ایده‌هایی جذاب برای صبحانه کودکان؛ مقوی و خوشمزه!

ایده‌هایی جذاب برای صبحانه کودکان؛ مقوی و خوشمزه!

فهرست مطالب

فهرست

این روزها، صبحانه به‌عنوان مهم‌ترین وعده‌غذایی کودکان شناخته شده است؛ متاسفانه با وجود نقش مهمی که این وعده‌غذایی خوشمزه در سلامت و رشد آن‌ها دارد، بعضی از کودکان به خوردن صبحانه علاقه چندانی نشان نمی‌دهند. اگر به‌عنوان یک والد می‌خواهید فرزندتان رشد و تغذیه خوبی داشته باشد و داشتن یک صبحانه مقوی و خوشمزه دغدغه شما هم هست، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند صبحانه عالی آشنا کنیم؛ آماده‌کردن صبحانه‌های زیر وقت کمی را از شما می‌گیرد و علاوه‌برآن، داشتن یک برنامه‌غذایی متنوع، احتمالا فرزند شما را بیشتر به خوردن صبحانه تشویق می‌کند؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید با یک صبحانه عالی، یک روز شاد و پرانرژی را برای فرزندتان رقم بزنید.

Picture11 | هلومگ | ایده‌هایی جذاب برای صبحانه کودکان؛ مقوی و خوشمزه!

صبحانه کودکان بر پایه تخم‌مرغ

اولین گزینه‌ای برای آماده‌کردن صبحانه به ذهن می‌رسد، تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ پروتئین و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد و به ساخت ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن کودکان کمک زیادی می‌کند؛ همچنین تخم‌مرغ می‌تواند تا مدت زیادی کودکان را سیر نگه‌دارد؛ برای آماده‌کردن صبحانه‌ برای کودکان می‌توانید از دستورهای زیر استفاده کنید.

  • مافین تخم‌مرغ و سبزیجات

برای آماده‌کردن این صبحانه فقط کافی‌ست تخم‌مرغ، نمک و فلفل را در یک ظرف مخلوط کرده و در ادامه سبزیجات دلخواه‌تان را به آن اضافه کنید.

وقتی مخلوط آماده شد، آن را در قالب‌های مافین چرب‌شده ریخته و قالب‌ها را برای 12 الی 15 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

  • تخم‌مرغ و نان تست

در این نوع صبحانه باید در وسط نان‌تست سبوس‌دار یک دایره ایجاد کنید؛ در ادامه کف تابه را کمی کره چرب کرده و نان را روی آن قرار دهید؛ در نهایت یک تخم‌مرغ را وسط نان‌تست بشکنید و اجازه بدهید تا کامل بپزد.

صبحانه کودکان؛ تخم‌مرغ و نان‌تست

صبحانه کودکان بر پایه غلات کامل

غلات کامل مثل جو دوسر، کینوا، برنج قهوه‌ای و گندم کامل بسیار سالم‌تر از غلات‌های تصفیه‌شده هستند و فیبر، پروتئین، موادمعدنی و ویتامین بیشتری دارند. برای اضافه‌کردن غلات‌ کامل به صبحانه کودکان می‌توانید از دستورهای زیر کمک بگیرید.

  • مخلوط جو دوسر و شیر

این صبحانه بسیار راحت است و برای آماده‌کردن آن باید ¼ فنجان جو دوسر را با ½ فنجان شیر مخلوط کرده و در یک شیشه کوچک بریزید. برای تزیین آن نیز می‌توانید از نارگیل خردشده، دانه چیا و میوه‌های خشک یا تازه استفاده کنید. بهتر است شیشه را از شب قبل داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید تا زمان صبحانه، جو کاملا نرم شود.

  • بلغور جو و میوه

این صبحانه را می‌توانید یک بار آماده کرده و آن را در طول هفته به فرزندتان بدهید. برای آماده‌کردن این صبحانه به مواد زیر نیاز دارید.

جو دو سر رول‌شده2 فنجان
شیر3 فنجان
تخم‌مرغ زده‌شده2 عدد
وانیل2 قاشق چای‌خوری
میوه دل‌خواهبه مقدار لازم

 

تمامی موارد بالا را با یکدیگر خوب مخلوط کرده و در یک ظرف چرب‌شده بریزید. ظرف را در فر با با دمای 180 درجه قرار داده و اجازه دهید تا 45 دقیقه بلغور بپزد.

نوشیدنی‌های صبحانه کودکان

برای تکمیل صبحانه‌ی کودکان به چند نوشیدنی مفید و مغذی هم نیاز دارید. اسموتی‌ها بهترین گزینه هستند تا بتوانید از طریق آن‌ها میوه و سبزیجات بیشتری را به وعده صبحانه‌ی کودکان اضافه کنید. در ادامه چند اسموتی خوشمزه را به شما معرفی خواهیم کرد.

اسموتی؛ یک نوشیدنی مقوی و خوشمزه برای صبحانه کودکان

  • اسموتی شکلات

برای آماده‌کردن این اسموتی باید یک موز یخ‌زده، 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین‌نشده، 1 پیمانه کره بادام‌زمینی و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید.

  • اسموتی توت‌فرنگی

آماده‌کردن این اسموتی هم بسیار ساده است و فقط کافی‌ست توت‌فرنگی یخ‌زده را با مقداری شیر و کره بادام به‌خوبی مخلوط کنید.

  • اسموتی خامه‌ای

این اسموتی به‌دلیل ویتامین C فراوان آن، خواص بسیاری دارد و به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک بزرگی می‌کند؛ همچنین از دیگر خواص اسموتی خامه‌ای می‌توان به پتاسیم و پروتئین فراوان آن اشاره کرد.

برای آماده‌کردن این اسموتی باید مواد زیر را با هم مخلوط کنید.

موز یخ‌زده½
پرتقال کوچک1 عدد
عصاره وانیل1 قاشق چای‌خوری
آب پرتقال½ فنجان
ماست یونانی وانیلی½ فنجان

 

البته فراموش نکنید که نوشیدن میوه و سبزیجات، به جای جویدن آن، می‌تواند باعث افزایش وزن نیز بشود؛ پس بهتر است در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

در این مطلب درباره صبحانه کودکان صحبت کردیم و سعی کردیم چند ایده جذاب و خوشمزه را با شما در میان بگذاریم. فراموش نکنید که در تهیه صبحانه برای کودکان حتما از کربوهیدرات، میوه، سبزیجات، پروتیئن و لبنیات کمک بگیرید؛ همچنین اگر فرزند شما هنگام خوردن صبحانه بهانه می‌گیرد بهتر است هر روز او را با صبحانه‌های جدید و تزئین‌های متنوع غافلگیر کنید. خوردن یک صبحانه مقوی علاوه‌بر اینکه به سلامت کودک شما کمک می‌کند باعث عملکرد بهتر و هوشیاری بالاتر او در مدرسه می‌شود، پس به شما توصیه می‌کنیم که اصلا اهمیت این وعده را دست‌کم نگیرید و کودکتان را به خوردن این وعده‌غذایی خوشمزه تشویق کنید.

 

برای مطالعه بیشتر شما

25 Healthy Breakfast Ideas for Kids

Top 10 Breakfast Ideas for Children

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx