هدست Quest Pro Meta

اپل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر است

هدست Quest Pro Meta

اپل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر است

فهرست مطالب

فهرست

طبق گزارش بلومبرگ و The Information، اپل در حال حاضر روی نسخه مقرون به‌صرفه‌تری از هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند که هنوز معرفی نشده است. بر اساس گزارش‌های قبلی که در مورد دستگاه واقعیت ترکیبی شایعه شده بود، قیمت آن حدود 3000 دلار است که دو برابر قیمت هدست Quest Pro Meta است که سال گذشته منتشر شد. مهندسان اپل در حال کار برای توسعه نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند که به قیمت Quest Pro نزدیک‌تر است و در حال حاضر درباره استراتژی‌هایی برای دستیابی به این هدف، مانند استفاده از قطعات ارزان‌تر بحث می‌کنند.

در حالی که دستگاه پرچم‌دار دارای نمایشگرهای داخلی 4K برای هر چشم خواهد بود، همتای مقرون‌به‌صرفه آن احتمالاً از نمایشگرهایی با وضوح کمتر استفاده می‌کند. مهندسان این شرکت همچنین در حال بررسی استفاده از دوربین‌های کمتر و پردازنده‌های کندتر هستند که به نوبه خود نیاز به فن‌های داخلی را از بین می‌برد. ممکن است اپل از کاربران بخواهد که به‌جای تجهیز هدست ارزان‌تر به موتوری که می‌تواند به‌طور خودکار میدان دید را تنظیم کند، میدان دید خود را به صورت دستی تنظیم کنند. ممکن است تصمیم بگیرد که دستگاه را به چیپ بی‌سیم سفارشی H2 مجهز نکند که به آن امکان می‌دهد با AirPods نیز بهتر کار کند. گزارش بلومبرگ در اوایل این ماه ادعا کرد که غول فناوری در حال توسعه تراشه بلوتوث و وای فای خود است تا تا سال 2025 جایگزین تراشه Broadcom شود. اطلاعات نشان می‌دهد که اپل همچنین می‌تواند از این تراشه داخلی استفاده کند تا از تاثیرگذاری شرکت شخص ثالث بر قیمت دستگاه جلوگیری کند.

شرکت اپل
هدست جدید اپل

منابع گزارش دادند که هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر در مراحل اولیه خود است و اپل هنوز نمونه اولیه آن را تولید نکرده است. با این حال، طبق گفته بلومبرگ، اکثریت گروه توسعه فناوری 1000 نفری اپل در حال کار بر روی این دو هدست هستند و این شرکت می‌تواند آن را در سال آینده یا در سال 2025 عرضه کند. با این حال، در نتیجه این استراتژی دو دستگاه، اپل برنامه های خود را برای عرضه عینک‌های واقعیت افزوده سبک وزن به حالت تعلیق درآورده است. چشم‌انداز اولیه این شرکت ساخت عینک‌های AR بود که روزی می‌توانست جایگزین آیفون شود، اما اکنون کار روی این پروژه را کاهش داده است. اکنون ظاهراً مشخص نیست که آیا عینک AR هرگز عرضه خواهد شد یا خیر.

در مورد هدست واقعیت ترکیبی پرچم‌دار اپل، بلومبرگ قبلاً گفته بود که این شرکت قصد دارد آن را در بهار قبل از WWDC در ماه ژوئن به طور رسمی معرفی کند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx