زلزله خوی

گروه فن‌آوری اطلاعات هلو؛ همراه زلزله‌زدگان خوی

زلزله خوی

گروه فن‌آوری اطلاعات هلو؛ همراه زلزله‌زدگان خوی

فهرست مطالب

فهرست

برای ما که دور از خوی و پس‌لرزه‌هایش نشسته‌ایم و قلب‌مان مچاله می‌شود از این‌همه سختی، تنها چند روز گذشته است اما برای آنها که عزیزشان را از دست داده‌اند یا در بیمارستان و مراکز درمانی بستری هستند، برای آنها که خانه‌هایشان به مشتی خاک تبدیل شده، برای آنها که کسب‌وکارشان از بین رفته و شب تا صبح را در سرما در چادر و بدون امکانات می‌گذرانند، ماه‌ها گذشته است.

در روزهای اول هر حادثه‌ای همه‌ی ما هم‌وطنان تمام توان‌مان را می‌گذرانیم تا امکانات لازم و مورد نیاز را برای افراد آسیب‌دیده فراهم کنیم و کنارشان باشیم. بنابراین شرایط طوری می‌گذرد که دشواری زندگی در آن شرایط کمتر به چشم بیاید و هر آسیب‌دیده‌ای بداند هزاران نفر همراه و کنار او هستند.

وضعیت اما جایی سخت می‌شود که خبرها کم‌رنگ می‌شود و بازمانده‌های هر حادثه‌ای با خودشان تنها می‌مانند. آن تب و تاب اولیه کم و کمتر می‌شود و درگیر زندگی روزمره خودمان می‌شویم. زلزله خوی هم مصداق همین حوادث است؛ روزانه کمپین‌های مختلفی برای حمایت و ارسال وسایل مورد نیاز برای آنها شکل می‌گیرد و همه تلاش می‌کنند تا این سختی کم و کمتر شود.

اما آیا هفته‌های بعد هم همین است؟ یا به فراموشی سپرده می‌شوند؟ همه‌ی ما، مسئولیت داریم تا همراه هم‌وطنان خودمان باشیم و تا لحظه‌ی آخر پیگیر وضعیت زندگی و کسب‌وکارشان بمانیم تا همه‌چیز به شرایط عادی بازگردد. تنها کافی‌ست در این روزها و شب‌های سرد زمستان خودمان را جای آنها بگذاریم تا به هر طریقی که می‌توانیم همراهشان باشیم.

در همین میان با توجه به اینکه بعد از زلزله‌ی خوی، بسیاری از کسب‌وکارها آسیب دیدند و هنوز نتوانسته‌اند به شرایط عادی بازگردند، گروه فن‌آوری اطلاعات هلو در راستای مسئولیت اجتماعی خود در نظر دارد برای کاربرانی که از نرم‌افزار هلو APEX استفاده می‌کنند و ساکن خوی هستند، سه ماه تمدید پشتیبانی رایگان فعال کند و همراه کسب‌وکارها باشد تا بتوانند به شرایط عادی و طبیعی بازگردند.

گروه فن‌آوری اطلاعات هلو مانند دیگر پروژه‌های مسئولیت اجتماعی که پیش از این (حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه، حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و ..) داشته، خود را موظف می‌داند تا آخرین لحظه همراه همه‌ی کسب‌وکارهای آسیب‌دیده‌ی خوی باشد و گزارش آن را منتشر کند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx