روز ملی حسابداری

روز ملی حسابدار و آن چه لازم است درباره حسابداری بدانیم

روز ملی حسابداری

روز ملی حسابدار و آن چه لازم است درباره حسابداری بدانیم

فهرست مطالب

فهرست

معمولا به مناسبت بزرگداشت مشاغل مختلف و قدردانی از افراد فعال در هر حوزه، برای هر شغل به طور جداگانه روز به خصوصی در تقویم در نظر گرفته می‌شود. در ایران نیز پانزدهم آذر ماه هر سال به عنوان روز حسابدار گرامی داشته می‌شود. نام‌گذاری پانزدهم آذر به عنوان روز حسابدار، به سال 86 برمی‌گردد. زمانی که فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) در سی‌امین سالگرد تاسیس خود، دوم تا هشتم دسامبر – برابر با یازده تا هفدهم آذر – را به عنوان هفته حسابداری اعلام کرد. از این رو در کشور ما پس از گردهمایی و مشورت انجمن حسابداران خبره ایران با نهادهای مختلف حسابداری، پانزدهم آذر ماه به عنوان روز حسابدار انتخاب شد.

به مناسبت روز حسابدار بد نیست کمی بیشتر در مورد حسابدار و مهارت‌های یک حسابدار بدانیم.

اگر شما هم حسابدار هستید، روز ملی حسابدار را به شما تبریک گفته و برایتان آرزوی موفقیت داریم.

اگر هم به حسابداری علاقه‌مندید، شاید مطالعه این مقاله به شما کمک کند تا دید بهتری در مورد این شغل پیدا کرده و برای انتخاب حسابداری به عنوان شغل خود، به تصمیم درست‌تری برسید.

مهارت‌های مورد نیاز برای حسابداری

برای موفقیت در رشته حسابداری لازم است مهارت‌های مختلفی داشته باشید. مهارت‌هایی مثل:

  • تسلط به انواع قوانین:

قانون کار و بیمه، قوانین تجاری و مالیاتی

  • تسلط بر نرم‌افزارهای حسابداری و اکسل
  • دقت و تمرکز بالا
  • قدرت تحلیل و فهم و ادراک بالا
  • درست‌کاری و امانت‌داری
  • به روز بودن دانش و اطلاعات
  • برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت زمان
  • خلاقیت و نوآوری
  • مهارت مذاکره و فن بیان

آینده شغلی رشته حسابداری

حسابداری جزو پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی است که هر سال هنگام انتخاب رشته متقاضیان زیادی دارد و از بازار کار خوبی هم برخوردار است.

آینده شغلی رشته حسابداری برای خانم ها

تنوع شغلی در رشته حسابداری بسیار بالاست، چرا که کوچک‌ترین مجموعه‌ها نیز به رسیدگی به امور مالی و حسابداری خود نیازمندند و وجود دست کم یک حسابدار در هر مجموعه، امری طبیعی و چه بسا الزامی است. از این رو فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های گوناگون، مشغول به کار شوند. از طرفی موفقیت در رشته حسابداری به جنسیت خاصی بستگی نداشته و تمام افراد با هر جنسیتی، در صورت کسب مهارت‌های مورد نیاز این رشته و بالا بردن توانایی‌های خود، می‌توانند با موفقیت از عهده شغل حسابداری برآیند.

۵ دانشگاه برتر ایران برای تحصیل در رشته حسابداری

درآمد شغل حسابداری

اگر بخواهیم به طور مختصر به درآمد رشته حسابداری نیز اشاره کنیم، باید بگوییم حسابداری از جمله مشاغلی است که از درامد مناسب و قابل قبولی برخوردار است. البته ذکر این نکته ضروری است که با افزایش تجربه، مهارت و سابقه در شغل حسابداری، درآمد از طریق این شغل هم افزایش پیدا می‌کند.

امید است با توجه به موارد ذکرشده، دانش شما از رشته و شغل حسابداری بالاتر رفته و بیش از پیش با چالش‌های این شغل آشنا شده باشید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx