تاثیر هوش مصنوعی گوگل بر کسب و کارها و زندگی

تاثیر هوش مصنوعی گوگل بر کسب و کارها و زندگی

فهرست مطالب

فهرست

شاید بزرگ‌ترین تغییر و تحول در حوزه‌ی فناوری در چند سال اخیر، ورود ابزار‌های هوش مصنوعی با قابلیت‌های بسیار باشد. بدون شک، یکی از فعال‌ترین‌ها در بخش تکنولوژی و فناوری، شرکت گوگل است. این شرکت همواره از سال‌ها پیش بر ورود هوش مصنوعی‌ها و تاثیر آن‌ها بر انواع کسب و کار تاکید داشته است. گوگل همواره جزء برترین شرکت‌های ارائه دهنده انواع ابزار‌های هوش مصنوعی نیز است که در ادامه به تاثیر این نوع ابزار‌ها بر انواع کسب و کار و حتی زندگی انسان خواهیم پرداخت.

Picture15 | هلومگ | تاثیر هوش مصنوعی گوگل بر کسب و کارها و زندگی

معرفی مهم‌ترین هوش مصنوعی‌های گوگل

از جمله پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی عرضه شده توسط گوگل به شرح زیر است:

گوگل بارد؛ google bard

از جمله رقبای مهم ChatGPT گوگل bard است. گوگل bard یک هوش مصنوعی و یک چت بات بوده که به صورت رایگان خدماتی را به ۴۰ زبان دنیا ارائه می‌دهد. ساختار این هوش مصنوعی بارد از یک زبان خاص به نام LaMDA برای مکالمه با کاربران پیروی می‌کند. جالب است بدانید، این نوع هوش مصنوعی گوگل، زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند. از جمله امکانات که گوگل بارد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • پاسخ به سوالات
  • تحلیل و تجزیه دقیق و با سرعتِ داده‌ها
  • محاسبات ریاضی
  • تبدیل متن به تصاویر

گوگل جمینی؛ google gemini

گوگل در سال 2023 از هوش مصنوعی Gemini که یکی از پیشرفته‌ترین و توانمند‌ترین هوش مصنوعی‌ها در پردازش متن، تصویر، داده و ویدئو‌ها است، رو نمایی نمود. هوش مصنوعی جمینی به صورت چند‌منظوره طراحی شده است که توانایی‌های انسانی نیز دارد. کد‌نویسی، انجام محاسبات ریاضی و توابع، درک کامل انواع زبان، داشتن استدلال‌های عقلانی در پاسخ به سوالات از جمله ویژگی‌های گوگل جمینی است. گوگل از هوش مصنوعی جمینی سه نسخه را طراحی کرده که از جمله آن‌ها، نانو جمینی، پرو جمینی و اولترا جمینی است. نانو جمینی برای کار روی موبایل، پرو جمینی به عنوان نسخه پیشرفته چت بات هوش مصنوعی بارد و اولترا جمینی که فعلا در حالت آزمایشی قرار دارد برای تفسیر و تحلیل داده‌های پیشرفته راه‌اندازی شده است.

اثرگذاری هوش مصنوعی گوگل بر انواع کسب و کار‌ها

بدون اغراق اثر انواع هوش مصنوعی از جمله هوش مصنوعی‌های گوگل بر انواع کسب و کار‌ها می‌تواند مثبت باشد. اما این سوال مطرح است که کدام کسب و کار‌ها بیشتر تحت‌ تاثیر هوش مصنوعی گوگل قرار می‌گیرند و در مجموع آیا هوش مصنوعی برای زندگی انسان‌ها نیز تاثیر خواهد داشت!

هوش مصنوعی گوگل در کسب و کار تولید متن

هوش مصنوعی گوگل قادر است، متون متنوعی در قالب و سبک‌های متنوع، چون متن‌های پست و وبلاگ، متن‌های خبری، صفحات وب، نوشته‌های داستانی و خلاقانه و حتی کد‌شده تولید کند. با نظر به اینکه، هوش مصنوعی جای محتوا‌نویسان انسانی را نمی‌گیرد، اما قادر است محتوای باکیفیت، ساده و با سرعت بالا‌تری ارائه دهد. ابزار هوش مصنوعی در زمانی که نیروی کافی برای محتوا‌نویسی وجود ندارد، یک گزینه‌ی فوق‌العاده خواهد بود.

هوش مصنوعی گوگل در کسب و کار برنامه نویسی

هوش مصنوعی گوگل قادر است، به زبان‌های متنوع برنامه‌نویسی، کد‌نویسی کند. از هوش مصنوعی Bard می‌توانید در نوشتن یک برنامه جدید یا حل کردن اشکال در کد‌های موجود کمک بگیرید. در بخش برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی با استفاده از انواع الگوریتم‌های پیشرفته، به شناسایی و در نتیجه رفع باگ کدهای نوشته شده کمک می‌کند. همچنین این ابزار با داشتن پیشنهاداتی برای کد‌نویسی، باعث افزایش بهره‌وری و به نوعی کارایی کدهای نوشته شده می‌شود.

هوش مصنوعی گوگل در کسب و کار طراحی

هوش مصنوعی گوگل به عنوان یک ابزار ویژه در ویرایش و پردازش تصاویر است. با استفاده از این ابزار در حوزه طراحی چون حوزه دکوراسیون داخلی، معماری، عکاسی، گرافیک و… می‌توان پیشرفت چشمگیر را مشاهده نمود. از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی در طراحی می‌توان به استخراج و یادگیری سبک، تنظیم هماهنگی و هارمونی رنگ‌ها در عکس، تبدیل تصویر به تصویر، پردازش و ادیت کلی تصویر و توسعه تصویر اشاره کرد.

علاوه بر موارد یاد شده که می‌توان گفت در حال حاضر مهم‌ترین کسب و کار‌هایی هستند که از ابزار هوش مصنوعی گوگل تاثیر می‌پذیرند، کسب و کار‌هایی در حوزه‌ی  پزشکی، صنعتی، اقتصادی و ارز‌های دیجیتال نیز در آینده نزدیک تحت تاثیر این نوع ابزار فناورانه با پیشرفت‌ها و توسعه‌هایی همراه می‌شوند.

تاثیر هوش مصنوعی در زندگی روزمره انسان

همه‌ی ما در زندگی روزمره، ممکن است با سوالات و چالش‌های متفاوتی روبرو شویم که پاسخ آن‌ها گاهی تنها نیاز به یک ابزار هوش مصنوعی دارد. هوش مصنوعی گوگل، قادر است به سوالات شما به روشی آموزنده پاسخ منطقی و عقلانی دهد حتی درصورتی که این سوالات چالش‌برانگیز، فلسفی، علمی و یا عجیب و ماورایی باشند. ترجمه انواع متون، آشنایی و یادگیری انواع زبان به روش مکالمه‌ای نیز از دیگر امکانات هوش مصنوعی گوگل بوده که می‌توانید در زندگی روزمره از آن بهره گیرید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx