۵ ایده طلائی برای برند کارفرمایی در سازمان‌ها

۵ ایده طلائی برای برند کارفرمایی در سازمان‌ها

فهرست مطالب

فهرست

برند کارفرمایی وجه تمایز سازمان‌های بزرگ و موفق و سازمان‌های ناشناخته است. حتماً تا به حال دیده‌اید که نام برخی شرکت‌ها همچون نگینی در حوزه تخصصی خودشان می‌درخشد و بسیاری از نیروهای متخصص می‌کوشند تا امتیاز استخدام شدن در آن شرکت‌ها را از آنِ خود کنند. اگر شما نیز شرکت رو به رشدی دارید و می‌خواهید در میان رقبای خود ممتاز شوید، خبر خوشی برایتان داریم. با ۵ استراتژی طلایی و تست شده ویژه برندسازی موفق کارفرمایی ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

Picture3 | هلومگ | ۵ ایده طلائی برای برند کارفرمایی در سازمان‌ها

1.   سرمایه‌گذاری روی فرهنگ سازمانی را جدی بگیرید

برند کارفرمایی هر سازمان به نوعی نمایانگر ارزش‌ها و فرهنگ اصیل آن سازمان است. اگر سازمان دارای یک فرهنگ نامطلوب باشد، بدون شک این مسئله به طور مستقیم بر تمام جنبه‌های فعالیت کسب‌وکار تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، اصلاح برند کارفرمایی به معنای بهبود و تقویت فرهنگ سازمانی است.

وضعیت کنونی فرهنگ سازمانی شما، اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه شما باید به طور مداوم به دنبال ایده‌های نوآورانه بگردید تا یک فرهنگ سازمانی قوی‌تر و مؤثرتر ایجاد کنید. در این مسیر لازم است به جای آزمون و خطا، از علم افراد باتجربه استفاده کنید تا بتوانید تجربه کارکنان را بهبود بخشیده و شرکت خود را به یک مقصد جذاب برای افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب هستند، تبدیل نمایید.

2.     ارزش‌های سازمانی خود را شفاف‌سازی کنید

برای بسیاری از افراد مهم است که چرا برای یک سازمان کار می‌کنند و عملکرد آن‌ها چه تأثیراتی بر شرکت دارد. بنابراین اگر تا به حال به ارزش‌های شرکت خود فکر نکرده‌اید، بهتر است بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که این اقدامات را پیش‌تر انجام داده‌اید، بازبینی مجدد آن‌ها به منظور اطمینان از تناسب با فرهنگ و دیدگاه فعلی سازمان، بسیار حائز اهمیت است.

برای انجام این کار می‌توانید یک گروه تخصصی تشکیل شده از افراد با تجربه در شرکت خود داشته باشید. از این گروه بخواهید تا ارزش‌های اساسی شرکت و چشم‌انداز آن را به تصویر بکشند و اهداف اصلی و مسیر شرکت را شناسایی و شفاف‌سازی کنند.

3.     دیدگاه کارمندان خود را جویا شوید

یکی از مؤثرترین عوامل در شکل‌گیری برند کارفرمایی شما، دیدگاه کارمندان است. نظرات و تجارب کارکنان گذشته و حال به طور چشمگیری روی دیدی که کارمندان داخلی و خارجی نسبت به شرکتتان دارند، تأثیر می‌گذارد. در دنیای امروز، کارمندان و حتی افراد متقاضی شغل، قادر به به اشتراک‌گذاری نظرات و تجارب خود از طریق پلتفرم‌های مربوطه هستند. افراد با استعداد جویای شغل می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم‌ها، در مورد انتخاب شغل تصمیم بگیرند و اعتبار برند را بسنجند.

به عنوان کارفرما، شما قادرید تا با اشتراک‌گذاری این نظرات در پلتفرم‌های مربوطه و شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر جذب افراد مستعد، اعتبار برندتان را نیز در دید کارمندان فعلی خود تثبیت کنید. این کار نشان می‌دهد که چقدر برای بازخورد کارکنان خود ارزش قائل هستید و تا چه اندازه برای شکوفایی سازمان تلاش می‌کنید.

4.   از استراتژی برند کارفرمایی رقیب‌هایتان غافل نشوید

برای بهبود برند کارفرمایی و به منظور ایجاد برتری نسبت به رقبای خود در جذب استعدادهای برتر، لازم است نقاط قوت و ضعف رقیب‌هایتان را با دقت شناسایی کنید. بهترین راه برای انجام این کار، آغاز یک فرآیند تحقیقی است. پلتفرم‌هایی را که رقبا در آن‌ها فعالیت می‌کنند، شناسایی کنید و همچون یک جستجوگر شغل، پرسش‌های مهمتان را در موتورهای جستجو سرچ کنید.

شناخت محتوای جذاب رقبا و همچنین پلتفرم‌هایی که ایده‌ها و مطالب خود را بیشتر در آن‌ها منتشر می‌کنند، به شما اطلاعات دقیق‌تری درباره عملکرد آن‌ها ارائه خواهد داد. پی بردن به این جزئیات، حتی اگر معیارهای واضحی برای اندازه‌گیری موفقیت رقبا وجود نداشته باشد، به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی رقابتی هوشمندانه را برای سازمان خودتان تدوین کنید.

5.   از قدرت شبکه‌های اجتماعی نهایت بهره را ببرید

در چند سال اخیر، پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام، لینکدین و تلگرام در ایران به شدت محبوب شده‌اند. این موضوع فرصت‌های طلایی برای تبلیغات و نمایش برند کارفرمایی ارائه کرده است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. شما می‌توانید با به اشتراک‌گذاری رویدادهای شرکتی، تصاویر کارکنان و ماجراهای جالب در سازمانتان، برند خود را در این پلتفرم‌ها به نمایش بگذارید.

ضمناً می‌توانید برند کارفرمایی خود را از طریق برگزاری وبینارها و مصاحبه با افراد صاحب امتیاز ارتقا دهید. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، فرصتی عالی برای طرح سؤالات و شنیدن پاسخ‌های مخاطبان نیز به شما ارائه می‌دهد. این اقدامات سبب ارتباط نزدیک‌تر برند شما با مخاطبان می‌شود و آشنایی طیف گسترده‌ای از مخاطبان با برند شما را سرعت می‌بخشد.

امیدواریم با این ۵ توصیه طلائی به اهمیت برند کارفرمایی به عنوان یک عامل بسیار مهم در راهیابی به موفقیت شخصی و سازمانی پی برده باشید. به یاد داشته باشید که برند شما تأثیر بسزایی در جلب استعدادها، ایجاد اعتبار در بازار و ارتقای سطح رقابتی شرکت شما دارد. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که با عمل کردن به این توصیه‌ها، برند خود را ارتقا دهید و از افزایش اعتبار سازمان خود در دید مخاطبین لذت ببرید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx