ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2023

ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2023

فهرست مطالب

فهرست

بازاریابی دیجیتال به یکی از مهم‌ترین دلایل رشد کسب و کارها و سازمان‌های مختلف تبدیل شده است و هر سال ترندهای این علم، تغییر می‌کند. برای این که بتوانید استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ را بهتر پیاده‌سازی کنید و در مقایسه با رقبا عملکرد بهتری داشته باشید، باید همیشه از جدیدترین ترندهای بازاریابی دیجیتال مطلع شوید. در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهند از جدیدترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ آگاه شوند، بهتر است همین حالا با ما همراه شوید.

چه ترندهایی در سال ۲۰۲۳ به دنیای بازاریابی دیجیتال آمده‌اند؟

به طور کلی می‌توان گفت ترندهای دنیای دیجیتال مارکتینگ به صورت کامل تغییر نکرده‌اند و بسیاری از ترندهایی که در سال گذشته وجود داشته‌اند، همچنان پابرجا هستند. با این حال برخی از ترندها بسیار پررنگ‌تر شده‌اند و نکته قابل توجه این است که حتی برخی از ترندها که تصور می‌شد دیگر جایی برای آن‌ها نیست، دوباره در حال ظهور هستند!

اینفلوئنسر مارکتینگ، پررنگ‌تر از همیشه!

اینفلوئنسر مارکتینگ به طور کلی یک پدیده جدید در علم جوان دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و همان طور که در سال گذشته هم پیشبینی می‌شد، اثر گذاری این چنل دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ بیشتر از همیشه شده است و حالا یکی از تاثیرگذارترین ترندها میان شرکت‌ها و کسب و کارهای ریز و درشت است. با این که اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت بیشتری پیدا کرده اما حالا کار شما برای اجرای درست این کمپین‌ها سخت‌تر از همیشه شده است! بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به تجربه بد اعتماد به اینفلوئنسرها در سال‌های اخیر، حالا بدبینانه‌تر از قبل به این چهره‌های اثرگذار نگاه می‌کنند.

برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن از اینفلوئنسر مارکتینگ، شما باید تحقیق جامعی داشته باشید و سراغ افرادی بروید که کامیونیتی قدرتمند و وفاداری پشت آن‌ها است. در کنار این مورد، بهتر است سراغ سلبریتی‌ها یا اینفلوئنسرهایی بروید که در میان مخاطبانشان، سگمنت‌های بیشتری از کاربران شما وجود دارد تا میزان اثربخشی کمپین شما بیشتر شود و بهتر هزینه‌ها را مدیریت کند.

ایمیل مارکتینگ؛ بازگشت ستاره خاموش شده!

اگر بگوییم ایمیل مارکتینگ برای بیش از یک دهه پادشاه دنیای دیجیتال مارکتینگ بوده اغراق نکرده‌ایم! با این حال پس از ظهور شبکه‌های اجتماعی و به وجود آمدن ترندهای جدید در دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ اثر کمتری روی مخاطبان داشت. در سال ۲۰۲۳، ایمیل مارکتینگ دوباره به یکی از ترندهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. البته بهتر است بدانید ایمیل مارکتینگ با استفاده از روش‌های قدیمی دیگر کاربردی نیست اما با دانستن چند ترفند، می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید از ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ استفاده کنید، باید مخاطبان خود را درست بشناسید و در تولید محتوای ایمیل‌ها، بهتر از همیشه عمل کنید. ایمیل‌های شما نباید مستقیما به بخش اسپم سرویس ایمیل و ذهن کاربر بروند؛ پس فقط ایمیل‌هایی را برای کاربران ارسال کنید که مطمئن هستید برای کاربر ارزشمند است و می‌تواند به بیزنس شما کمک کند.

استفاده از هوش مصنوعی در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال

حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون موضوع هوش مصنوعی وجود دارد و بسیاری از کاربران تصور می‌کنند هوش مصنوعی نمی‌تواند در حال حاضر کمک زیادی به کسب و کارها کند. هر چند این باور می‌توانست در سال‌های گذشته درست به نظر برسد اما در سال ۲۰۲۳ میلادی، استفاده از هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ است. شما می‌توانید با استفاده از مدل‌های زبانی مختلف که بر پایه هوش مصنوعی توسعه داده شده‌اند، برای اجرای یک کمپین موفق یک دستیار حرفه‌ای داشته باشید.

بهتر است به یاد داشته باشید استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های از کمپین مانند تولید محتوا، همچنان توصیه نمی‌شود اما برای به دست آوردن ایده‌های جدید و توسعه ایده‌های فعلی، هوش مصنوعی یکی از بهترین ابزارها محسوب می‌شود. در حال حاضر ChatGPT 4.0 بهترین ابزار در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۳ است اما این نسخه از هوش مصنوعی Open AI، به صورت رایگان در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید سراغ پرداخت دلاری بروید.

ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۳ میلادی در مقایسه با سال‌های قبل تغییر زیادی نداشته اما روش‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ، بهره بردن از ایمیل مارکتینگ و کمک گرفتن از هوش مصنوعی، میان دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

نکته مهم در این بین، اهمیت توجه به مخاطبان هدف شماست. برای مثال اگر یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت و سئو هستید، شاید اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین انتخاب برای شما نباشد اما اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید با استفاده از این روش به رشد کسب و کارتان کمک کنید. به طور کلی ترندهای دنیای دیجیتال مارکتینگ، هر چند می‌توانند برای کسب و کار یا سازمان شما کاربردی باشند اما باید از میان آن‌ها، ترندی که با کسب و کار، مخاطبان و مشتریان شما سازگارتر است را انتخاب کنید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx