خلاقیت در تزیین صبحانه، راهی برای افزایش میل به صبحانه

خلاقیت در تزیین صبحانه، راهی برای افزایش میل به صبحانه

فهرست مطالب

فهرست

تزئين صبحانه علاوه بر جذابیتی که به میز غذا می­دهد، می­تواند اشتهابرانگیز هم باشد. وعده صبحانه بهدلیل نقش مهمی که در سوخت­وساز بدن و تامین مواد مورد نیاز دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است. استفاده از تزئینات زیبا و رنگی در میز صبخانه می­تواند میل به خوردن این وعده را افزایش داده و به سلامت و تندرستی افراد کمک کند. به­ویژه آنکه این روزها کودکان و نسل جوان چندان علاقه­ای به صرف صبحانه از خود نشان نمی­دهند.

در مطالعه این مطلب با ما همراه شوید تا در مورد خلاقیت در تزئين سفره صبحانه و نقش آن در افزایش اشتها و میل به صبحانه با هم گفتگو کنیم.

Picture16 | هلومگ | خلاقیت در تزیین صبحانه، راهی برای افزایش میل به صبحانه

تزئين صبحانه: چرا بسیاری از ما صبح­ها میلی به غذا نداریم؟

وعده صبحانه به دلیل نزدیکی زمان آن به خواب شبانگاهی تفاوت اساسی با سایر وعده­های غذایی دارد. فرد در حالی که هنوز از خواب چندان فاصله­ای نگرفته باید یک وعده غذایی کامل و مهم را میل کند، در حالی که تمایل چندانی به صرف آن ندارد. از طرفی فاصله انداختن و به تعویق انداختن این وعده نیز به دلایلی برای همه مقدور و مناسب نیست. زیرا این کار ممکن است با نزدسک کردن وعده صبخانه به ناهار، صرف غذا در وعده بعد را با مشکلاتی روبرو کند. همچنین بسیاری از افراد باید در فاصله زمانی کوتاهی پس از صرف این وعده در محل کار یا درس حاضر شوند. مانند شاغلین، دانش آموزان و دانشجویان و…

به این ترتیب بی میلی به وعده صبحانه اغلب مشکل­زا بوده و می­تواند در دراز مدت به سوء­تغذیه و مشکلات گوارشی منجر شود.

تزئين صبحانه راهی آسان و عملی برای تحریک اشتهاست که می­تواند این مشکل را تا حد زیادی رفع کند. این مورد به­ویژه برای کودکان و نوجوانان به­طرز اعجاب­آوری پاسخگو بوده و حس نیاز به صرف صبحانه را در آنها زنده می­کند. اما چگونه می­توان این کار را به طور صحیح انجام داد؟ و چه نوع تزئیناتی برای میز صبحانه وجود دارد؟

تزئين خلاقانه صبحانه: با زیبایی میل به غذا را بیشتر کنیم!

غذایی که می­خوریم علاوه بر تامین نیازهای بدن، تاثیر زیادی نیز در رضایت روحی و ایجاد حس مثبت در ما دارد. به شرط آنکه از نظر طعم و مزه، عطر و به­ویژه رنگ و شکل ظاهری هم برای ما جذاب باشد. تزئين صبحانه می­تواند این نیاز را به طور کامل تامین کرده و حس خوب صرف یک وعده غذایی مفید و خوشمزه را در ما بیدار کند.

استفاده از ابتکار و خلاقیت در این کار بدون شک تاثیر زیادی در زیباتر کردن سفره صبخانه و تحریک بیشتر اشتهای افراد خواهد داشت.

امروزه کلاس­های تزئین غذا و سفره­آرایی بسیاری به شکل خضوری و آنلاین برگزار می­شود که تزئینات متنوعی را برای وعده­های مختلف غذایی پیشنهاد می­دهند. همچنین از طریق اینترنت و صفحات مجازی می­توان به ده­ها تصویر از سفره­های صبحانه با طراحی کتنوع دست یافت.

اما به یاد داشته باشید که منشا همه این تزئینات، خس خلاقیت افراد بوده و این ذهنیت فعال و خلاقانه شماست که تزئين صبحانه را به فعالیتی جذاب و جالب توجه تبدیل می­کند.

چگونه سفره صبحانه خود را تزئين کنیم؟

وعده صبحانه علاوه بر اهمیت بالایی که در میان وعده­های غذایی دارد، از تنوع زیادی نیز در مواد غذایی مصرفی برخوردار است. بسیاری از موادی که در هرم غذایی سالم برای سنین مختلف پیشنهاد می­شوند در این وعده نیز مفید و مصرفی هستد. از جمله نان و غلات، انواع سبزیجات و…

جالب اینکه با استفاده از این مواد غذایی می­توان تزئين صبحانه را به خوبی انجام داده و زیبایی، تنوع رنگ و طراحی جالب و اشتهابرانگیز را به این وعده هدیه داد!

پس اگر شما هم از بی­اشتهایی در صبحانه در رنج می­برید دست به­کار شوید و تزئینات خلاقانه و جذابی را به میز صبخانه خود اضافه کنید.

در این بخش چند نمونه از تزئين صبحانه و مواد عذایی که در آن استفاده می­شود را با هم مرور می­کنیم:

  • تخم مرغ: این ماده غذایی با در رنگ زرد و سفید از قابلیت بالایی در تزئين صبحانه برخوردار است. از حلقه­های پخته شده تخم مرغ می­توان اشکال زیبایی درست کرد. همچنین بر اضافه کردن چشم و منقار از مواد غذایی دیگر می­توان یک تخم مرغ پخته کامل را به شکل جوجه یا خروس درآورد که بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.
  • میوه­ها سبزیجات: برگ­های سبز و رنگی در سبزیجات و میوه­ها فرصت بی­نظیری برای تزئين صبحانه هستند، ضمن آنکه مصرف آنها می­تواند سهم زیادی در تامین مواد مورد نیاز بدن در این وعده ایفا کند. با استفاده از برش­های نارنجی رنگ پرتقال و نارنگی، حلقه­های سیب و گلابی و تنوع تزئیناتی که با موز، هویج و دیگر میوه­ها و سبزیجات می­توان ساخت، پایه و اساس تزئینات خلاقانه در صبحانه را تشکیل می­دهند.
  • نان، کیک و شیرینی: انواع نان برا تزئین صبحانه بسیار مفید هستند. تنوع نمونه­های نان و کیک از جهت رنگ و ساختار برای این کار بسیار مناسب است و می­تواند سهم زیادی در زیباتر کردن سفره صبحانه ایفا کند. شیرینی­ها در حدی که برای بدن مضر نباشند هم در این مورد قابل استفاده و مفید هستند. انواع کیک لقمه­ای، نان پنجره­ای و وافل، چیزکیک و… فرصتی برای انجام بهترین تزئینات ابتکاری در میز صبحانه هستند.
  • انواع پنیر صبحانه: پنیرها در تنوع رنگ و شکل و به­دلیل مغذی بودن مورد بسیار مناسبی برای تزئین سفره صبحانه هستند.

علاوه بر این موارد، تزئینات بسیاری وجود دارد که می­تواند از ذهن شما تراوش کند و به بالا بردن اشتها و میل به صبحانه کمک کند.

تزئين صبحانه و استفاده از شیوه­های مختلف برای این کار می­تواند میل به صرف صبحانه را برانگیخته کرده و اشتهای افراد را برای خوردن غذا در این ساعت از شبانه روز تحریک کند.

برای انجام این تزئینات می­توانید علاوه بر الگو گرفتن از اینترنت و کتاب­های آشپزی، از خلاقیت و ابتکار عمل شخصی خود نیز بهره بگیرید.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx