اخراج کارکنان گوگل

12 هزار نفر از کارمندان گوگل اخراج شدند

اخراج کارکنان گوگل

12 هزار نفر از کارمندان گوگل اخراج شدند

فهرست مطالب

فهرست

Sundar Pichai با ارسال ایمیلی به کارمندان گوگل در سرتاسر دنیا، تصمیم این شرکت درباره قطع همکاری با هزاران نفر را به اشتراک گذاشت. این تصمیم که به دلیل پایه‌گذاری سیاست‌های آتی و مهندسی وضعیت اقتصادی در آینده اتخاذ شده، با سرمایه‌گذاری بر روی هوش مصنوعی آینده بهتری را نوید می‌دهد. هرچند بسیاری بر این باور هستند که گوگل از فناوری‌های جدید و خدمات ماشین‌ها و هوش مصنوعی در انجام بسیاری از کارها استفاده می‌کند و به‌همین دلیل تصمیم گرفته تا به‌جای هزینه برای نیروهای انسانی از فناوری‌های مبتنی بر ماشین بهره ببرد.

مدیرعامل گوگل در این ایمیل نوشته است: «می‌خواهم چند خبر سخت و ناراحت کننده را به اشتراک بگذارم. ما تصمیم گرفتیم با 12 هزار نفر از نیروهای شاغل خود قطع همکاری کنیم که به معنی خداحافظی با افراد فوق‌العاده با استعدادی است که برای استخدام آنها سخت تلاش کرده بودیم و دوست داشتیم با آنها کار کنیم. این واقعیت را می‌پذیرم که تغییرات فوق بر زندگی کارمندان گوگل تأثیر می‌گذارد و مسئولیت کامل تصمیماتی را که ما را به اینجا رسانده است بر عهده می‌گیرم.

روی صحبت من با کارمندانی است ما را ترک می‌کنند؛ از اینکه برای کمک به مردم و کسب‌وکارها در همه جا سخت تلاش می‌کنید متشکریم. کمک‌های شما بسیار ارزشمند بوده است و ما از آنها سپاسگزاریم. در حالی که این تصمیم و اتفاقی که می‌افتد آسان نخواهد بود، ما از همه افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی بعدی هستند، حمایت خواهیم کرد. ما حداقل 60 روز حقوق بیشتر به شما پرداخت می‌کنیم. همچنین یک بسته انفصال از خدمت 16 هفته‌ای معادل حقوق را به اضافه دو هفته برای هر سال سابقه کار هرشخص ارایه و پرداخت می‌کنیم.

 کارمندان گوگل
 کارمندان گوگل

ما پاداش سال 2022 و هزینه‌های تعطیلات باقی‌مانده را نیز پرداخت خواهیم کرد. علاوه بر این 6 ماه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی و خدمات کاریابی و پشتیبانی مهاجرت را برای افراد آسیب دیده ارائه خواهیم کرد. در خارج از ایالات متحده نیز از کارمندان خود مطابق با شیوه‌های منطقه‌ای نیز پشتیبانی می‌کنیم. به‌عنوان یک شرکت بزرگ با قدمت بیش از 25 سال مجبوریم چرخه‌های اقتصادی دشواری را پشت سر بگذاریم. لحظات مهمی که باید برای رویارویی با آن تمرکزمان را بیشتر و پایه هزینه‌هایمان را دوباره مهندسی کنیم.

اگرچه در بعضی چیزها دارای محدودیت‌هایی هستیم اما این محدودیت‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا روی فرصت‌های دیگر برنامه‌گذاری کنیم. سال‌ها پیش به‌سمت هوش مصنوعی پیشروی کردیم که منجر به پیشرفت‌های پیشگامانه در کسب‌وکار ما و کل صنعت شد. به لطف به‌کارگیری هوش مصنوعی در محصولات خود فرصت قابل توجهی پیش رویمان داریم و آماده هستیم که جسورانه و مسئولانه به سمت آن نزدیک شویم. وقتی امروز به گوگل نگاه می‌کنم، همان روحیه و انرژی را می‌بینم که تلاش‌های ما را هدایت می‌کند. به همین دلیل است که نسبت به توانایی‌هایمان برای انجام هر نوع ماموریتی حتی در سخت‌ترین شرایط خوشبین هستم.

عزیزانم، من مطمئن هستم که شما سوالات زیادی در مورد اینکه چگونه به جلو حرکت خواهیم کرد دارید. بنابراین برای ارایه جزئیات بیشتر دورهمی‌ای ترتیب خواهیم داد تا با هم گفت‌وگو کنیم. تا آن زمان لطفاً مراقب خود باشید زیرا شرایط دشواری را تجربه خواهید کرد. اگر به تازگی روز کاری خود را شروع کرده‌اید، لطفاً امروز با خیال راحت در خانه کار کنید.»

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx