چگونه از جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم؟

چگونه از جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

فهرست

ظهور فناوری‌های جدید سبب بروز راهکارهای نوین برای رشد سازمان‌ها و بهبود کسب و کارها شده است. بسیار مهم است که بتوانید از فناوری‌های کاربردی در جهت افزایش بازدهی فرآیندهای تولید، فروش و ارائه‌ی خدمات استفاده کنید. از ارتباط موثر با مشتری از طریق شبکه‌های اجتماعی تا سیستم‌های مدیریت داده گرفته تا به‌کارگیری ERP ها و سیستم‌های eCRM همه و همه می‌توانند تحول قابل توجهی در عملکرد شرکتتان ایجاد کنند. در این مقاله به بررسی چند راه استفاده از تکنولوژی برای بهبود کسب‌وکارها اشاره خواهیم پرداخت.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

دیجیتال مارکتینگ این روزها بدل به یک ضرورت مهم شده است. بازاریابی دیجیتال یکی از موثرترین شیوه‌ها در رشد کسب و کار در بلندمدت است. چرا که به این طریق به مخاطبان بسیاری دسترسی داشته و هم‌چنین می‌توانید با مشتریان خود ارتباطی موثر و دوطرفه برقرار کنید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی آشنایی بیشتر با محصولات شما را به‌همراه داشته و از طرفی می‌تواند به عنوان اهرمی قدرتمند در برندسازی عمل کند. به کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توانند داده‌های مفیدی را در زمینه‌ی شناخت مشتریان، نیازها و علایق آن‌ها و هم‌چنین ترندهای مورد توجه خریداران جمع‌آوری کنید.

Keeping Up Technology in Workplace Cover2 | هلومگ | چگونه از جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم؟

فناوری رایانش ابری

فناوری رایانش ابری مدت‌هاست که در بسیاری از کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما هنوز همه‌ی مدیران از مزایای آن آگاه نیستند. فناوری رایانش ابری در افزایش امنیت داده‌ها نقش موثری دارد. اما یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سرویس، دسترسی تمام کارکنان و کارمندان از نقاط مختلف به آن است. در واقع با انتقال سیستم مدیریتی خود به یک فضای ابری، امکان دسترسی را در هر نقطه از جهان برای کارکنان فراهم می‌کنید. این موضوع باعث می‌شود که نیروهای انسانی در واحدهای مختلف مدیریت، تولید، فروش، نمایندگی‌ها و … به‌راحتی به سیستم دسترسی داشته باشند.

تکنولوژی VoIP

این تکنولوژی که نام کامل آن Voice over Internet Protocol است امکان برقراری تماس بین کارکنان شرکت را با هزینه‌ی پایین‌تر فراهم می‌کند. این فناوری که امکان تماس صوتی از طریق اینترنت را ممکن می‌کند، به عنوان یک تلفن دیجیتال می‌تواند ارتباط با کارکنان و مدیریت منابع انسانی را بهبود بخشد. علاوه بر آن این تکنولوژی امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد که از طریق شبکه‌های مخابراتی قابل استفاده نیستند. از میان این امکانات می‌توان به تعریف دستیار مجازی، امکان فوروارد کردن تماس‌ها، انجام ویدئو کنفرانس و … اشاره کرد. مدیریت موثرتر تیم‌های مختلف اعم از تیم فروش با استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی ممکن می‌شود.

تجزیه و تحلیل داده‌ها

استفاده از ابزارهای مدیریت کسب و کار می‌تواند به شرکت کمک کند تا استراتژی‌های موفق‌تری برای کمپین‌های تبلیغاتی و دیگر برنامه‌های خود بچینند. تجزیه و تحلیل داده‌های سازمان راهی برای درک نقاط ضعف و قوت، بهبود عملکرد بخش‌های مختلف سازمان و استفاده‌ی بهینه از منابع است. این داده‌ها می‌توانند از دل سازمان و روند فعالیت آن بیرون بیایند و برای بررسی راندمان شرکت و بهبود آن به کار گرفته شوند. هم‌چنین اطلاعات ممکن است از جامعه‌ی مشتریان، سازمان‌های دیگر یا از طریق ابزارهای کاربردی نظیر هوش مصنوعی جمع‌آوری شده و با هدفی خاص آنالیز شوند.

ارائه‌ی خدمات آنلاین

همه‌ی کسب‌وکارها به استفاده از ابزارهایی هم‌چون وبسایت و اپلیکیشن نیاز دارند. چرا که این ابزارها راه‌حلی ایده‌آل برای افزایش تعامل با مشتری، فروش بیشتر، ارائه‌ی محتوا و تبلیغات هستند. حتی اگر امکان فروش اینترنتی محصولاتتان فراهم نیست، می‌توانید با راه‌اندازی یک وبسایت مشتریان را با محصولات و فعالیت تجاری خود بیشتر آشنا کنید. این پروسه در ایجاد یک تصویر از برندتان بسیار موثر خواهد بود. از طرفی به کمک وبسایت و سئوی آن می‌توانید از موتورهای جست‌وجو به عنوان راهی بلندمدت و پربازده در بازاریابی استفاده کنید.

Application of artificial intelligence in business success | هلومگ | چگونه از جدیدترین فناوری‌ها برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنیم؟

فناوری eCRM برای تعامل بهتر با مشتری

CRMبه معنی ارتباط با مشتری یکی از بخش‌های مهم در تمام کسب و کارهاست. eCRM به معنایelectronic Customer Relationship Management به استراتژی‌ها و تکنولوژی‌هایی اشاره می‌کند در مدیریت تعامل و داده‌های مربوط به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این تکنولوژی دید گسترده و کاملی نسبت به مشتری و درک بهتر نیازها و خواسته‌های آن‌ها به شما خواهد داد. جمع‌آوری داده‌های مختلف و تحلیل آن‌ها توسط چنین ابزارهایی به منظور رسیدن به چهار هدف جذب مشتری، حفظ مشتری، ایجاد وفاداری در مشتری و در نهایت افزایش تعداد مشتریان انجام می‌شود. در استفاده از چنین ابزارهایی بسیار مهم است که استراتژی مناسبی را انتخاب و آن را به دقت اجرا کنید. به‌طور کلی هدف از به‌کارگیری این فناوری افزایش رضایت مشتری و بهبود تجربه‌ی آن‌هاست.

همان‌طور که دیدید تکنولوژی‌های متنوعی برای رشد کسب‌وکارها و افزایش آمد آن‌ها وجود دارند. برخی از این فناوری‌ها به دنبال سهولت مدیریت منابع انسانی و مالی شرکت‌ها به وجود آمده‌اند. جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در نهایت تحلیل داده‌ها به منظور اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی دیگر کاربرد برخی از تکنولوژی‌های یاد شده است. همین‌طور دیدید که به کمک فناوری‌هایی نظیر eCRM می‌توانید به شناخت بهتری از مشتریان رسیده و در تامین خواسته‌های آن‌ها بهتر عمل کنید. آن‌چه در به‌کارگیری از این تکنولوژی‌ها و موفقیت کسب و کارتان اهمیت پیدا می‌کند، به‌کارگیری نیروی متخصص و استفاده‌ی بهینه از امکانات آن‌هاست. هم‌چنین بسیار مهم است که پس از تعیین نیازها و اهداف خود، یک سرویس‌دهنده‌ی معتبر و با تجربه برای بهره‌مندی از هر یک از این تکنولوژی‌ها استفاده پیدا کنید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx