بهترین مقصدها برای سفر در آذرماه

بهترین مقصدها برای سفر در آذرماه

فهرست مطالب

فهرست

شاید به نظر برسد که همیشه بهترین فصل برای سفر، بهار و تابستان است؛ اما پاییز زیبایی‌های بسیاری دارد که اگر مقصد سفر را به‌خوبی انتخاب کنید، می‌توانید یک خاطره به‌یادماندنی از سفرتان برای خود و همراهانتان بسازید. به‌دلیل نزدیکی آذر به زمستان، بهتر است در انتخاب مقصد سفر در این ماه، حتما شرایط آب‌وهوای مقصد را در نظر داشته باشید. در اینجا می‌خواهیم چند مقصد جذاب سفر در آذرماه را به شما پیشنهاد دهیم. چه قصد سفر در داخل ایران را داشته باشید، چه بخواهید در این ماه به مسافرت خارج از ایران بروید، حتما این مطلب راهنمای خوبی برای شماست،‌ پس با ما همراه باشید.

بهترین مقصدهای سفر آذرماه در ایران

آب و هوای متنوع ایران به‌گونه‌ای است که سفر کردن در هر فصلی را می‌تواند برای شما خاص و خاطره‌انگیز کند. در آذرماه وقتی هوای اغلب نقاط ایران رو به سردی می‌رود، مقصدهای گرم‌تری وجود دارند که می‌توان با سفر به آنها چند روزی از سرمای زمستان فرار کرد و به تفریح و گشت‌وگذار پرداخت.

جزیره کیش

اولین و هیجان‌انگیزترین جایی که به ذهن می‌رسد، جزیره زیبای کیش است. چرا که در آذرماه خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان نیست و می‌توان از هوای معتدل و خنک‌تر آنجا بهره برد، با خیال راحت تنی به آب دریا زد و چون فصل مدارس است و سفرها کمتر از سایر ماه‌هاست، از خلوت‌تر بودن کیش نسبت به سایر ایام سال لذت برد.

جزیره قشم

به همان دلایلی که برای کیش ذکر کردیم، جزیره قشم نیز مقصد مناسبی برای سفر در آذرماه است. تماشای سواحل دیدنی و گسترده قشم و بازدید از جاذبه‌های طبیعی فراوان این جزیره در هوای خنک و مناسب آذرماه قطعا لذت‌بخش است. همچنین می‌توانید سری به بازارهای محلی و مراکز خرید مختلف بزنید و با قیمت‌های مناسب از خرید کردن نیز لذت ببرید. هرچند دیدنی‌های قشم کم نیستند اما اگر فرصت کافی داشته باشید، رفتن به جزایر نزدیک به آن، یعنی جزیره هنگام و جزیره هرمز نیز خالی از لطف نخواهد بود و می‌تواند جذابیت بیشتری به سفر نزدیک زمستان شما ببخشد.

کویرهای ایران

چه فصلی بهتر از پاییز و چه ماهی بهتر از آذرماه برای سفر به کویرهای زیبا و بی‌انتهای ایران؟ کویرگردی در هوای گرم تابستان قطعا سخت و طاقت‌فرسا است،‌ و بهتر است زمانی را انتخاب کنید که گرمای هوا در آنجا کمتر است و در ایام سفر با وزش باد و طوفان مواجه نشوید. در طول روزهای آذرماه می‌توانید پیمایشی خاطره‌انگیز در کویر داشته باشید. اما شب‌های کویر در این ماه ممکن است سرد و آزاردهنده باشد، پس حتما مکان اقامت شبانه را با دقت انتخاب کنید. اگر قصد شب‌مانی در کویر دارید تجهیزات مناسب و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشید. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم،‌ بهتر است قبل از سفر به کویر نیز وضعیت آب‌وهوای مقصد را حتما بررسی کنید.

از کویرهای زیبا و دیدنی ایران می‌توان کویر مرنجاب کاشان، کویر مصر اصفهان، کویر خارتوران در نزدیکی سمنان، کویر رضاآباد در شاهرود و کویر زردگاه در نزدیکی طبس را نام برد.

 

سفر به کویر در آذر
سفر به کویر در آذر

 

درست است که سواحل شمالی به‌دلیل آب‌وهوای مطلوب و سرسبزی آن مناطق، مقصد اولیه ما ایرانی‌ها برای سفرهای تفریحی است، اما تماشای ساحل زیبای خلیج فارس و آبی بیکران دریای عمان در فصلی با خنکای زمستان جنوب، بسیار مفرح و هیجان‌انگیز است. در آذرماه از شدت گرمای هوا کاسته شده و هوای جنوب ایران مطلوب و خنک است. دیدن بنادر جنوبی ایران از جمله بندرعباس، بندر بوشهر، بندر گناوه، چابهار و غیره را حتما در لیست سفر خود قرار دهید.

بندر چابهار
بندر چابهار

بهترین مقصدهای سفر خارجی در آذرماه

اگر از همه دیدنی‌ها و جاذبه‌های فوق‌العاده گردشگری ایران بازدید کرده‌اید و تمایل دارید کمی هم به جهان‌گردی بپردازید، ما برای سفر در آذرماه پنج پیشنهاد جالب داریم:

  • ادینبرگ در اسکاتلند، با معماری خاص و کوچه‌های قرون وسطایی‌اش که تلفیقی جالب از سنت و مدرنیته را به نمایش می‌گذارد.
  • فرانکفورت که پایتخت اقتصادی آلمان به حساب می‌آید و نزدیک به زمستان اسکیت روی یخ و بازار سال نو میلادی در آن رونق فراوانی دارد.
  • کوچی در استان کرالای هند، که در این فصل هوای مطلوبی دارد و علاوه بر قایقرانی در سواحل، نمایشگاهی از هنر معاصر نیز در آن برپا می‌شود.
  • شهر پراگ در چک، با خیابان‌های تاریخی، کلیساهای زیبا و مجلل و معماری‌های بی‌نظیری که دارد.
  • لوس کابوس مکزیک که هوایی خنک در آذرماه دارد و تماشای نهنگ‌ها در سواحل آن هیجان‌انگیز است.

اگر تا کنون فکر می‌کردید که فقط تابستان فصل سفر است و در پاییز و زمستان صرفا باید به کار و تحصیل مشغول شد، لطفا تجدید نظر کنید و با یک برنامه‌ریزی درست و حساب‌شده، خود و اعضای خانواده‌تان را به یک سفر پاییزی خاطره‌انگیز در آذرماه مهمان کنید. اما مثل سایر فصول وضعیت آب‌وهوا و امکانات مورد نیاز مقصد را حتما از قبل بررسی کنید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx