سفری خوشمزه به دنیای صبحانه‌های ملل

سفری خوشمزه به دنیای صبحانه‌های ملل

فهرست مطالب

فهرست

نوع صبحانه با توجه به جایی که در آنجا از خواب بیدار می‌شوید، متفاوت خواهد بود. در برخی از نقاط جهان، صبحانه به معنای غذای گرم یا غذاهای سرد است؛ در برخی دیگر، یک شیرینی ساده یا یک پیاله فرنی شیر به عنوان یک وعده صبحانه تلقی می‌شود. اگر می‌خواهید با صبحانه‌ ملل مختلف آشنا شوید بهتر است تا ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

Picture1 | هلومگ | سفری خوشمزه به دنیای صبحانه‌های ملل

انواع صبحانه در ملل مختلف

همان طور که می‌دانید در کشور‌های مختلف با توجه به ذائقه مردم آن کشور، به مصرف برخی از مواد غذایی ارجحیت بالاتری می‌دهند که این موضوع طبیعتا در وعده صبحانه نیز اثر گذار است. ما در اینجا با صبحانه چند ملیت مختلف از ملل متنوع جهان آشنا می‌شویم.

هند؛ پوری

صبحانه در هند انبوهی از ادویه‌ها، طعم‌ها و رنگ‌ها است. پوری یک صبحانه فوق العاده محبوب در هند بوده که یک نان سرخ شده است که با خوراکِ کاری و سیب زمینی یا خامه تهیه شده با جوانه گندم سرو می‌شود.

سوئیس؛ موسلی

صبحانه سوئیسی ایده‌آل شامل موسلی با شیر یا ماست، میوه تازه و چای یا قهوه است. در حالی که غلات پخته شده به عنوان صبحانه کلاسیک در سراسر جهان محبوب است در واقع این نوع صبحانه در حدود سال 1900 در سوئیس ایجاد شده است. موسلی به عنوان صبحانه سالم، تازه و سبک اغلب از جو دوسر خام تهیه می‌شود که گاهی در آب میوه یا آب یک شب خیس شده و سپس با میوه‌های تازه و خشک، دانه‌ها و آجیل‌ها مخلوط شده و سرو می‌گردد.

برزیل؛ پینگادو با نان فرانسوی

در برزیل، قهوه جزء ضروری هر صبحانه است. پینگادو (Pingado) یک نوشیدنی برزیلی است که از شیر بخار پز و قهوه تشکیل می‌شود. معمولا پینگادو را با مقداری شکر مخلوط کرده و می‌نوشند. همچنین دیدن آب میوه یا شیر کاکائو در منوی صبحانه برزیلی‌ها نسبتاً مرسوم است. بیشتر صبحانه‌ها در این کشور با نان فرانسوی سرو شده که اغلب با کره و پنیر یا ژامبون پر می‌شود. همچنین می‌توانید مقداری نان پنیری یا گرانولا را روی میز صبحانه برزیلی داشته باشید.

مراکش؛ چای نعناع، ​​نان، مربا و سوپ جو

بیشتر صبحانه‌ها در آفریقا ساده و در عین حال خوشمزه هستند و کشور مراکش نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما همیشه چای نعناع و همچنین نان و مربا را در سفره صبحانه مراکشی‌ها خواهید یافت. سوپ جو نیز ممکن است در صبحانه مراکشی سرو شود که به آن دچیچا می‌گویند.

ترکیه؛ کهوالتی

در کشور ترکیه به گویش محلی به صبحانه، کهوالتی می‌گویند که از انواع لبنیات گرفته تا متنوع‌ترین غذا‌های گرم و سرد در آن سرو می‌شود. نان تازه، پنیر خامه‌ای، زیتون، گوجه فرنگی، خیار، سوسیس ترکی تند و طیف وسیعی از مربا، مارمالاد و عسل و همچنین  تخم مرغ‌هایی با شیوه پخت متنوع و البته چای و قهوه ترک، جزء‌های جدانشدنی از سفره‌های صبحانه مردم ترکیه است.

آلمان؛ نان، گوشت سرخ شده، پنیر و سوسیس جگر

یک صبحانه معمولی آلمانی از چند عنصر تشکیل شده است: نان، گوشت سرخ شده، پنیر و گاهی اوقات leberwurst (سوسیس جگر). نان‌ها اغلب با کره، مربا یا عسل سرو می‌شوند. اگر می‌خواهید گزینه‌های بیشتر از یک صبحانه آلمانی تجملاتی داشته باشید و خودتان را در مقابل یک منوی کامل قرار دهید، گزینه‌هایی مانند پنکیک سیب، املت سیب‌زمینی، bauernfrühstück آلمانی (یک غذای دلچسب از سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پنیر) یا موسلی انتخاب خوشمزه‌ای خواهند بود.

مالزی؛ ناسی لمک

مالزی دارای طیف وسیعی از گزینه‌های صبحانه است که می‌توانند ریشه هندی، چینی یا غربی داشته باشند، اما بهترین راه برای تامین انرژی روز این است که در وعده صبحانه یک بشقاب ناسی لماک بخورید. ناسی لماک که به طور سنتی در یک برگ موز سرو می‌شود (که آن را به یک وعده غذایی کاملا قابل حمل تبدیل می‌کند)، شامل برنج، نارگیل پودر شده بوده که با ترکیبی از آنچوی، خیار، بادام زمینی بوداده، تخم مرغ آب پز و تند تزئین می‌شود که سس تند مالزیایی طعم و رنگ آن را تکمیل خواهد کرد.

یونان؛ ماست با آجیل و عسل

صبحانه‌ای که در یونان سرو می‌شود، ممکن است شامل تخم مرغ آب پز، کلم پخته، شیرینی، نان با پنیر فتا، گوجه فرنگی و روغن زیتون باشد. اما ماست به عنوان ماده غذایی ثابت در یک صبحانه یونانی است. ماست یونانی غلیظ و خامه‌ای همراه با آجیل و عسل سرو می‌شود که اسیدیته ماست را متعادل کرده و شروعی عالی برای روز ایجاد می‌کند.

انگلیس؛ خوراک مخلوط

هیچ وعده غذایی صبحگاهی به اندازه صبحانه کامل انگلیسی خاصیت سیر‌کنی ندارد. یک صبحانه کلاسیک انگلیسی شامل تخم مرغ، سوسیس، بیکن گوشت، لوبیا پخته شده، قارچ، نان تست، یک گوجه فرنگی پخته شده و شاید سوسیس جیگر یا پودینگ است. نوشیدنی‌هایی چون شیر گرم و قهوه نیز از جمله نوشیدنی‌هایی است که حتما در یک صبحانه اصیل انگلیسی آن‌ها را خواهید دید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx