جدیدترین ابزار هوش مصنوعی

جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی که باید در مورد آنها بدانید

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی

جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی که باید در مورد آنها بدانید

فهرست مطالب

فهرست

سال‌هاست که هوش مصنوعی قدم به دنیای تکنولوژی گذاشته است. اما به لطف هوش مصنوعی ChatGPT به یک‌باره، عموم مردم متوجه کاربردی بودن این فناوری شدند و حالا همه به‌دنبال جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی هستند که بتوانند کارهای خود را با کمک آن‌ها راحت‌تر انجام دهند. در حال حاضر انواع مختلف هوش مصنوعی بیشتر در دنیای طراحی، مهندسی، انیمیشن و ساخت ویدیو پیشرفت زیادی داشته است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد جدیدترین و کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای شما بگوییم.

چت‌بات ChatGPT

در ابتدا به سراغ معروف‌ترین ابزار هوش مصنوعی این روزها می‌رویم که سروصدای زیادی هم به‌پا کرده است. چت بات جی‌پی‌تی، از سال ۲۰۲۱ در اختیار مردم قرار گرفت. این چت‌بات مجموعه‌ای عظیم از اطلاعات را در خود ذخیره دارد. با کمک این بات شما می‌توانید برای نوشتن مقاله، تحقیق، ترجمه، گفتگو و پاسخ‌ دادن به تمامی سوالات در هر زمینه‌ای استفاده کنید. چت‌بات ChatGPT فعلا به‌صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دارد اما سازندگان آن گفته‌اند که ممکن است در آینده برای استفاده از آن هزینه‌ای را تعیین کنند.

بینگ Bing

موتور جستجوی بینگ به‌تازگی یک بات گفتگو شبیه به هوش مصنوعی ChatGPT‌ را به‌کار گرفته که می‌تواند به راحتی به سوالات شما پاسخ دهد. به گفته بسیاری از کاربران، بات بینگ بسیار کاربردی‌تر و راحت‌تر از بات جی‌پی‌تی کار می‌کند. بینگ این بات را روی برنامه اسکایپ هم قرار داده است. در صورتی که شما اپلیکیشن اسکایپ را نصب کنید به‌راحتی و به‌صورت رایگان می‌توانید از چت‌بات بینگ برای پاسخ به سوالات خود استفاده کنید. در غیر این‌صورت می‌توانید موتور جستجوی Bing را روی گوشی یا ویندوز خود اضافه کنید و از ویژگی‌های خوب هوش مصنوعی آن استفاده کنید.

میدجرنی Midjourney

هوش مصنوعی میدجرنی، یکی از تازه‌های دنیای فناوری است که برای بسیاری از علاقه‌مندان ساخت آثار هنری بسیار جذاب بوده است. میدجرنی به شما کمک می‌کند که بتوانید متن را به عکس تبدیل کنید. به این منظور شما باید در نوار چت باکس این هوش مصنوعی، ویژگی‌های تصویر مورد نظر خود را تایپ کنید. هر چقدر این ویژگی‌ها جزیی‌تر باشد، تصویری که به شما داده می‌شود به آنچه که مورد نظرتان است نزدیک‌تر خواهد بود.

ادیت صدا Cleanvoice

هوش مصنوعی کلین ویس یکی دیگر از تازه‌های دنیای فناوری است که برای سازندگان پادکست‌ها بسیار کارآمد است. با کمک این هوش مصنوعی شما می‌توانید تمامی صداهای اضافی، لکنت، سکوت و نویز در پس زمینه را به‌راحتی حذف کنید. این سرویس همچنین با بهبود کیفیت صدا و ادغام چند فایل با هم می‌تواند کار شما را در ساخت پادکست آسان کند.

نرم افزار Eleven Labes

این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید فایل‌های نوشتاری را به فایل صوتی تبدیل کنید. با خواندن هر متنی روی این نرم‌افزار، به راحتی فایل صوتی آن را در اختیار خواهید داشت.

دال ای Dall-E

این هوش مصنوعی که یکی دیگر از فناوری‌های کمپانی OpenAI سازنده چت‌بات ChatGPT‌ است، قابلیت تبدیل متن به تصویر یا اثر هنری را دارد. این روزها انواع مختلفی از هوش مصنوعی را می‌بینیم که این ویژگی را دارند. اما کارکردن با دال‌ای ویژگی‌های خوبی دارد که اغلب کاربران آن را به دیگر همتایانش ترجیح می‌دهند.

Webbrain AL

این نرم‌افزار با کمک هوش مصنوعی شما را قادر می‌سازد که وبسایتی با تمام ویژگی‌های مورد علاقه خود طراحی کنید. این فناوری به‌منظور آسان‌تر کردن توسعه وب‌سایت‌ها طراحی شده و توانسته توجه علاقه‌مندان به این کار را به خود جلب کند.

Synthesia

این فناوری یکی از بهترین خروجی‌های هوش مصنوعی در زمینه ویدیوسازی است. با کمک این فناوری شما می‌توانید با تایپ هر نوع متنی آن را تبدیل به ویدیو کنید. در عین حال آواتارهای مختلفی هم که بر مبنای تصاویر بازیگران واقعی هستند را به ویدیوی خود اضافه کنید. این هوش مصنوعی قادر به تکلم به ۶۰ زبان زنده دنیا است.

Frase

این ابزار هوش مصنوعی برای سئوکارها و کسانی که تولید محتوا می‌کنند بسیار مناسب است. یکی از مشکلات تولیدکنندگان محتوا پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است که بتواند محتوای آن‌ها را به چند جستجوی برتر گوگل برساند. با کمک این ابزار شما می‌توانید محتوای خود را بهینه کرده و با تجزیه و تحلیل رقبا، محتوای مورد نظر خود را در فهرست اولین‌های موتورهای جستجو قرار دهید.

Looka

لوکا ابزاری کارآمد برای طراحان لوگو است. با کمک این فناوری شما می‌توانید تنها با انتخاب نوع فونت،‌ سبک، طرح و بعضی اطلاعات دیگر، یک لوگوی منحصر‌به فرد و خاص داشته باشید. به این منظور لازم نیست هیچ دانشی در این زمینه داشته باشید و فقط آنچه را در ذهن دارید به تصویر تبدیل می‌کنید. دنیای تکنولوژی حالا به لطف انواع مختلف هوش مصنوعی، وارد عصری جدید شده که شاید کمی ترسناک هم به‌نظر برسد. ترسناک از این جهت که بسیاری این هوش مصنوعی را تهدیدی برای مشاغل خود در آینده می‌بینند. اما باید منتظر بود و دید که دنیای آینده با وجود فناوری هوش مصنوعی، راه را به نیروی انسانی خواهد بست یا با آن تعامل برقرار خواهد کرد.

 

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx