بهترین سریال‌های معمایی و جنایی جدید که نباید از دست داد

بهترین سریال‌های معمایی و جنایی جدید که نباید از دست داد

فهرست مطالب

فهرست

طرفداران سریال‌های معمایی و جنایی، مدام در اخبار دنیای سینما،‌ در جستجوی یافتن جدیدترین مجموعه‌های این ژانر هستند تا ساعت‌هایی را در دنیایی پر از هیجان و معما سر کنند. تولیدکنندگان مجموعه‌های تلویزیونی در سال ۲۰۲۴ هم با ارائه چند مینی سریال معمایی و جنایی، توانسته‌اند مخاطبان خود را راضی نگه دارند.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به این نوع سریال‌ها علاقه دارید، با ما همراه باشید تا جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی معمایی و جنایی را به شما معرفی کنیم.

۵ سریال معمایی و جنایی جدید

در چند سال اخیر،‌ تهیه‌کنندگان تلویزیون توانسته‌اند علاقه‌مندان به سریال‌های معمایی و جنایی را شگفت‌زده کنند. تولید سریال‌های متفاوت و باکیفیت در این ژانر، نشان از احیای مجدد این سبک داستان‌ها در دنیای فیلم و سریال‌ دارد. در ادامه به ۵ سریال جدید معمایی و جنایی اشاره می‌کنیم که توانسته‌اند توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کنند. امتیاز IMDB‌ و Roten Tomatoes نیز برای نشان دادن میزان اقبال این سریال‌ها ذکر می‌شود.

 

Ripley    ریپلی

IMDB: نمره ۸.۲ از ۱۰

Roten Tomatoes: هنوز ثبت نشده است.

ریپلی یک سریال معمایی جنایی جدید از کمپانی نت فیلیکس است که براساس شخصیت آقای ریپلی با استعداد در رمانی به همین نام که توسط پاتریشا هااسمیت در سال ۱۹۵۵ خلق شده،‌ ساخته شده است. داستان سریال در سال‌های ۱۹۵۰  و در شهر نیویورک می‌گذرد. اندرو اسکات، در نقش تام ریپلی، یک کلاهبردار فقیر ظاهر می‌شود که مردی به او ماموریت می‌دهد تا به ایتالیا رفته و پسر ولخرجش را به امریکا بازگرداند. یک سریال معمایی و جنایی در مسیری پر از فریبکاری، قتل و کلاهبرداری.

 

Sugar  شوگر

IMDB: نمره ۸.۲ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۰ درصد از منتقدین و ۷۲ درصد از مردم

این مینی سریال معمایی و جنایی یکی از بهترین‌های این روزهاست. شخصیت اصلی این سریال، جان شوگر با بازی جذاب کالین فالر است. کمپانی اپل تی‌وی این مینی سریال را در ۸ قسمت تولید کرده است. جان شوگر یک کارآگاه عاشق سینماست که گمشده‌ها را پیدا می‌کند. در یکی از ماموریت‌ها او باید به‌دنبال نوه یکی از تهیه‌کننده‌های سینما که مفقود شده بگردد. و خب چه چیزی بهتر از این برای یک علاقه‌مند به سینما؟

سریالی با شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب که شما را خوب به‌دنبال خود می‌کشاند.

 

Under the Bridge زیر پل

IMDB: نمره ۷.۳ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۴ درصد از منتقدان و ۸۵ درصد از مردم

این مینی سریال ۸ قسمتی، به یکی از وحشتناک‌ترین قتل‌های تاریخ کانادا می‌پردازد. داستان را می‌توان در یک خط تعریف کرد: رینا با بازی وریتیکا گوپتا، نوجوانی ۱۴ ساله است که یک شب برای یک مهمانی از خانه خارج می‌شود و دیگر هیچ‌وقت به خانه بازنمی‌گردد. داستان سریال، گره‌گشایی از معمای قتل این دختر است. لیلی گلدستون در نقش یک افسر پلیس در جستجوی رینا است. تلاشی که در ادامه او را به لایه‌های وحشتناکی از یک حادثه می‌برد.

زیر پل، یک سریال معمایی و جنایی از کمپانی هولو است که براساس یک داستان واقعی از سرنوشت رینا ساخته شده است. داستانی پر از حادثه، دردهای نژادپرستی، خشم‌های فروخفته و دنیایی وحشی …

 

Manhunt شکار انسان

IMDB: نمره ۷.۲ از ۱۰

Roten Tomatoes: هنوز ثبت نشده است.

این مینی سریال به داستان تاریخی و اسرارآمیز ترور آبراهام لینکلن رییس جمهور وقت امریکا می‌پردازد. لینکلن در سال ۱۸۶۵ با شلیک گلوله توسط یک بازیگر تاتر به نام جان ویلکس بوث، ترور شد. ادوین استانتون وکیل و یکی از سناتورهای امریکایی است که به‌دنبال شکار جان ویلکس است. نقش استانتون را در این سریال، توبیاس منزیس و نقش جان ویلکس بوث را هم آنتونی بویل ایفا می‌کنند.

سریال شکار انسان،‌محصول کمپانی اپل تی‌وی است که به یکی از پرونده‌های خاص جنایی امریکا می‌پردازد.

 

Criminal Record سابقه کیفری

IMBD : نمره ۷.۱ از ۱۰

Roten Tomatoes: نمره ۸۹ درصد از منتقدین و ۶۴ درصد از مردم

اپل تی‌وی با این سریال، یک برگ برنده دیگر در گروه سریال معمایی و جنایی رو کرده است. در این سریال پیتر کاپالدی در نقش یک بازرس ارشد به نام دنیل هگارتی ظاهر می‌شود که قرار است در کنار یک زن کارآگاه جوان به نام دی‌اس جون لنکر،‌ اسرار یک پرونده جنایی قدیمی را بررسی کنند. نقش این زن را کاش جمبو ایفا می‌کند. هر یک از این دو کارآگاه در تلاش برای اثبات خود وارد این پرونده می‌شوند. کاپالدی برای محافظت از پرونده قدیمی که سال‌ها روی آن کار کرده و لنکر برای اثبات خود در ابتدای ورود به دنیای حرفه‌ای.

سریال معمایی و جنایی، ژانری است که طرفداران ویژه خود را دارد. کسانی که از سروکله‌ زدن با معماها و دنیای پر از هیجان لذت می‌برند. تماشای بسیاری از این سریال‌ها، تلخی‌های خاص خود را دارند اما اگر علاقه‌مند به این حوزه باشید از دیدن این ۵ سریال لذت خواهید برد.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx