اینماد چیست و چطور باید مجوز آن را دریافت کنیم؟

اینماد چیست و چطور باید مجوز آن را دریافت کنیم؟

فهرست مطالب

فهرست

در سال‌های اخیر گرایش مردم به خرید کالا و محصولات مختلف از سایت‌های فروش اینترنتی بسیار زیاد شده است. از طرفی کلاه‌برداری‌های سایبری و مجازی نیز رونق بسیاری یافته است. به همین سبب بسیاری از کاربران در بدو ورود به یک سایت ابتدا اینماد و یا نماد الکترونیکی آن را بررسی و سپس اقدام به خرید می‌نمایند. از همین روی ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به‌طور اجمالی به معرفی اینماد و نحوه اخذ آن بپردازیم. چنانچه اطلاعات شما در این زمینه اندک است و یا قصد راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و اخذ این نماد را برای سایت خود دارید تا پایان ما را همراهی کنید.

 

Picture3 1 | هلومگ | اینماد چیست و چطور باید مجوز آن را دریافت کنیم؟

اینماد چیست؟

اینماد (E-Named) یا نماد الکترونیکی همان‌طور که از نامش پیدا است یک نماد الکترونیکی است که از طرف مرکز توسعه تجارت به وب‌سایت‌های فروشگاهی واجد یکسری شرایط و ضوابط اعطا می‌گردد.

به‌واسطه اخذ این نماد الکترونیکی کاربران سایت با خیالی آسوده به شما اعتماد کرده و بدین ترتیب از سایت شما خرید می‌نمایند. به‌علاوه اخذ اینماد مزایای زیر را نیز به همراه دارد:

  • ایجاد درگاه امن بانکی جهت پرداخت هزینه‌ها
  • بالا بردن امنیت خرید اینترنتی برای کاربران
  • تضمین گارانتی محصولات
  • حفظ و نگهداری اطلاعات کاربران
  • رعایت قوانین مربوط به خرید محصول
  • توسعه تجارت الکترونیک
  • عقد قرارداد با اداره پست
  • و…

انواع اینماد

  • اینماد بدون ستاره: این اینماد به سایت‌هایی تعلق می‌گیرد که اخیراً تأسیس شده و تعداد تراکنش‌های آن‌ها کمتر از ۵۰ عدد در ماه است.
  • اینماد تک‌ستاره: این نماد نسبت به اینماد بدون ستاره از اعتبار بالاتری برخوردار است و به‌تبع ضوابط مربوط به آن سخت‌گیرانه‌تر اعمال می‌گردد. سایت‌ها پس از ارائه مدارک و طی کردن مراحل مربوطه می‌توانند به‌راحتی این نماد را اخذ نمایند.
  • اینماد دوستاره: این اینماد به سایت‌هایی تعلق می‌گیرد که تمام صفحات نصب شده آن SSL داشته باشند. همچنین این نماد به معنای عملکرد بسیار مطلوب سایت است. پس اگر سایتی با اینماد دوستاره دیدید جهت خرید اصلاً تأمل نکنید و خیالتان کاملاً آسوده باشد که سایت از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است.

در ادامه به بیان شرایط لازم جهت اخذ این نماد الکترونیکی می‌پردازیم.

شرایط اخذ اینماد

به‌منظور اخذ اینماد وب‌سایت‌ها باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  1. وب‌سایت بایستی حتماً فروشگاهی باشد. به‌بیان‌دیگر چنانچه وب‌سایت شما در هر حوزه‌ای به‌جز فروش اینترنتی کالا و خدمات فعال است، نیازی به اخذ اینماد نیست. به‌عنوان‌مثال سایت‌های خبری، ورزشی، آموزشی و … نیازی به اخذ نماد الکترونیکی ندارند.
  2. تمامی اطلاعات مربوط به کالا از قبیل مشخصات و ویژگی‌ها، قیمت و … باید در سایت درج و در اختیار کاربران قرار گیرد.
  3. صلاحیت شخص درخواست‌کننده اینماد باید توسط پلیس نظارت بر اماکن بررسی و تأیید شود.
  4. فرد خواهان دریافت اینماد باید مالک دامنه باشد. در غیر این صورت این نماد باید توسط نماینده قانونی شرکت درخواست شود
  5. متقاضی دریافت نماد الکترونیکی باید به سن قانونی رسیده باشد. در غیر این صورت فرد موظف است حکم رشد خود را بدین منظور به مرکز ارائه دهد. سپس مرکز ضمن بررسی صلاحیت عقلی، تمکن مالی و حسابداری وی را نیز بررسی می‌نماید.

مراحل اخذ مجوز اینماد

جهت اخذ مجوز نماد الکترونیکی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا به سایت نماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد نمایید. در این قسمت لازم است که تمامی اطلاعات موردنیاز را در قسمت‌های مربوطه وارد کنید.
  2. با ایجاد یک نام کاربری و رمز عبور مجدداً وارد حساب کاربری خود شوید و مدارک موردنیاز را در سایت بارگذاری کنید.
  3. پس از دریافت پیامکی مبنی بر احراز اطلاعات وارد شده مجدداً وارد سایت شوید و اطلاعات مربوط به کسب‌وکار اینترنتی خود را تکمیل نمایید.
  4. سپس بر روی تأییدیه فنی کلیک کنید تا دسترسی مجاز شما به آدرس سایت ثبت‌شده تأیید گردد.
  5. در این مرحله شما باید از لیست خدمات و مجوزها نوع خدمت یا محصول خود را مشخص کنید. در این مرحله ممکن است بسته به خدمت انتخابی بارگذاری مجوز ضرورت یابد.
  6. پس از طی کردن مراحل بالا فرم نظرسنجی را تکمیل نمایید و منتظر تأیید اطلاعات کسب‌وکار نظیر آدرس محل فعالیت، ایمیل و … بمانید. سپس مدارک شما برای بررسی و تأیید به کارشناس مربوطه ارسال می‌گردد.
  7. در انتها باید فایل تعهدنامه موجود در سایت را پرینت کرده و پس از تکمیل و اخذ گواهی‌نامه امضا از دفترخانه آن را به صندوق پست ۶۳۸۵-۱۴۱۵۵ ارسال کنید.

پس از طی کردن مراحل بالا اینماد طی ۱۴ روز برای شما صادر می‌شود و شما می‌توانید کد و لوگوی آن را در سایت خود قرار دهید. این نماد به مدت دو سال اعتبار دارد و پس از آن مجدداً باید جهت تمدید از طریق سایت اقدام نمایید.

ما در این مطلب به بیان اطلاعاتی پیرامون اینماد پرداختیم و چگونگی اخذ مجوز آن را به شما آموزش دادیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید ضمن کسب اطلاعات لازم، اینماد کسب‌وکار اینترنتی خود را به سهولت دریافت نمایید. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاسگزاریم.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx