چطور با هوش مصنوعی لوگو طراحی کنیم؟

چطور با هوش مصنوعی لوگو طراحی کنیم؟

فهرست مطالب

فهرست

با توجه به محبوبیت هوش مصنوعی و پیشرفت این تکنولوژی در همه‌ی زمینه‌های فناوری، موج جدیدی از طراحی گرافیکی به‌وجود آمده است و باعث شده تا گزینه‌های متعددی در این زمینه در دسترس کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها قرار گیرد. این در حالی است که هوش مصنوعی می‌تواند در طراحی لوگو به کسب‌وکارها کمک کند. هوش مصنوعی به‌عنوان جایگزینی برای طراحی لوگو سنتی (وقت‌گیر) و استخدام یک طراح (گران‎قیمت) راهی سریع برای داشتن یک لوگو حرفه‌ای و جذاب است.

ابزارهای طراحی لوگو مبتنی بر AI (Artificial Intelligence) از ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کنند. همچنین برخی از ابزارها مانند Looka از هوش مصنوعی مولد یا تولیدی (generative AI) برای طراحی یک لوگو براساس درخواست‌های خاص استفاده می‌کنند. ابزار مولد لوگو هوش مصنوعی یک برنامه آنلاین است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از این تکنولوژی یک لوگو برای تجارت یا برند خود تولید کنید. این ابزارها از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل الگوها، رنگ‌ها، اشکال و تایپوگرافی که معمولاً در لوگوها یافت می‌شوند، استفاده می‌کنند. سپس آنها را با هم ترکیب کرده تا یک لوگو مطابق با فهرست معیارهای شما ارائه دهند.

Picture17 | هلومگ | چطور با هوش مصنوعی لوگو طراحی کنیم؟

بیایید یکی از این ابزارها را با همدیگر بررسی کنیم و ببینیم چطور با هوش مصنوعی می‌توان یک لوگو طراحی کرد؟

طراحی لوگو با ابزار هوش مصنوعی LogoAI

ابزار LogoAI یک نوع مولد است که رابط کاربری ساده‌ای دارد که امکان طراحی و سفارشی‌سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این یکی از معدود ابزارها است که نسخه‌ی متحرک لوگو  را با فرمت GIF  ارائه می‌دهد. استفاده از این ابزار تقریباً رایگان است اما حتما باید در آن عضو باشید. بنابراین قبل از شروع کار حتماً یک حساب کاربری در LogoAI ایجاد کنید. این برنامه دارای 50 فونت و هفت طرح رنگ اصلی است که قابلیت سفارشی‌سازی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید لوگوها را در فرمت فایل‌های PNG، SVG و PDF دریافت کنید. LogoAI برای کسانی که به‌دنبال طراحی یک لوگو حرفه‌ای هستند به‌دلیل ابزارهایی که برای ویرایش در اختیارشان قرار می‌دهد مناسب است. با گزینه‌های سفارشی‌سازی و کتابخانه وسیعی از نمادها، به راحتی می‌توانید با این پلتفرم لوگو مخصوص خود را طراحی کنید.

– برای طراحی لوگو با این ابزار ابتدا باید وارد سایت LogoAI شوید و روی گزینه Let’s make a logo در وسط صفحه کلیک کنید. (شکل 1)

شکل 1
شکل 1

 

– پس از کلیک روی گزینه‌ی  Let’s make a logo در صفحه‌ی بعد درباره از شما می‌خواهد تا نام تجاری و برندتان همراه با شعار تبلیغاتی را وارد کنید.

وارد کردن شعار تبلیغاتی اختیاری است و می‌توانید آن را نزنید. پس از زدن نام لوگو روی گزینه Continue کلیک کنید تا به صفحه‌ی بعد بروید. (شکل 2)

 

شکل 2
شکل 2

– در مرحله‌ی بعد باید صنعتی که کسب‌وکارتان در آن حوزه فعالیت دارد را مشخص کنید. این گزینه کمک می‌کند تا لوگو متناسب با سبک فعالیت‌ کسب‌وکارتان باشد. می‌توانید با زدن دکمه skip از این مرحله رد بشید یا یکی از گزینه‌‌هایی که پیشنهاد کرده است را انتخاب کنید و به صفحه بعد بروید. (شکل 3)

 

شکل 3
شکل 3

– در مرحله‌ی بعد طرح‌های رنگی که با برند شما مطابقت دارد یا ترجیح می‌دهید آن رنگی باشد را باید انتخاب کنید. این مرحله نیز اختیاری است و اگر مطمئن نیستید چه رنگی را از پالت‌های رنگی پیشنهادی انتخاب کنید، روی گزینه‌ی skip کلیک کنید. اگر هم مطمئن هستید روی پالت رنگ موردنظر کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید. (شکل 4)

شکل 4
شکل 4

– در آخرین مرحله از طراحی لوگو با هوش مصنوعی باید نوع فونت دلخواه را انتخاب کنید. هر سبک فونت دارای تعداد زیادی فونت است که در قسمت ویرایش می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. پس از انتخاب سبک فونت روی گزینه‌ی Generate کلیک کنید تا لوگو ساخته شود. (شکل 5)

شکل 5
شکل 5

– در این مرحله تعداد زیادی لوگو به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از میان آن‌ها لوگو موردنظر به سلیقه‌تان را پیدا کرده و ویرایش کنید. (شکل 6)

شکل 6
شکل 6

– پس از انتخاب لوگو موردنظر روی آن کلیک کنید. با کلیک کردن روی لوگو سه گزینه در پایین صفحه در اختیار قرار داده می‌شود، SAVE، EDIT و SHARE با زدن دکمه EDIT می‌توانید تغییرات را روی لوگو انجام دهید که شامل تغییر فونت، رنگ، استایل و اضافه کردن نماد می‌شود. (شکل 7)

 

شکل 7
شکل 7

 

– در مرحله‌ی آخر با زدن دکمه‌ی Save لوگو در حساب کاربری‌تان ذخیره می‌شود و از آن‌جا می‌توانید به لوگو دسترسی داشته و آن را با فرمت دلخواه ذخیره کنید. بعضی از قابلیت‌های این ابزار اشتراکی است که با پرداخت یکبار هزینه می‌توانید از کلیه آن‌ها استفاده کنید.

طراحی لوگو با هوش مصنوعی در کلیه‌ی پلتفرم‌ها با چهار مرحله‌ی انتخاب نام برند و شعار تبلیغات، انتخاب نوع کسب‌وکار، انتخاب رنگ و فونت انجام می‌شود و عمدتاً نیازی نیست که مراحل پیچیده‌ای را برای رسیدن به هدف‌تان طی کنید. فقط برخی از ابزارها قابلیت‌های ویرایش بیشتری را نسبت به دیگر پلتفرم‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند و یا دارای اشتراک یا خرید لوگو هستند. همچنین در میان طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها که طراحی لوگو را با AI انجام می‌دهند می‌توانید به سراغ وب‌سایت‌های Looka Logo Maker، DesignEVO، Wix Logo Maker، Tailor Brands Logo Maker، Designs.AI، Hatchful Logo Maker (by Shopify)، Logomaster.ai، Logobean و Logo.com بروید که در سال 2023 به‌عنوان بهترین پلتفرم‌های مولد لوگو مبتنی بر AI شناخته شده‌اند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx