استراتژی تولید محتوای B2B در لینکدین

لینکدین بهترین ابزار تولید محتوای B2B

استراتژی تولید محتوای B2B در لینکدین

لینکدین بهترین ابزار تولید محتوای B2B

فهرست مطالب

فهرست

می‌توان مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی را هسته‌ی اصلی استراتژی تولید محتوا در نظر گرفت. در حقیقت 83 درصد از بازاریابان از سوشال مدیا، برای اعمال تاکتیک‌های تولید محتوا بهره می‌برند. قدرتمندترین این رسانه‌ها برای اعمال استراتژی‌های تولید محتوای B2B، لینکدین است. در واقع لینکدین به عنوان پلتفرم برتر B2B برای چندین سال متوالی انتخاب شده است.  این در حالی است که فعالیت در این شبکه اجتماعی، برای 63 درصد از بازاریابان B2B  موفقیت‌آمیز بوده است.

تولید محتوای B2B در لینکدین

لینکدین به دو دلیل در زمینه B2B موفق بوده است: تمرکز بر تعامل بین صاحبان کسب و کار و شناساندن برند و همچنین مکانی برای فعالیت تجارت‌های حرفه‌ای. در ادامه توضیحاتی در رابطه با استفاده از لینکدین برای استراتژی تولید محتوا خواهیم پرداخت.

مزیت تولید محتوای B2B در لینکدین چیست؟

هنگامی که نوبت به جذب مخاطبان جدید در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد، لینکدین با فاصله‌ی زیادی از دیگر رقیبان خود پیشی می‌گیرد. لینکدین مجموعه‌ای عظیم از کارشناسان، صاحبان کسب و کار و به طور کلی افراد حرفه‌ای در هر زمینه را یکجا جمع کرده است. همچنین ابزارهای بازاریابی متنوعی را برای جذب مخاطبان و فروش بیشتر فراهم می‌کند. این شبکه اجتماعی به شما امکان جستجو پیرامون آینده تجارت‌تان، میزان سودآوری و چالش‌های پیش رو را می‌دهد. این امکانات به شما در آگاه و آماده بودن برای مشکلات احتمالی آینده کمک خواهد کرد.

اما چگونه از لینکدین برای استراتژی تولید محتوا در B2B استفاده کنیم؟

از صفحه کمپانی خود در لینکدین، برای جذب مخاطبان بیشتر کمک بگیرید

صفحه رسمی کمپانی شما در لینکدین می‌تواند مخاطبان جدید را به وبسایت شما بکشاند. بنابراین از تمامی المان‌های موجود در LinkedIn بیشترین بهره را ببرید. برای مثال برای معرفی کمپانی و یا تجارت خود می‌توانید توضیح و توصیفی ارائه دهید که مخاطبان مورد نظرتان را جذب کند. این امر برای فیلتر کردن مخاطبان جدید فاقد صلاحیت، بسیار کارآمد است.

استراتژی تولید محتوای B2B در لینکدین
استراتژی تولید محتوای B2B در لینکدین

آنالیز آمار و اطلاعات را نادیده نگیرید

صرف نظر از استراتژی شما برای تولید محتوا، باید همواره قابلیت رهگیری، نظارت و آنالیز محتوایتان را داشته باشید. برای  رهگیری میزان جذب مخاطبان برای یک محتوای خاص در صفحاتLinkedIn ، می‌توانید از ابزارهای متنوعی استفاده کنید. ابزارهای رایگان رهگیری URL مانند Bitly را امتحان کنید تا تیمتان قادر به بررسی میزان پیشرفتش باشد.

جا دارد به ابزار بازاریابی دیگری در لینکدین به نام “Who’s Viewed Your Profile” اشاره کنیم. همانطور که از اسمش پیداست، این ابزار اطلاعاتی دقیق و با جزئیات از کسانی که به صفحه شما سرزده‌اند فراهم می‌کند. به کمک این ابزار قادر خواهید بود اطلاعات مفید را جمع‌آوری کرده و متعاقبا چشم‌اندازهای تجارت خود را بهتر بشناسید.

صفحه show case ایجاد کنید

لینکدین به شما امکان ایجاد صفحه show case  را می‌دهد. این صفحه برای نمایش برندهای دیگر وابسته به تجارت شما است. شما می‌توانید صفحات show case متعددی را به‌خصوص برای بخش‌هایی با بیشترین میزان جذب مخاطب، ایجاد کنید. با انتخاب تصویر بزرگی برای هدر صفجه اصلی کمپانی، آن را از صفحات show case متمایز کنید تا تشخیص آن‌ها برای خودتان و اعضای تیمتان نیز آسان‌تر باشد. فراموش نکنید که لینک وبسایت‌تان باید همیشه در صفحه show case قابل دسترس باشد.

از کارمندان، اعضای تیم و همکاران خود برای یافتن افراد مورد نظرتان استفاده کنید

برای کسب مخاطبان و کاربران هرچه بیشتر نمی‌توانید فقط به آشنایان خود اکتفا کنید. کارمندان، اعضای تیم و همکاران‌تان می‌توانند مانند سفیران برند شما باشند. به بیان دیگر آن‌ها می‌توانند به شما در یافتن افراد مورد نظرتان و یا افرادی در حوزه کاری شما، کمک کرده و در نتیجه برای توسعه کسب و کار شما مفید واقع شوند. هیچ‌گاه قدرت معرفی شدن و یافتن افراد جدید توسط همکاران‌تان را دست کم نگیرید. همه‌ی شما برای یک کمپانی کار می‌کنید، بنابراین همگی‌تان مدافع توسعه این تجارت هستید. پس از آن‌ها درخواست کنید به دیگران معرفی‌تان کنند.

همچنین مانند آنچه در صفحه لینکدین شرکت هلو می‌بینید، می‌توانید از لینکدین برای گسترش شبکه همکاران خود و یافتن نیروهای خوب که برای همکاری با شرکتتان مناسب هستند، استفاده کنید.

گروه تشکیل بدهید

یکی دیگر از تاکتیک‌های موثر B2B  در لینکدین تشکیل دادن گروه است. می‌توانید گروهی با هدفی خاص برای تعدادی از مخاطبان با نیازهای مشابه، تشکیل دهید. در این حالت مخاطبان به برند شما به چشم تجارتی منظم و آماده به ارائه خدمات متنوع در زمینه‌های متفاوت، نگاه خواهند کرد. در گروه می‌توانید به تولید محتوا و یا حتی ایجاد بحث حول موضوعی خاص بپردازید.

از ویدئو مارکتینگ بهره ببرید

ویدئوها برای رساندن پیام برند شما فوق‌العاده هستند. لینکدین با آگاهی از این قابلیت، همواره در حال تغییر و بهبود ابزارهای ویدئو مارکتینگ خود است. زمانی که شما ویدئویی تولید می‌کنید، به‌صورت اتوماتیک در قسمت نیوزفید به عنوان یک پست جداگانه قرار می‌گیرد. در این حالت دسترسی به ویدیویتان برای مخاطبان بسیار آسان خواهد بود.

استراتژی تولید محتوای B2B در لینکدین

شرکت مهندسی نرم‌افزار هلو نیز همواره از قابلیت ویدیو مارکتینگ لینکدین برای انتفال پیام‌های خود به بهترین وجه ممکن بهره می‌گیرد.

در جستجوی گروه‌ها، می‌توانید افرادی که به بازار شما مرتبط هستند را پیدا کنید. در این روش باید بر گروه‌هایی با فعالیت بالا تمرکز کنید.

به جستجوی گروه‌های دیگر در لینکدین نیز مشغول شوید. برای این امر دو روش موجود است: جستجوی حرفه‌ای و جستجوی گروه. در جستجوی حرفه‌ای بر اساس داده‌های دموگرافیک یا آمار وابسته به نفوس مانند مکان‌ها، نوع تجارت، عنوان شغلی و غیره، می‌توانید افراد مورد نظرتان را بیابید.

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که لینکدین بهترین شبکه حرفه‌ای برای تجارت‌های B2B است. لینکدین به شما در تثبیت اعتبار برندتان به عنوان تجارتی حرفه‌ای کمک خواهد کرد، که این امر همواره از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه یک کسب و کار شمرده می‌شود.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx