چطور از طریق یوتیوب به درآمدزایی برسیم؟

چطور از طریق یوتیوب به درآمدزایی برسیم؟

فهرست مطالب

فهرست

پیش از ظهور اینترنت و گسترده شدن آن در دنیا، راه‌های کسب درآمد پیچیدگی و گستردگی کنونی را نداشت. این روزها با داشتن یک اینترنت با سرعت مناسب و یک گوشی، با کمی درایت و خوش‌سلیقگی می‌توانید محتواهایی تولید کنید و از طریق آنها به کسب درآمد بپردازید.

یکی از پلتفرم‌هایی که این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، یوتیوب است. یوتیوب بزرگترین و پرمخاطب‌ترین وبسایت به اشتراک گذاری ویدئو و از پربازدیدترین وبسایت‌های اینترنتی دنیا است. این مسئله باعث می‌شود تولید ویدئو و محتوای مخاطب‌پسند و انتشار آن در یوتیوب، در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار بگیرد. یوتیوب براساس الگوهای خاص خود، به دارندگان کانال‌ها و تولیدکنندگان محتوا، مبلغی را در قبال اشتراک‌گذاری ویدئوها پرداخت می‌کند. بنابراین با یک برنامه‌ریزی خوب و با تولید ویدئوهای جذاب و باکیفیت، می‌توانید از درآمدزایی یوتیوب بهره ببرید.

Picture10 | هلومگ | چطور از طریق یوتیوب به درآمدزایی برسیم؟

آیا یوتیوب به هر ویدئو حق‌الزحمه اختصاص می‌دهد؟

خیر، انتشار ویدئو در یوتیوب و میزان بازدید آنها باید شرایطی داشته باشد تا به درآمدزایی یوتیوب برسد. برای مثال هر کانال باید حداقل 1000 دنبال‌کننده داشته باشد. با این حال لزومی ندارد که حتما فالور میلیونی داشته باشید تا به درآمد برسید. تعداد بازدید از ویدئوها نیز باید از میزان معینی عبور کند. مثلا حداقل بازدید باید چهار هزار ساعت باشد، یا در ۹۰ روز پیش از این، ۱۰ میلیون بار ویدئوهای کوتاه شما دیده شده باشند. تنها در این صورت است که می‌توانید قسمت کسب درآمد پنل کاربری خود را فعال کنید. با جمع شدن درآمدزایی یوتیوب و رسیدن آن به حداق ۱۰۰ دلار می‌توانید درخواست تسویه بدهید.

نحوه دریافت وجه از یوتیوب

به‌ازای بازدید ویدئوها و تعداد تبلیغات دیده شده توسط کاربر، می‌توان به درآمدزایی یوتیوب رسید. افزایش تعداد اعضای کانال شما تاثیری روی درآمد شما ندارد، اما به‌صورت غیرمستقیم بازدید ویدئوها بالا می‌رود. هرچه تعداد ویدئوها و مدت آنها بیشتر باشد، چون شانس پخش تبلیغات بیشتری دارید، درآمد شما نیز افزایش می‌یابد.

شما می‌توانید درصورتی که حسابی در بانک‌های خارجی دارید از طریق آنها درخواست تسویه بدهید. اما اگر حساب ندارید، یک روش دیگر درخواست از اقوام و دوستانی است که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و می‌توانند برای شما این مبلغ را نقد کنند. اگر هیچ کدام از این دو راه برای درآمدزایی یوتیوب در دسترس شما نیست، می‌توانید به وبسایت‌هایی که برای انجام تراکنش‌های ارزی طراحی شده‌اند مراجعه کنید. این وبسایت‌ها در ازای دریافت درصدی از سود شما از یوتیوب، باقی مبلغ را به کارت شما واریز می‌کنند.

توجه داشته باشید که درآمدزایی یوتیوب با IP ایران قابل انجام نیست و باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید. به‌علاوه، اگر در کشورهایی ساکن هستید که فعالیت یوتیوب در آنها قانونی است، موظف هستید طبق قوانین کشور محل اقامت خود، مالیات حاصل از درآمد یوتیوب را پرداخت کنید.

عوامل موثر در کسب درآمد از یوتیوب

به‌طور خلاصه مواردی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در میزان درآمد شما از فعالیت در یوتیوب اثرگذار است، به این شرح است:

  • تعداد بازدید دریافتی از ویدئو
  • تعداد کلیک‌های دریافتی از تبلیغات
  • تعداد اعضای کانال
  • میزان لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری کاربران
  • زمان ویدئوها
  • تعداد و کیفیت تبلیغات

توجه داشته باشید که اگر کاربران تبلیغات را رد کنند یا آنها را مسدود کنند و یا اشتراک پریمیوم داشته باشند و تبلیغات برای آنها نمایش داده نشود، هیچ مبلغی به حساب شما تعلق نمی‌گیرد.

یوتیوب چگونه پرداخت‌ها را انجام می‌دهد؟

کافی است یک حساب Google AdSense داشته باشید و آن را به کانال یوتیوب خود وصل کنید. با رسیدن به درآمد ۱۰۰ دلار و ثبت درخواست برداشت توسط شما، یوتیوب به روش‌های مختلفی از جمله انتقال الکترونی، وسترن یونیون، پول نقد، چک یا سامانه پرداخت یکپارچه اروپایی، این مبلغ را به حساب شما واریز می‌کند.

البته همانطور که گفتیم هیچ یک از این روش‌ها در ایران قابل انجام نیست و باید از راه‌های جایگزین، که قبلا اشاره کردیم، وجه خود را دریافت کنید.

فعالسازی قسمت کسب درآمد یوتیوب

برای درآمدزایی یوتیوب، باید در بخش شراکت یوتیوب (YouTube Partner) عضو شوید و گزینه کسب درآمد از یوتیوب را فعال کنید. برای این منظور کافی است وارد پروفایل یوتیوب خود شوید و گزینه استودیوی یوتیوب را انتخاب کنید. سپس گزینه کسب درآمد از یوتیوب را انتخاب کرده، شرایط و قوانین را مطالعه و تایید کنید.

برای کسب درآمد دلاری همچنین باید اجازه پخش تبلیغات در ابتدا و مابین ویدئوهای خود را  به یوتیوب بدهید. برای این کار کافی است در قسمت تنظیمات یوتیوب کانال خود، گزینه‌های مربوط به تبلیغات را فعال کنید.

ساختن اکانت یوتیوب و انتشار ویدئو در آن کار سختی نیست، در عین حال رسیدن به درآمدزایی یوتیوب از این طریق ریزه‌کاری‌هایی دارد که با یادگیری آنها شما یک منبع درآمدی دلاری مناسب خواهید داشت. در این مطلب شما را با نحوه کسب درآمد از یوتیوب و نحوه فعالسازی اکانت خود برای دریافت این وجوه آشنا کردیم.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx