شرکت توییتر

80 درصد کارکنان تمام‌وقت توییتر از کار برکنار شدند

شرکت توییتر

80 درصد کارکنان تمام‌وقت توییتر از کار برکنار شدند

فهرست مطالب

فهرست

واشنگتن پست در اکتبر گذشته گزارش کرده بود که ایلان ماسک به بلومبرگ گفته است که 75 درصد از کارمندان توییتر، شغل خود را تحت مالکیت او از دست نمی‌دهند، اما CNBC روز جمعه گزارش داد که از حدود 7500 نفری که قبل از تصاحب ماسک در آنجا کار می‌کردند، به سختی 1300 نفر در مجموع و کمتر از 550 مهندس تمام وقت در پوسته شرکت باقی مانده‌اند.
CNBC همچنین خاطرنشان می‌کند که 75 کارمند در حال حاضر در مرخصی هستند که 40 نفر از آنها مهندس هستند، در حالی که تعداد اعضای تیم Trust and Safety که نظارت بر تعدیل محتوای سایت را بر عهده دارد، به کمتر از 20 کارمند تمام وقت رسیده است.

کمپانی توییتر

ماسک گذشته از اخراج کارمندان، حساب‌های راست افراطی و فاشیستی زیادی را که قبلاً برای همیشه ممنوع شده بودند، بازگرداند. او تصمیمات عملیاتی حیاتی را بر اساس نظرسنجی‌های توییتر گرفته است. ماسک کارمندانی را از دیگر شرکت‌های غیرمرتبط خود، از جمله اعضای تیم‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، وارد کرده است و کارمندانی را به دلیل زیر سوال بردن هوش تجاری او اخراج کرد. طرح راستی‌آزمایی چک آبی 8 دلاری او به‌تدریج شروع به کار کرد، این در حالی است که طبق گزارش‌ها، درآمد تبلیغات 40 درصد کاهش یافته است زیرا تبلیغ‌کنندگان به دنبال فرار از کشتی در حال غرق شدن او هستند. پایان ماه، سررسید اولین پرداخت سود او بابت بدهی 13 میلیارد دلاری او برای خرید توییتر، که امروز حدود 15 میلیارد دلار ارزش دارد، است.
اما توییتر تنها شرکتی نیست که کارکنان را مانند آب خوردن اخراج کرده است. گوگل در این هفته ۱۲هزار کارمند را اخراج کرد، آمازون ۱۸هزار نفر را در سراسر جهان بیکار کرد و مایکروسافت ۱۰هزار موقعیت شغلی را حذف کرد. بین این سه، آنها فقط طی یک سال گذشته حدود ۷۰هزار نفر را بیکار کرده‌اند.

منبع: engadget

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx