کتاب‌های برتر روانشناسی برای خودشناسی و توسعه فردی

کتاب‌های برتر روانشناسی برای خودشناسی و توسعه فردی

فهرست مطالب

فهرست

ما هر ساعت از هر روز را با خودمان می‌گذرانیم، پس بهتر از هرکسی باید ذهن خود را بشناسیم، درست است؟ اما، با استفاده دائمی از ابزارهای دیجیتال، لیست کارهای استرس‌زا و همه چیزهای که در دنیای مدرن باعث حواس پرتی می‌شود مطمئن نیستیم چه می‌خواهیم؟ یا حتی واقعاً چه کسی هستیم؟ بنابراین چگونه باید خودمان را بهتر بشناسیم؟

اگر به دنبال خودشناسی و توسعه فردی در دنیای دیجیتال هستید، بهترین همراه کتاب خواهد بود که با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید آن‌ها را به صورت صوتی نیز بشنوید. بنابراین در این مطلب ما لیستی از کتاب‌های برتر روانشناسی برای خودشناسی و توسعه فردی معرفی کرده‌ایم. این کتاب‌های درخشان ممکن است پاسخ‌هایی را داشته باشند که شما برای توسعه فردی و ارتقاء شخصیت خود به دنبال آن هستید.

همچنین این کتاب‌ها، درس‌ها و دیدگاه‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهند و به شما کمک کنند تا حداکثر پتانسیل خود را به دست بیاورید. به یاد داشته باشید، سفر خودشناسی یک سفر شخصی است، پس وقت بگذارید و کتاب‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید.

 

1. کتاب تفکر سریع و آهسته؛ برای این‌ بدانید به به چه فکر می‌کنید!

نویسنده: دنیل کانمن

مترجم: فاطمه امیدی

ناشر: نشر نوین

تعداد صفحه:۵۵۲

رده بندی کتاب: روانشناسی-خودشناسی

تفکر سریع و کند یک کتاب روانشناسی محبوب در سال 2011 است که توسط روانشناس دنیل کانمن نوشته سده است. تز اصلی کتاب تمایز بین دو حالت فکری است: «سیستم 1» سریع، غریزی و احساسی است. «سیستم 2» کندتر، کنکاشی و منطقی‌تر است.

این کتاب انگیزه‌ها یا محرک‌های منطقی و غیرعقلانی مرتبط با هر نوع فرآیند تفکر و چگونگی تکمیل یکدیگر را مشخص می‌کند. این کتاب چندین دهه تحقیقات را خلاصه می‌کند تا نشان دهد مردم به قضاوت انسانی بیش از حد اعتماد دارند.

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بود و در سال 2012 برنده جایزه ارتباطات آکادمی ملی برای بهترین کار خلاقانه شد که به درک عمومی از موضوعات علوم رفتاری، توسعه فردی و پزشکی کمک می‌کند.

 

2. کتاب قدرت عادت؛ برای این‌ چرایی کارهایی که در زندگی و کسب‌ و کارتان انجام می‌دهید را بدانید!

نویسنده: چارلز داهیگ

مترجم: مصطفی طرسکی-معصومه ثابت‌ قدم

ناشر: نشر نوین

تعداد صفحه: ۳۲۷

رده بندی کتاب: روانشناسی-خودشناسی

کتاب قدرت عادت کتابی نوشته چارلز داهیگ، خبرنگار نیویورک تایمز است که در فوریه 2012 توسط Random House منتشر شد. این کتاب علت زمینه‌ای ایجاد یک عادت و اصلاح آن را بررسی می‌کند. این کتاب که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، آمازون، و یو‌اس‌ای تودی قرار دارد به‌طورکامل به حلقه عادت که براساس یک الگوی عصبی است، می‌پردازد. در این کتاب نویسنده به معرفی مولفه‌هایی که می‌تواند به درک چگونگی تغییر عادات بد یا ایجاد عادت‌های خوب کمک کند، پرداخته است و می‌گوید حلقه عادت همیشه با یک نشانه شروع می‌شود، یک ماشه که مغز را به حالتی منتقل می‌کند که به‌طور خودکار تعیین می‌سازد که در چه زمان و مکانی از کدام عادت استفاده شود.

 

3. کتاب چهار میثاق؛ راهی برای توسعه مهارت های زندگی و موفقیت در دنیای مدرن

نویسنده: دون میگوئل روئیز

مترجم:  دل آرا قهرمان

ناشر: ذهن آویز

تعداد صفحه: 114

رده بندی کتاب: روانشناسی-توسعه فردی

کتاب چهار میثاق نوشته دون میگل رویز در سال 1997 منتشر شد و تنها در ایالات متحده بیش از 15 میلیون نسخه فروخته است. بیش از یک دهه است که این کتاب در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار می‌گیرد. در این کتاب که براساس خِرَد سرخپوستان نوشته شده؛ گفته می‌شود «هر کاری که انجام می‌دهیم بر اساس میثاقی است که بسته‌ایم؛ میثاق با خود، با دیگران، با خدا و زندگی. اما مهم‌ترین میثاق‌ها آن‌هایی هستند که با خودمان می‌بندیم.»

در این کتاب منشأ باورهای محدود شونده‌ای که خود ایجاد کرده‌ایم آشکار می‌شود که باعث شده‌اند شادی از ما سلب شود و رنج بیهوده ایجاد کنند. که شادی را از ما سلب می‌کنند و رنج بیهوده ایجاد می‌کنند. بر اساس حکمت باستانی تولتک، چهار میثاق یک کد رفتار قدرتمند را ارائه می‌دهد که می‌تواند زندگی ما را به سرعت به تجربه جدیدی از آزادی، شادی واقعی و عشق تبدیل کند.

 

4. کتاب چراغ سبزها؛ آموختن قواعد بازی زندگی براساس ماجراهای زندگی بازیگر برنده جایزه اسکار

نویسنده: متیو مک کانهی

مترجم:  سمانه پرهیزکاری

ناشر: میلکان

تعداد صفحه: 320

رده بندی کتاب: روانشناسی-توسعه فردی

کتاب چراغ سبزها نوشته متیو مک کانهی بازیگر برنده جایزه اسکار است. در این کتاب او به تعریف خاطرات نامتعارفی که مملو از داستان‌های پر سر و صدا، حکمت، قانون شکنی و درس‌های آموخته شده در مورد زندگی با رضایت بیشتر است؛ می‌پردازد.

او در این کتاب می‌نویسد: «اخیراً جرأت کردم و به سراغ دفترچه خاطرات، درس‌هایی که یاد گرفته‌ام و فراموش کرده‌ام، رفته‌ام همچنین چند عکس عالی و دسته جمعی پیدا کردم، که رویکردی برای زندگی در آن زمان که رضایت بیشتری داشتم، داد و هنوز هم: اگر می‌دانید چگونه و چه زمانی با چالش‌های زندگی کنار بیایید، می‌توانید از زندگی لذت ببرید. من موفقیت را «گرفتن چراغ سبز» می‌نامم و درک اینکه زردها و قرمزها نیز در نهایت سبز می‌شوند.»

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx