سنسور IKEA

میزان آلودگی هوای داخل ساختمان را با سنسور IKEA بسنجید

سنسور IKEA

میزان آلودگی هوای داخل ساختمان را با سنسور IKEA بسنجید

فهرست مطالب

فهرست

برند آیکیا یک میز کناری دارد که به عنوان یک تصفیه‌کننده هوا نیز عمل می‌کند، اما اکنون راهی برای سنجش میزان تمیزی آن هوا دارد. این فروشگاه خانگی، یک سنسور هوشمند سنجش کیفیت هوای داخلی به نام Vindstyrka را معرفی کرده است که میزان ذرات معلق (کوچکتر از 2.5 میکرومتر)، رطوبت، دما و بار آلاینده‌های گازی را اندازه‌گیری می‌کند. در حالت ایده‌آل، با این سنسور متوجه می‌شوید که آیا عادات نظافتی یا آشپزی‌تان شما را بیمار می‌کند یا خیر.
Vindstyrka به خودی خود کار می‌کند، اما بدون تعجب زمانی که به مرکز خانه هوشمند Dirigera IKEA متصل می‌شود، مفیدتر می‌شود. می‌توانید کیفیت هوا را از طریق برنامه شرکت بررسی کنید و مانیتور دستگاه‌های دیگر را کنترل کنید. به‌عنوان مثال، می‌تواند به یک تصفیه‌کننده Starkvind بگوید که سرعت فن را بر اساس سطح ذرات افزایش دهد.

سنسور IKEA
سنسور IKEA

IKEA قصد دارد Vindstyrka را در تمام بازارهای خود از ماه آوریل عرضه کند. این شرکت تا زمان نوشتن این مطلب قیمتی را اعلام نکرده است، اما مجموعه ویژگی‌ها نشان می‌دهد که مقرون به صرفه‌تر از مانیتورهای کیفیت هوای سطح بالا (مانند View Plus 299 دلاری Airthings) است که CO2، رادون و فشار هوا را نیز ردیابی می‌کنند. اگر سنسورهای دما و رطوبت تعبیه شده در بلندگوی هوشمند شما کافی نباشد، ممکن است گزینه مناسبی باشد.

منبع: Engadget

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx