سؤالات جالب از چت GPT

سؤالات جالب از چت GPT

فهرست مطالب

فهرست

هر کاربری که از چت GPT یا سایر نرم‌افزار‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است، به‌خوبی می‌داند که در دنیای امروزی گویا داریم در آینده زندگی می‌کنیم. ابن نرم‌افزار یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است و توسط OpenAI تأسیس شده است. با بهره‌گیری از آن می‌توانید بسیاری از امور خود همچون نوشتن رزومه، خلاصه کردن متون، تصویرسازی و کارهای بی‌شمار دیگری را با سهولت انجام دهید. چت GPT همچنین به تمامی سؤالات شما پاسخ می‌دهد و منبع اطلاعاتی معتبری به حساب می‌آید. اما اگر نمی‌دانید برای شروع چه سؤالاتی از آن بپرسید یا چه استفاده‌ای داشته باشید، در این مطلب چند نمونه از سؤالات جالب از چت GPT را برای شما آورده‌ایم.

Picture2 1 | هلومگ | سؤالات جالب از چت GPT

۷ سؤال جالب برای پرسیدن از چت GPT

در حال حاضر محدودیت چندانی در خصوص سؤالاتی که می‌توانید از چت GPT بپرسید، وجود ندارد و این هوش مصنوعی می‌تواند به سؤالات بی‌شماری پاسخ دهد. حتی اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید، می‌توانید به‌آسانی از آن در خصوص سؤالات درسی و پروژه‌ای خود سؤال بپرسید و با کمک این ربات نمرات خود را افزایش دهید. البته استفاده از این هوش مصنوعی تنها به موارد درسی و علمی مربوط نمی‌شود، بلکه پاسخ سؤالات جذاب و خاص شما را هم خواهد داد. از این رو در این قسمت ۷ نمونه سؤال جالب برای پرسیدن از چت GPT آورده‌ایم.

1.      از آن در مورد گرامر متون بپرسید.

آیا در نوشتن متون انگلیسی از لحاظ گرامر مشکل دارید؟ می‌توانید به‌راحتی از چت GPT بخواهید که مشکلات گرامری متن شما را مشخص کند. کافیست متن را برای آن ارسال کنید و بخواهید که مشکلات گرامری و حتی نگارشی را مشخص و برطرف کند.

2.      از آن بخواهید مسئله ریاضی حل کند.

فرقی نمی‌کند که خودتان دانشجو یا دانش‌آموز هستید یا دارای یک فرزند دانش‌آموز هستید، برای حل مسائل ریاضی می‌توانید از آن کمک بگیرید. این هوش مصنوعی حتی می‌تواند روش حل معادله و مسئله را هم مثل یک آموزگار برای شما توضیح دهد و به این ترتیب می‌توانید وضعیت خود را در ریاضی بهبود بخشید. البته توانایی چت GPT تنها مختص به حل مسائل ریاضی نیست و بلکه در فیزیک و شیمی هم یک همراه عالی است.

3.      دستورالعمل تهیه یک غذا را بپرسید.

شاید تا به حال به آن فکر نکرده باشید اما چت GPT می‌تواند همراهی برای پخت غذاهای جدید و خوشمزه باشد. کافیست غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید و از آن بپرسید تا دستورالعمل پخت غذا را به‌صورت دقیق و کامل برای شما ارسال کند.

4.      در خصوص وقایع پیش از ۲۰۲۱ بپرسید.

درست است که گفتیم محدودیتی در خصوص سؤال پرسیدن از چت GPT وجود ندارد، اما جالب است بدانید دسترسی به منابع اطلاعاتی توسط این هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۱ است. به عبارتی از سال ۲۰۲۱ به بعد آپدیت یا به‌روزرسانی اطلاعاتی دریافت نکرده است و به این ترتیب اگر سؤالی در خصوص اتفاق خاصی در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ بپرسید، پاسخ روشنی دریافت نخواهید کرد.

5.      از چت GPT بخواهید یک جوک تعریف کند.

یکی از جالب‌ترین سؤالاتی که می‌توانید از چت GPT بپرسید و نتیجه آن برای شما خوشایند باشد، پرسیدن یک جوک است. از این هوش مصنوعی بخواهید که یک جوک جالب و سرگرم‌کننده برای شما تعریف کند. البته به یاد داشته باشید که از آنجایی که این برنامه توسط افراد انگلیسی‌زبان و بر اساس فرهنگ آن‌ها طراحی شده، ممکن است جوک‌هایی که تعریف می‌کند در فرهنگ ما چندان خنده‌دار نباشند. تنها راه فهمیدن آن، امتحان کردن و پرسیدن است.

6.      یک برنامه ورزشی شخصی بگیرید.

یکی دیگر از سؤالات جذاب و البته پرکاربردی که می‌توانید از این نرم‌افزار بپرسید، پرسیدن یک برنامه ورزشی شخصی است. برای مثال بپرسید که چه برنامه‌ای برای لاغر کردن شکم و پهلو بهترین است؟ یا بپرسید که چه برنامه‌ای برای افراد تازه‌کار مناسب است؟

7.      سؤالاتی در زمینه پزشکی و سلامتی بپرسید.

می‌توانید سؤالاتی که در زمینه پزشکی و سلامتی دارید را از چت GPT بپرسید. اگرچه این نرم‌افزار جای پزشک را نمی‌گیرد، اما در بعضی موارد می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. برای مثال می‌توانید از آن در خصوص رژیم غذایی مخصوص سؤال بپرسید و جواب‌های مفیدی را دریافت کنید.

سؤالات جالب کاربران از چت GPT

تا ابن قسمت به سؤالاتی پرداختیم که در کنار جالب و جذاب بودن، کاربردی زیادی در زندگی روزمره شما خواهند داشت. جالب است بدانید بسیاری از کاربران به پرسیدن سؤالات عجیب و غریبی از چت GPT پرداخته‌اند. برای مثال یک کاربر از آن پرسیده است که اگر مختار و جومونگ به جنگ بروند، چه کسی برنده خواهد شد. به این ترتیب اگر شما هم چنین سؤالاتی علاقه دارید، از پرسیدن آن اجتناب نکنید چراکه جواب‌های جذابی دریافت خواهید کرد.

در نهایت می‌توانید از هر یک از ایده‌های مذکور برای پرسیدن سؤالات جالب از چت GPT استفاده کنید و از جواب‌های مفید آن استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که این نرم‌افزار نمی‌تواند جای انسان‌ها و مشاغل آن‌ها نظیر آموزگار، پزشک و مربی را برای شما پر کند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx