معرفی بهترین صبحانه‌ها برای فصل‌ بهار

معرفی بهترین صبحانه‌ها برای فصل‌ بهار

فهرست مطالب

فهرست

صبحانه از وعده‌های اصلی غذا در روز است که اغلب افراد اهمیت زیادی به آن می‌دهند. تحقیقات متخصصان نیز نشان می‌دهد خوردن صبحانه علاوه بر پیشگیری از افت قند خون، موجب تمرکز بیشتر و تونایی حل مسائل و خلاقیت بیشتر در افراد می‌شود.

متاسفانه برخی از کودکان و نوجوانان در سنین حساس رشد و تحصیل تمایل چندانی به مصرف صبحانه از خود نشان نمی‌دهند. از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به تکراری بودن و ساده بودن میز صبحانه در برخی خانه‌های ایرانی اشاره کرد.

از آنجایی که شروع فصل بهار با تغییراتی در طبیعت و بدن همراه است، اهمیت تغذیه در این فصل نسبت به فصول دیگر سال بیشتر بوده و استفاده از خوراکی‌های مناسب خصوصا در وعده صبحانه تاثیر زیادی بر سلامتی ما خواهد داشت.

در این مطلب شما را با بهترین صبحانه‌ها برای فصل بهار آشنا می‌سازیم. اگر به خوردن صبحانه علاقه‌مند هستید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید با ما در مطالعه این گزارش همراه شوید.

sobhane01 1 | هلومگ | معرفی بهترین صبحانه‌ها برای فصل‌ بهار

صبحانه بهاری: از پروتئین تا غلات و میوه‌ها

آغاز سال نو و تغییر فصل نه‌تنها تحولی اساسی در شرایط آب و هوایی ایجاد می‌کند، بلکه بدن انسان خصوصا قدرت هاضمه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بساری از افراد در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب در این فصل سال دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. اما اگر روز خود را با صبحانه‌ای مقوی و در عین حال مناسب فصل آغاز کنند، بی‌شک سلامتی و شادابی را برای روزهای زیبای بهاری همراه خواهند داشت.

ایجاد تنوع در خوراکی‌ها و استفاده از غذاهای متنوع، نه‌تنها موجب جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌شود، بلکه این تنوع تمایل ما را به خوردن صبحانه بیشتر خواهد کرد. مصرف متعادل مواد پروتئینی و سبزیجات بدن ما را در برابر بیماری‌های احتمالی مخصوص بهار مقاوم می‌کند.

تخم مرغ، حبوبات، غلات و انواع میوه‌ها و سبزیجات بهاری گزینه مناسبی برای استفاده در وعده صبحانه هستند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا چند نمونه از بهترین صبحانه‌ها در فصل بهار را به شما معرفی کنیم.

نوشیدنی‌ها

نوشیدنی‌ها معمولا پایه ثابت میز صبحانه در تمام دنیا هستند. شیر، چای، قهوه و آب‌میوه از متداول‌ترین نوشیدنی‌ها برای صبحانه هستند. اغلب افراد از این نوشیدنی‌ها در کنار مواد غذایی دیگر مانند انواع بیسکویت و کیک و یا نان و پنیر استفاده می‌کنند.

در فصل بهار استفاده از آب‌میوه تازه برای کنترل چربی و کلسترول توصیه می‌شود. از میان نوشیدنی‌های گرم چای زنجبیل نیز می‌تواند در بدن تعادل ایجاد نماید.

در سال‌های اخیر انواع اسموتی نیز به میز صبحانه اضافه شده است. اسموتی‌هایی که در تهیه آن از انواع میوه مانند هویج، آناناس، توت‌فرنگی، انبه و… استفاده شده می‌تواند گزینه مناسبی برای فصل بهار باشد.

این اسموتی‌ها برای کودکان و نوجوانانی که مقاومت زیادی برای خوردن صبحانه می‌کنند بسیار جذاب و دلچسب است.

غلات

معمولا از غلات برای طبخ انواع نان استفاده می‌شود. نان جزء جداناپذیر سفره‌های ایرانی است و اغلب صبحانه‌های بهاری، ترکیبی از این غذای خوشمزه و پرخاصیت در کنار خوراکی‌های دیگر است. نان سنگک، بربری، لواش، تافتون و نان تست از رایج‌ترین نان‌های مصرفی برای صبحانه هستند.

حدود ۲۵۰ کیلوکالری انرژی در ۱۰۰ گرم نان وجود دارد. در کنار آن مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین و املاح معدنی است و انرژی لازم برای فعالیت روزانه را تامین می‌کند.

پروتئین

این روزها متخصصان تغذیه تاکید زیادی بر مصرف روزانه انواع پروتئین در تمام سال دارند. تخم‌مرغ معمولا بیشترین طرفدار را در این وعده غذایی دارد. تحقیقات جدید نشان داده مصرف روزانه تخم مرغ تاثیری بر افزایش کلسترول خون نداشته و فقط درصد بالایی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

تخم‌مرغ را می‌توان به‌صورت آب‌پز، نیم‌رو و یا به‌صورت املت سرو کرد و در کنار آن از سبزیجات و انواع پنیر نیز استفاده نمود. در فصل بهار بهتر است این ماده غذایی را همراه با سبزیجات استفاده نمود. مصرف سبزی خوردن در کنار تخم‌مرغ نه‌تنها دلچسب است بلکه مقداری از نیاز بدن به سبزیجات را نیز تامین می‌کند.

املت ساده معمولا از ترکیب تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود اما این روز‌ها اغلب جوانان ترجیح می‌دهند در ترکیب آن از انواع ژامبون و بیکن به‌همراه فلفل‌دلمه‌ای و قارچ و… نیز استفاده کنند.

مردم رشت در ترکیب املت خود از لوبیاچیتی و رب‌گوجه استفاده می‌کنند که به آن املت رشتی یا شاپوری می‌گویند.

در مجموع املت در صبحانه ترکیب کاملی از پروتئین و فیبر را تشکیل می‌دهد که می‌تواند تا ساعت‌ها نیاز بدن را تامین نماید.

شکلات

شکلات‌ صبحانه طرفداران زیادی میان کودکان و نوجوانان دارد. این ماده غذایی خصوصا با درصد کاکائوی بالا، نیاز ما به پتاسیم، آهن و منیزیوم را برطرف می‌کند. وجود مقدار قابل توجهی سروتونین در کاکائو می‌تواند تاثیر مثبتی بر خلق و خوی ما گذاشته و لحظات شادی را در فصل بهار برای ما به ارمغان آورد.

مصرف غذای سالم در وعده صبحانه، علاوه بر سلامتی، تاثیر زیادی بر کنترل وزن و تناسب اندام دارد. خوردن صبحانه کامل، از ریزه‌خواری در طول روز جلوگیری کرده و تمایل شما به مصرف غذاهای سالم در وعده‌های اصلی را افزایش می‌دهد.

گنجاندن مواد پروتئینی، کربوهیدرات و نوشیدنی مناسب در وعده صبحانه، انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه را تامین می‌کند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx