صندوق فروشگاهی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

صندوق فروشگاهی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

فهرست

صندوق فروشگاهی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

صندوق فروشگاهی یا سامانه الکترونیکی POS کامپیوتر کوچکی است که نرم افزار حسابداری روی آن نصب می‌شود و برای ثبت خرید و فروش معاملات و محاسبه‌ی سود و زیان و موجودی کالا به کار می‌رود. از طرفی به این کامپیوتر کوچک، یک کشو برای ذخیره و نگهداری پول نقد متصل می‌شود؛ در کنار این‌ها، برای تسریع و تسهیل کارها و مدیریت بهتر، می‌توان یک بارکدخوان یا چاپگر فیش را هم به صندوق فروشگاهی متصل نمود.

این هم بخشی از تغییر بزرگی است که ورود کامپیوترها در زندگی امروز ما ایجاد کردند. نرم افزار حسابداری و صندوق فروشگاهی برای همیشه صاحبان مشاغل را از حسابداری دستی و پیچیده و زمان‌بر نجات داده‌اند.

مزیت ‌استفاده از صندوق فروشگاهی چیست؟

با روی کار آمدن صندوق‌های مکانیزه فروش و همه‌گیر شدن استفاده از این صندوق‌ها، دیگر به استفاده از فاکتورهای دست‌نویس قدیمی و حساب و کتاب‌های طولانی و زمان‌بر مخصوصاً برای فروشگاه‌های بزرگ نیازی نیست. با خرید و نصب یک صندوق مکانیزه که دارای نرم‌افزار حسابداری باشد و یا یک کامپیوتر مجهز به نرم‌افزار حسابداری، فاکتورهای فروش به صورت الکترونیکی در صندوق مکانیزه فروش صادر می‌شوند.

هدف از به‌کارگیری این سامانه، مدیریت خرید و فروش، مدیریت هزینه و موجودی کالا، تهیه آمار مشخص و ارائه انواع گزارش‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر، تسریع و بهبود روند فروش و در نهایت صدور الکترونیکی فاکتور فروش است.

دیگر مزایا و قابلیت‌های صندوق فروشگاهی یا سامانه فروش چیست؟

  • صرفه‌جویی در زمان
  • سرعت در پردازش محاسبات
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • ارائه انواع گزارش‌های مدیریتی
  • افزایش دقت و نظم در امور کاری
  • امکان شناسایی اقلام خاص
  • کمترین میزان خطا در ثبت اطلاعات

02 11 1 | هلومگ | صندوق فروشگاهی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

 

کدام کسب و کارها به استفاده از صندوق مکانیزه فروش نیاز دارند؟

در کشور ما از ابتدای سال 1392 هر سال تعدادی از اصناف ملزم به تهیه و استفاده از صندوق فروش مکانیزه (POS) فروشگاهی یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورت‌حساب فروش (فاکتور) می‌شوند. غذافروشی‌ها و رستوران‌ها، داروخانه‌ها، فروشندگان لوازم خانگی، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری از جمله‌ی این اصناف هستند. استفاده از صندوق مکانیزه فروش می‌تواند تاثیر به‌سزایی در روند کار و رشد اصناف داشته باشد. هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی سامانه صندوق فروش (pos) یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذکور (اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار)، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر خواهد بود .(آموزش مراحل ثبت صندوق فروشگاهی)

تمامی کسب‌وکارهای خرد در کشور بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صنعت و معدن، شورای اصناف و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به امضا رسیده باید به صندوق مکانیزه فروش (pos) مجهز شوند.

با نرم‌افزار فروشگاهی هلو، خیالی آسوده داشته باشید

شرکت مهندسی نرم افزار هلو سال‌هاست نرم‌افزارهای حسابداری خود را مطابق آخرین قوانین، تغییر داده است تا صاحبان اصناف بتوانند به دور از نگرانی‌های قانونی و با خیال آسوده از نرم‌افزارهای این شرکت بهره ببرند. از این رو می‌توانید از نرم‌افزارهای فروشگاهی هلو به عنوان صندوق مکانیزه فروش نیز استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات ویژه فروشگاهی به صفحه محصولات بروید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx