بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک در سال 1402

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک در سال 1402

فهرست مطالب

فهرست

امروزه استفاده از نرم افزار حسابداری برای هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. یک نرم افزار حسابداری مالی در سازمان­های بزرگ و کوچک، کارهای پیچیده و طولانی را ساده­تر می­کند، هزینه­ ها را کاهش می­دهد و به شما کمک می­کند امور مالی شرکت را به راحتی مدیریت کنید. فرقی نمی­کند کسب و کارتان کوچک است یا بزرگ، انتخاب یک نرم­افزار مناسب بهره­ وری شرکت­تان را افزایش می­دهد و باعث می­شود عملیات حسابداری را بدون خطا انجام دهید. همچنین با تبدیل فرایندهای دستی به خودکار فرایندِ حسابرسی، امور مالیاتی و تحلیلی را تسریع می­کند. در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک می­پردازیم و مزایای استفاده از این نرم ­افزارها و انواع آن­ها را بررسی می­کنیم.

 

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک
بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

 

مزایای نرم ­افزارهای حسابداری

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و مدیریت موجودی و منابع مالی شرکت را برعهده دارید، نگران نباشید. می­توانید با انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب تمام عملیات مالی شرکت را به آسانی مدیریت کنید. ممکن است تصور کنید نرم ­افزار مناسبی برای مشاغل کوچک وجود ندارد. امروزه با پیشرفت فناوری و رشد کسب و کارها استفاده از نرم­افزارها نیز گسترش یافته است. از این رو، برای هر کسب و کاری، هر چند کوچک، نرم ­افزار مناسب وجود دارد. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا بهتر است برای مشاغل کوچک از نرم­افزارهای مالی استفاده کنیم؟

  • صدور صورت­حساب و فاکتورهای خودکار
  • مدیریت موجودی کالا
  • مدیریت امور مالی کسب و کار
  • پیگیری هزینه ­ها
  • سهولت ثبت مالیات
  • تطبیق تراکنش­ها با صورت­حساب­های مالی

در فرایند انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب برای تجارت کوچک­تان، با توجه به اینکه فروشگاه خرده‌فروشی دارید یا به صورت آنلاین فعالیت می‌کنید باید تمام موارد ذکر شده در بالا را درنظر بگیرید. زیرا به شما کمک می­کند بهترین نرم­ افزار را براساس نیازتان انتخاب کنید. این نرم­افزارها با توجه به کارکردِ هر یک انواع مختلفی دارند:

انواع نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک

1.نرم­ افزار صورت­حساب

صورت­حساب یکی از اصلی ­ترین وظایف نرم افزازهای مالی است. علاوه بر این، چک ­نویسی و اطلاع­رسانی بدهی­ مشتریان از جمله وظایف نرم­افزار صورت­حساب است که صاحبان مشاغل کوچک از آن استفاده می­کنند.

2.نرم ­افزار سیستم مدیریت حقوق و دستمزد

همان­طور که از اسم آن مشخص است از این نوع نرم ­افزار برای مدیریت حقوق کارکنان یک شرکت استفاده می­شود. از وظایف آن می­توان به محاسبه حقوق کارکنان، کاهش کسورات، تهیه فیش حقوقی و فرم مالیاتی اشاره کرد.

3.نرم ­افزار سیستم ERP

با رشد کسب و کارها عملیات حسابداری پیچیده ­تر می­شود و به یک سیستم برنامه­ ریزی منابع نیاز است. نرم­افزار ERP سیستم­های موردنیاز در کسب و کارها را ترکیب کرده و تمامی فعالیت­های شرکت را با مقیاس پذیری عملیات بالا مدیریت می­کند.

در ادامه به معرفی بهترین نرم افزار حسابداری مناسب مشاغل کوچک براساس ویژگی­های حسابداری، هزینه، سهولت در استفاده و نوع کسب و کار می­پردازیم.

 بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

بهترین نرم افزار حسابداری از هر نظر: QuickBooks online

به طور کلی، QuickBooks online بهترین نرم­ افزار حسابداری برای مشاغل کوچک است. این نرم­ افزار تمام ابزارهای لازم برای مدیریت حسابداری، کنترل حقوق و دستمزد، ردیابی هزینه ­ها و صدور صورت­حساب را در داشبورد اصلی و کاربرپسند خود دارد. همچنین نسخه تلفن همراه به حسابدار امکان به ­روزرسانی داده­ها از جمله ثبت رسید فروش، مدیریت سفارش خرید و … را در هر لحظه می­دهد. QuickBooks online  این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد که گزارش­های خود را سفارشی­ سازی کنید. پرداخت­ها و جزئیات فاکتورها را پیگیری نمایید. علاوه بر این،­ نسخه 30 روزه رایگان در کنار منابع آموزشی بسیاری که به صورت آنلاین وجود دارد بهترین انتخاب برای امور مالی شرکت است.

QuickBooks online بهترین نرم ­افزار حسابداری
QuickBooks online بهترین نرم ­افزار حسابداری

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک: Xero

بارزترین ویژگی این نرم ­افزار رابط کاربری آن با ویژگی­های بصری است. از طریق ادغام Xero با Stripe و GoCardless، می­توانید فاکتورهای خود را سفارشی­ سازی کنید و دکمه «پرداخت آنلاین» را به فاکتور اضافه نمایید. با این ویژگی مشتریان قادر خواهند بود به صورت مستقیم از طریق درگاه پرداخت آنلاین اقدام به پرداخت صورت­حساب خود کنند. علاوه ­براین، نسخه تلفن همراه مجزا برای مدیریت هزینه­ ها در اختیار شما قرار می­دهد. همچنین ابزارهای خوبی برای مدیریت صورت­حساب، ردیابی هزینه ­ها، کنترل موجودی و خرید و … دارد.

 

نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک Xero
نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک Xero

 

نرم ­افزار رایگان: Wave

Wave ، یک نرم افزار حسابداری رایگان و مناسب مشاغل کوچک خدماتی با 9 کارمند و کمتر است. فاکتورهای Wave بسیار ساده است و امکان تهیه گزارش­های پایان سال برای اظهارنامه مالیاتی را دارد. همچنین روی موبایل و تبلت قابل اجراست و دارای ویژگی سفارشی­ سازی فاکتور و پرداخت آنلاین از طریق درگاه پرداخت است.

 

نرم­ افزار رایگان: Wave
نرم­ افزار رایگان: Wave

نرم افزار حسابداری با صرفه­جویی در زمان فرایند ورود داده­ها، صدور صورت­حساب، مدیریت حقوق و موجودی کالا، ردیابی هزینه­ ها و ثبت مالیات را ساده می­کند. همچنین بروز خطاهای انسانی را کاهش داده و امکان ادغام برنامه­ های شخص ثالث را فراهم می­کند. از این رو صاحبان مشاغل کوچک می­توانند با انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری مدیریت امور مالی خود را به آن بسپارند. این نرم­ افزارها با وجود تفاوت­هایی که دارند تقریبا عملکردهای یکسانی ارائه می­دهد.QuickBooks  بهترین و مناسب­ ترین نرم­افزار مالی برای کسب و کارهای کوچک است. Wave مناسب کسب و کارهای کوچک و مبتنی بر خدمات است. Xero با رابط کاربرپسند خود امکان پرداخت آنلاین فاکتور را به شما می­دهد. می­توانید براساس نیازتان هر یک را انتخاب و از خدمات آن بهره ­مند شوید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx