چگونه محصولات خود را عمده بفروشیم؟

چگونه محصولات خود را عمده بفروشیم؟

فهرست مطالب

فهرست

فروش عمده محصولات یا اصطلاحاً عمده فروشی راهی برای فروش محصولات به‌صورت کلی به سایر مشاغل است که آن‌ها پس از خرید  محصولات عمده آن را به مشتریان خود می‌فروشند. فروش عمده یک راه عالی برای گسترش دامنه‌ی بازار، افزایش درآمد و ایجاد ارتباط با برندهای دیگر است. با این‌حال عمده‌ فروشی نیاز به برنامه‌ریز‌های مختلف دارد تا بتوانید در میان فروشندگان شناخته می‌شود. برای این‌که محصولات خود را به‌صورت عمده بفروشید در این مطلب چند ایده اساسی و کاربردی وجود دارد که می‌توانید براساس آن‌ها عمل کنید و در این بازار موفق شوید.

یک استراتژی قیمت گذاری برای محصولات عمده تعیین کنید

استراتژی‌های قیمت‌گذاری، مهم‌ترین مؤلفه برای راه‌اندازی تجارت عمده فروشی موفق هستند. هنگام فروش مستقیم به مشتریان باید حاشیه سودی را برای خود تعیین می‌کنید را همیشه حفظ کنید که اغلب می‌تواند تا 50 درصد باشد. در جدول زیر مثالی از یک استراتژی قیمت‌گذاری سالم آورده شده است، که در آن یک فروش عمده محصولات با 50 درصد حاشیه سود در سفارشات عمده فروشی و با حاشیه سود 75 درصد برای فروش مستقیم به مصرف‌کننده حفظ شده است.

استراتژی قیمت گذاری عمده فروشی

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای قیمت‌گذاری محصولات عمده وجود دارد تا ریسک عدم سودآوری کاهش یابد. یکی از این راه‌ها ارائه تخفیف براساس مقادیر سفارش خریدار است. بدین‌ترتیب خرده‌فروشان تشویق می‌شوند تا سفارش‌های بزرگ‌تری را برای دریافت سود بیشتر، بدهند. هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید محصولات خود را به‌صورت عمده بفروشید و آن را در چندین فروشگاه پخش کنید، ممکن است با مشکلاتی از طرف رقبا در مورد قیمت روبه‌رو شوید،  به همین دلیل است که ایجاد یک استراتژی قیمت‌گذاری اولین و مهم‌ترین قدم در فروش عمده محصولات شما است.

به‌عنوان تامین‌کننده  محصولات عمده، شما باید قوانینی را تنظیم کنید که خرده‌فروشان شما از آن‌ها پیروی کنند، اما حفظ تعادل قیمتی منصفانه برای موفقیت خرده‌فروشان نیز ضروری است. اگر خرده‌فروشان بتوانند از فروش محصول شما سود زیادی کسب کنند، به بازگشت و سفارش‌های بیشتر ادامه خواهند داد.

Picture11 | هلومگ | چگونه محصولات خود را عمده بفروشیم؟

حداقل مقدار سفارش عمده را مشخص کنید

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که عمده‌فروشی تبدیل به یک مدل کسب‌وکار پرسود می‌شود، این است که شما در مقیاس بزرگ فروش را انجام می‌دهید. برای رسیدن به این هدف معمولاً عمده‌فروش‌ها حداقل مقدار سفارش عمده را تنظیم و مشخص می‌کنند؛ این باعث می‌شود تا خرده‌فروشان محصولات شما را با حداقل مقدار مشخص خریداری کنند که تضمین‌کننده سود برای فروش محصولات عمده خواهد بود.

یک سایت تجارت الکترونیک B2B راه اندازی کنید

وقتی صحبت از فروش محصولات عمده به میان می‌آید، می‌توانید از روش B2B (Business to Business) یعنی تبادل الکترونیکی محصولات بین شرکت‌های مختلف بدون دخالت مستقیم است. اگر یک فروشگاه اختصاصی B2B داشته باشید می‌توانید محصولات را به‌صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کننده و خرده‌فروشان قرار دهید. این در حالی است که مشتریان شما می‌توانند با ایجاد حساب کاری در وب‌سایت‌تان به‌راحتی فرآیند خرید را ثبت کنند و از طریق وب‌سایت شما مشتریان جدید خود را نیز پیدا کنند. همچنین شما برای عرضه محصولات خود می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی کانال عمده فروشی خود را راه‌اندازی کنید و از این طریق نیز مشتریان بازار هدف خود را بیابید.

از محصولات خود عکس بگیرید

شاید عجیب باشد اما کار بعدی که باید در راستای فروش محصولات عمده انجام بگیرید این است که از محصولات خود برای وب‌سایت‌تان عکس‌ بگیرید. برای این کار یک دوربین خوب و یک پس‌زمینه‌ی تمیز نیاز دارید تا محصولات‌تان در آن برجسته شوند و از تمام زوایای مهم محصول عکس داشته باشید. بزرگ‌ترین چیزهایی که از عکس‌های‌تان می‌خواهید این است که آن‌ها تمام اطلاعاتی را که در مورد محصولات شما نیاز است تا خرده‌فروشان بدانند را ارائه دهند.

شرایط پرداخت برای خریدهای عمده را بپذیرید

داشتن شرایط پرداخت این امکان را فراهم می‌سازد تا خرده‌فروشان بتوانند از شما به‌راحتی خرید کنند. شما می‌توانید چندین شرایط پرداخت برای فروش عمده محصولات خود مشخص سازید. به‌عنوان مثال:

– پرداخت سفارش بین زمان ثبت سفارش تا تاریخ تحویل

– پرداخت سفارش 7، 15، 30، 60 و 90 روز پس از تحویل سفارش

– پرداخت مبلغ بلافاصله هنگام درخواست

– پرداخت مبلغ در هنگام تحویل سفارش

این‌ها تنها نمونه‌های از شرایط پرداخت برای خرده‌فروشان هستند. شما می‌توانید با توجه به مقادیر فروش و کسب‌وکارتان شرایط پرداخت مخصوص خود را داشته باشید.

خریداران خود را پیدا کنید

حالا که وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و نوع محصول، قیمت‌گذاری و شرایط پرداخت مشخص شده است، وقت آن است که خریداران خود را پیدا کنید. با توجه به محصول‌تان و بازار هدف باید استراتژی مختلفی را برای نشان دادن نام تجاری‌تان اتخاذ کنید.

البته فراموش نکنید که فراتر از صنعت فعلی خود نگاه کنید. اگر در حال گسترش نام تجاری فعلی خود هستید، در نظر بگیرید که در چه حوزه‌های می‌توانید محصولات خود را گسترش دهید. فرض کنید بدلیجات می‌فروشید، باید فراتر از مغازه‌های بدلیجات بروید و محصولات خود را به فروشگاه‌های هدیه، لباس‌ فروشی و زیورآلات فروشی معرفی کنید.

همچنین می‌توانید از مشوق‌هایی برای ایجاد انگیزه در خریداران نیز استفاده کنید. یک پیشنهاد رایج، در نظر گرفتن درصد تخفیف برای اولین سفارش مشتری است. مشوق های دیگر می‌تواند شامل ارائه گرفتن سفارش کمتر از میزان حداقل، ارسال رایگان براساس مقدار سفارش مشخص، ارائه گزینه‌های پرداخت راحت‌تر، ارائه نمونه‌ و تست رایگان و… باشد.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx