شود.
  • بازیهای جدیدتر مثل MotoGP با کمی‌تاخیر در ارسال داده همراه است. برخی کاربران به دلیل تاخیر اینترنت، نتوانستند لذت چندانی از این بازی ببرند. چنین بازیهایی نیازمند Latency (تاخیر) بسیار پایین است و سرعت اینترنت نقش کلیدی در لذت اجرای این بازیها دارد.
  • بازیهای آنلاین در سایت nVidia به دلیل عدم سازگاری مرورگر اجرا نشد. ظاهرا شرکت nVidia هنوز در جریان آپدیت مایکروسافت نیست و تنها از مرورگرهای سافاری یا کروم پشتیبانی می‌کند.

 

تبدیل ایکس باکس به کامپیوتر
تبدیل ایکس باکس به کامپیوتر

 

نکته آخر اینکه ایکس باکس فعلا اضافه کردن افزونه را پشتیبانی نمی‌کند و به احتمال بسیار زیاد، در آینده نزدیک این امکان فراهم می‌شود. این قضیه باعث می‌شود که گستره کارهایی که می‌توان با ایکس باکس انجام داد بسیار زیاد شده و شاید در آینده‌ای نه چندان دور، بتوان روی ایکس باکس، ویندوز هم نصب کرد.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx