بهترین کتاب های کسب و کار در سال 1402

بهترین کتاب های کسب و کار در سال 1402

فهرست مطالب

فهرست

بازاریابی دیجیتال علمی نسبتا نوپا محسوب می‌شود و شاید سنش از برخی از خوانندگان این متن کمتر باشد. با توجه به سن کم این علم، منابع موجود در مقایسه با علوم دیگر کمتر هستند و باید در انتخاب کتاب مناسب دقت زیادی داشته باشید. در ادامه به بهترین کتاب های بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم. با ما همراه بمانید.

بهتر است پیش از پرداختن به لیست بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ سال ۱۴۰۲، به نکته‌ای مهم بپردازیم. هر چند در سال ۱۴۰۲ کتاب‌های زیادی در این حوزه به چاپ رسیده‌اند اما بسیاری از این کتاب‌ها هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند. با توجه به این مورد، خوب است بدانید کتاب‌هایی که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شویم تنها کتاب‌های ترجمه شده هستند و خبری از کتاب های زبان اصلی نیست.

کتاب اصول تولید محتوای متنی (نشر برآیند)

اگر به کتاب‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقمند هستید، حتمالا نشر برآیند را بشناسید. این انتشارات مدت‌ها است در این حوزه فعالیت می‌کند و کتاب‌های باارزشی را منتشر کرده است. یکی از بهترین کتاب‌های این انتشارات در سال ۱۴۰۲، اصول تولید محتوای متنی اثر نیما شفیع‌زاده است. شاید در نگاه اول این کتاب فقط برای کارشناسان تولید محتوا و مدیران محتوا مناسب به نظر برسد اما اصول تولید محتوا می‌تواند برای تمام مدیران، دیجیتال مارکترها و حتی افراد عادی یک کتاب فوق‌العاده کاربردی باشد. نیما شفیع‌زاده یکی از افراد قابل اعتماد در کانتنت مارکتینگ ایران است و خواندن این کتاب می‌تواند دیدی کامل به این شاخه از دیجیتال مارکتینگ به شما بدهد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهم‌ترین مواد تولید محتوا را یاد بگیرید و بتوانید نظارت بهتری به تیم تولید محتوای خود داشته باشید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب، ارائه یک نقشه راه کامل برای کانتنت مارکتینگ پیشرفته است. این پایان ماجرا نیست و اصول بازاریابی محتوایی به شما می‌آموزد چطور محتوا را به مهم‌ترین سلاح خود در جنگ با رقبا تبدیل کرده و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

Picture23 | هلومگ | بهترین کتاب های کسب و کار در سال 1402

از صفر به یک (نشر آموخته)

اگر شما در یک استارتاپ نوپا کار می‌کنید و می‌خواهید بیشتر در مورد دنیای بی‌رحم استارتاپ‌ها بدانید، از صفر به یک اثر پیتر تیل و بلیک مسترز می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. خوب است بدانید این کتاب به شکل مستقیم با بازاریابی دیجیتال مرتبط نیست اما خواندنش به هر کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند پیشنهاد می‌شود. این کتاب می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا برآیند بهتری از شرایط داشته باشید و با توجه به منابع و شرایط، کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود را ران کنید.

پیتر تیل در این کتاب از شکست‌ها و موفقیت‌هایش می‌گوید و درس‌های او، می‌تواند برای دیجیتال مارکترها یک گنج ارزشمند باشد. همان طور که گفتیم، موضوعاتی که تیل و مسترز به آن‌ها اشاره می‌کنند به شکل مستقیم در مرزهای دیجیتال مارکتینگ جای نمی‌گیرند اما می‌توانند به شما دید بهتری از بازار بدهند تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید؛ پس اگر دیجیتال مارکتر یک کسب و کار نوپا هستید یا مدیر یک استارت آپ هستید، با خواندن از صفر به یک می‌توانید شناخت بهتری از بازار داشته باشید و تصمیمات بهتری بگیرید.

کتاب طرح بازاریابی کسب‌ و‌ کارهای کوچک (نشر آریانا قلم)

این روزها علم بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ تنیده شده و این دو علم، به هیچ وجه قابل جداسازی نیستند. کتاب طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک یا طرح بازاریابی یک صفحه‌ای، یکی از بهترین منابع برای دیجیتال مارکترها در سال ۱۴۰۲ است. دانستن اصول مارکتینگ کلاسیک برای یک دیجیتال مارکتر، از نان شب هم واجب‌تر است اما خواندن متن‌های سنگین نویسندگانی مانند کاتلر، کار هر کسی نیست و بسیاری از ما به دلیل مشغله‌ها، فرصت خواندن چنین کتاب‌هایی را نداریم. با این حال طرح بازاریابی یک صفحه‌ای، این مشکل را حل کرده و یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی را با زبانی ساده و جذاب، به خوانندگانش توضیح می‌دهد. در کنار این موضوع، یکی از مشکلات منابع شناخته شده بازاریابی، کاربردی بودن آن‌ها برای کسب و کارهای کلاسیک است اما طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک، روش‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که اجرای آن‌ها در فضای دیجیتال، کاملا ممکن و کاربردی است.

Picture24 | هلومگ | بهترین کتاب های کسب و کار در سال 1402

دیگر کتاب‌های برتر سال ۱۴۰۲ در حوزه بازاریابی دیجیتال

اگر می‌خواهید امسال مطالعه خود را در حوزه دیجیتال مارکتیگ بیشتر کنید، خواندن این سه کتاب کافی نیست و باید سراغ منابع دیگری نیز بروید. اگر می‌خواهید به یک فرد حرفه‌ای در دنیای بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید، بهتر است پیش از هر چیز سراغ خواندن کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر بروید. کتاب دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد هم کتاب مناسبی برای ورود به دیجیتال مارکتینگ است اما شاید برای حرفه‌ای‌ها بهترین انتخاب نباشد. کتاب استراتژی بازاریابی دیجیتال هم می‌تواند برای عاشقان بازاریابی دیجیتال، یک انتخاب بسیار خوب باشد.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx