آموزش ساخت ChatBot هوش‌مصنوعی‌

در کمتر از یک دقیقه ChatGPT را به وب‌سایتتان وصل کنید

آموزش ساخت ChatBot هوش‌مصنوعی‌

در کمتر از یک دقیقه ChatGPT را به وب‌سایتتان وصل کنید

فهرست مطالب

فهرست

ChatGPT در چند ماه گذشته با مهارت‌های بالای خود در مکالمه‌های هوش‌مصنوعی، همه را شگفت‌زده کرده است.  مایکروسافت هم میلیون‌ها ‌دلار برای اضافه کردن آن به موتور جست‌وجو  Bing هزینه کرده است، اما شما می‌توانید با استفاده از این آموزش و یک افزونه رایگان، ChatGPT را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

برای ساخت ChatBot مخصوص خود به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک وب‌سایت مبتنی بر وردپرس
  • یک اکانت OpenAI (می‌توانید با کلیک روی API در بالای وب‌سایت OpenAI یک اکانت رایگان برای خودتان بسازید)
  • افزونه رایگان Jordy Meows AI Engine

آموزش ساخت ChatBot هوش‌مصنوعی

پس از نصب افزونه The AI Engine، به دنبال Meow Apps در منوی داشبورد وردپرس خود بگردید و AI Engine را از منوی فرعی انتخاب کنید. سپس روی تب Chatbot کلیک کنید. در اینجا گزینه‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که به شما این امکان را می‌دهند که ظاهر و حتی رفتار چت‌بات خودتان را تغییر دهید. همچنین شما می‌‌توانید بیشتر از یک چت‌بات هم در قسمت‌های مختلف وب‌سایت خودتان داشته باشید که هرکدام قابل شخصی‌سازی هستند.

ChatGPT
ChatGPT

یکی از تنظیمات کلیدی گزینه Context است که به شما این قابلیت را می‌دهد که به هوش مصنوعی خود شخصیت بدهید. به‌عنوان مثال مدل چت‌بات شما می‌تواند دوستانه و خلاق باشد تا بتواند اصطلاحات تخصصی را به‌راحتی توضیح دهد یا اگر وب‌سایتی دارید که حال و هوای کمدی دارد می‌توانید از ربات بخواهید با افراد، شوخ‌تر و مهربان‌تر باشد یا اگر وب‌سایتی در حوزه آموزش کودک دارید، می‌توانید از آن بخواهید که مطالب را مانند صحبت‌‌کردن با یک دانش‌اموز کلاس پنجمی توضیح دهد.

همچنین این ربات به شما اجازه می‌دهد که برای آن یک نام و یک پیام شروع قرار دهید. بقیه گزینه‌ها فنی‌تر هستند و پیشنهاد می‌شود به‌صورت پیش‌فرض باقی بمانند یا اگر نیاز به تغییر در آنها می‌بینید، حتما راهنمای آن را بخوانید.

در انتها اگر گزینه Pro Only  را فعال کنید به کاربران این قابلیت را می‌دهد که در مورد محتوای یک صفحه طولانی، بدون خواندن کل مطلب، سوال بپرسند. به‌عنوان مثال: اگر شما یک شرکت کرایه خودرو دارید و صفحه‌ای در وب‌سایت خود با عنوان شرایط و ضوابط دارید، کاربران می‌توانند بدون نیاز به خواندن کل صفحه سوالاتی مانند: حداکثر مسافت چقدر است؟ را بپرسند. حالت Pro نیاز به حساب کاربری ویژه دارد که هزینه اشتراک ماهانه آن از ۳۰دلار برای هر وب‌سایت شروع می‌شود.

راه‌اندازی چت‌بات در وب‌سایت شما

 قرار دادن چت‌بات در وب‌سایت راحت‌ترین بخش ممکن است، در زیر Chatbot Builder یک ShortCode وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. فقط کافی‌ست به سادگی کد را کپی کنید و آن را در جایی از وب‌سایت خود که می‌خواهید نمایش داده شود قرار دهید. برای مثال می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت، یک نمونه ساخته شده از این چت‌بات را مشاهده کنید  و با آن کار کنید.

مراقب هزینه‌ها باشید

اگرچه استفاده از این افزونه رایگان است، اما دسترسی به سرورهای OpenAI  رایگان نیست اما قیمت بسیار مناسبی دارد. اکثر سوالات و پاسخ‌های ساده کمتر از یک سنت هزینه دارند اما اگر وب‌سایتی دارید که ترافیک سنگینی دارد و بازدیدکنندگان زیادی دارد امکان دارد هزینه‌های شما به‌سرعت بالا بروند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx