چگونه یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کنیم؟

فهرست مطالب

فهرست

اگر چه فرآیند آغاز یک کسب و کار از نظر بعضی‌ها بسیار آسان و سریع است، اما شروع یک کسب و کار اهمیت زیادی در نتیجه نهایی آن خواهد داشت. برای کسی که قصد دارد یک کسب و کار راه‌اندازی کند، موانع و مشکلات زیادی پیش می‌آید که شاید در مراحل اولیه چندان مطرح نبوده است. استارت یک کسب و کار، استرس و نگرانی‌های زیادی دارد که به دلیل آینده نامعلوم مسیر پیش‌رو به وجود می‌آید. برای اینکه کسب و کارتان را از موانع احتمالی به سلامت بگذارید و به یک جایگاه تثیبت‌شده برسید، لازم است در یک چهارچوب اصولی حرکت کنید. در ادامه، قصد داریم شما را با قوانین راه‌اندازی اصولی یک کسب و کار موفق آشنا کنیم:

اولین مرحله، تبریک!

اولین مرحله در راه‌اندازی یک کسب و کار، کسب اطلاعات بیشتر است. اگر مغرور شوید و فکر کنید که همه چیز را می‌دانید کارهای اشتباهی انجام می‌دهید و پس از مدتی متوجه ضرر و زیان زیادی می‌شوید که به دلیل عدم آگاهی گریبان گیرتان شده است. به همین دلیل، قبل از هر چیز باید به شما تبریک بگوییم. زیرا دلیل اینجا بودن شما آن است که متوجه شده‌اید قبل از هر کاری بهتر است اطلاعات لازم را به دست آورید و از تجربه‌های دیگران و اصول راه‌اندازی کسب و کار آگاهی پیدا کنید و این اولین و اصولی‌ترین اقدامی است که برای شروع کسب و کارتان می‌توانید انجام دهید.

 

Picture19 | هلومگ | چگونه یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کنیم؟

هزینه‌ها را برآورد کنید

قبل از برآورد هزینه‌ها هیچ اقدامی انجام ندهید. همه افراد دوست دارند یک دفتر کار شیک با بهترین دکوراسیون داخلی در بهترین موقعیت شهر داشته باشند اما این چیزی است که پس از پیشرفت کسب و کارتان حاصل می‌شود. پس توجه داشته باشید که همانند بسیاری از صاحبان کسب و کارها در همان مراحل ابتدایی کار، بخش زیادی از سرمایه‌تان را صرف خرید و اجاره دفترکار بزرگ و لوکس نکنید! راهکار منطقی این است که با صبر و حوصله پیش بروید. ابتدا باید هزینه‌ها را برآورد کنید. به عنوان مثال، شاید بهتر باشد یک دستگاه تهیه کنید و نیروی کار جدید استخدام کنید. شاید برای کسب و کارتان بهتر باشد که هزینه زیادی برای تبلیغات و راه‌اندازی یک سایت برای فروش اینترنتی صرف کنید تا اینکه یک دفترکار لوکس با مبلمان گران‌قیمت داشته باشید. دقت داشته باشید که در ابتدای کار، سرمایه‌تان را به صورت بهینه مدیریت کنید.

 

کسب و کارتان را با دیگر کسب و کارها مقایسه کنید!

مقایسه کردن هم جنبه مثبت دارد، هم جنبه منفی! در ابتدای کار نباید کسب و کارتان را با دیگر کسب و کارها مقایسه کنید. بلکه باید به جوانب مثبت کار فکر کنید و ایده بگیرید. به عنوان مثال اگر شخصی کسب و کار پوشاک را با فروش اینترنتی گسترش داده است، شما هم می‌توانید از او الهام بگیرید و یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید. هرگز سعی نکنید کسب و کارتان را در مراحل اولیه با کسب و کارهای دیگر در مراحل موفقیت و پیشرفت مقایسه کنید. این کار ممکن است شما را گمراه کند! به عنوان مثال اگر می‌بینید فردی پس از سال‌ها تلاش و مدیریت کسب و کارش، محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر می‌کند و در شهرهای مختلف شعبه دارد، سعی نکنید با تقلید از او سرمایه خود را هدر دهید. بهتر است با چنین افرادی مشورت کنید و از آن‌ها بپرسید که در ابتدای راهشان چه کارهایی انجام دادند.

 

به فکر توسعه کسب و کارتان باشید

از همان ابتدا به فکر توسعه کسب و کار باشید. بعضی از مدیران کسب و کارها، در مراحل ابتدایی بسیار پرانرژی و فعال هستند، اما به محض اینکه کسب و کارشان رونق گرفت، دوست دارند فقط پول خرج کنند و توسعه کسب و کار و نوآوری را فراموش می‌کنند. توجه داشته باشید که این کار موجب افت شدید کسب و کارتان می‌شود و روند پیشرفت کارتان را متوقف می‌کند. پس از اینکه کسب و کار خود را راه‌اندازی کردید، باید به تمام موارد توجه داشته باشید، دائما کسب و کارتان را آپدیت کنید، کیفیت محصولات را بالا ببرید و به طور کلی، شرایط را بهبود ببخشید.

Picture20 | هلومگ | چگونه یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کنیم؟

خلاقیت

ایده گرفتن خوب است اما بهتر است تقلید را کنار بگذارید و کمی خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال، شاید یک بسته‌بندی جذاب و منحصر به فرد بتواند محصولات شما را بیشتر نشان دهد یا یک ترفند بازاریابی بتواند مشتری‌های شما را افزایش دهد. بنابراین در هر مرحله از راه‌اندازی و توسعه کسب و کار، بهتر است خلاقیت به خرج دهید و نوآوری را به کسب و کار خود تزریق کنید.

راه اندازی کسب و کار چالش‌های زیادی دارد که برای رهایی از آن‌ها باید تجربه و آگاهی کسب کنید. خلاقیت و نوآوری دو کلید اصلی و دو راهکار همیشگی برای نجات از حالت سکون یک کسب و کار هستند. شما همیشه باید به رقبای خود توجه کنید، کسب و کارتان را با خلاقیت پیش ببرید و از چالش‌های پیش‌رو نترسید. به این ترتیب می‌توانید یک کسب و کار اصولی و موفق راه‌اندازی کنید.

 

0
از تجربه‌هایتان در راه‌اندازی یک کسب و کار بنویسیدx

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx