ایده‌هایی برای صبحانه سالم مدارس و دانش‌آموزان

ایده‌هایی برای صبحانه سالم مدارس و دانش‌آموزان

فهرست مطالب

فهرست

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است که با خوردن آن، لطف بزرگی به خودمان می‌کنیم. صبحانه را ابتدای روز غذای کافی را به ما می‌رساند و باعث می‌شود بتوانیم بهتر فکر کنیم. عملکرد بهتر مغز و جسم و تأمین انرژی بالا، به خوردن صبحانه بستگی زیادی دارد. این موضوع برای دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دارد. آن‌ها در سن رشد هستند و باید غذای مقوی و مناسبی بخورند تا رشد مناسبی داشته باشند. علاوه بر این دانش‌آموزان از ابتدای صبح به درس‌خواندن و حل مسائل می‌پردازند و مغز آن‌ها به مواد مغذی نیاز دارد. با تهیه صبحانه سالم و مقوی برای دانش‌آموزان می‌توانیم کمک بزرگی به تربیت سالم نسل آینده کشور نماییم.

اگر مدارس بتوانند به‌صورت هماهنگ برای دانش‌آموزان صبحانه تهیه کنند، گام بزرگی در سلامت آن‌ها برداشته‌اند. در غیر این صورت نیز خانواده‌ها باید صبحانه‌های مغذی ای را برای فرزندانشان فراهم کنند. در این صورت باید ایده‌های مناسبی برای این وعده داشته باشید. در این مطلب، ما برخی از این ایده‌ها را برای شما مطرح می‌کنیم.

 

چند ایده برای صبحانه سالم دانش‌آموزان

برای فراهم‌کردن یک صبحانه سالم و مقوی باید وجود کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، ویتامین، فیبر و چربی سالم را در مواد غذایی بررسی کنیم. برای مثال چیپس و کیک‌های کارخانه‌ای غذای مناسبی برای وعده صبحانه دانش‌آموز نیستند. علاوه بر این مواد غذایی مصرف شده در این وعده باید خوشمزه باشند تا دانش‌آموز به خوردن آن میل داشته باشد. در این بخش، چند ایده برای صبحانه مناسب و سالم بیان می‌کنیم.

 

تخم‌مرغ آب پز

یکی از بهترین ایده‌های صبحانه سالم برای دانش‌آموزان، تخم‌مرغ آب پز است. این ماده غذایی پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم دارد و برای چیدن یک وعده صبحانه خوشمزه و سالم مناسب است. کالری هر تخم‌مرغ آب پز تقریباً 77 کالری است. درست‌کردن این غذا نیز راحت است. تنها کافی است مقداری آب در یک ظرف مناسب ریخته و تخم مرغ‌ها را به تعداد مناسب در آن بگذارید. سپس زیر شعله را روشن کنید و صبر کنید تا تخم‌مرغ به خوبی آب پز شود. اگر تخم‌مرغ عسلی می‌خواهید بین 4 الی 5 دقیقه و برای تخت مرغ آب پز 7 دقیقه زمان نیاز دارید.

breakfast meal prep square 03 scaled 1 | هلومگ | ایده‌هایی برای صبحانه سالم مدارس و دانش‌آموزان

 

پنکیک خانگی

شما می‌توانید با کمی آرد، تخم‌مرغ، عسل و بیکینگ‌پودر و شیر و وانیل پنکیک خانگی درست کنید. این غذا نیز سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و چربی مناسب است. کافی است مواد را مخلوط کنید و سپس در یک تابه نچسب بریزید و بدون روغن سرخ کنید. به‌جای آرد می‌توانید از موز نیز استفاده کنید تا طعم خوشمزه‌تری داشته باشید. بنا به سلیقه‌ی خود پنکیک را با عسل، شیره انگور و یا شکلات تزیین کنید. بچه‌ها این خوراکی را بسیار دوست دارند و آن را با خوشحالی به‌عنوان میان‌وعده یا صبحانه مصرف می‌کنند. کالری هر پنکیک به‌صورت دقیق به موادی که در آن مصرف می‌کنید بستگی دارد، اما به‌صورت حدودی هر 100 گرم پنکیک 270 کالری دارد. زمان درست‌کردن پنکیک برای صبحانه سالم نیز حدود 20 دقیقه است.

 

لقمه‌های سالم

یکی دیگر از ایده‌های صبحانه سالم، لقمه‌های سالم هستند. برای مثال ترکیب نان و پنیر با چاشنی‌هایی مثل گردو، کره، خرما، سبزی، سیاه‌دانه و یا میوه‌هایی مثل انگور و هندوانه بسیار خوشمزه است. لقمه‌های کره و مربا، کره و عسل، کره بادام‌زمینی، ارده و عسل و شیره انگور نیز بسیار خوشمزه هستند. شما می‌توانید این مواد را به‌صورت مخلوط لقمه کنید و یا نان را به‌صورت جدا و این مواد را به‌صورت جدا در ظرف غذای دانش‌آموزان قرار بدهید.

 

اسموتی

خوردن اسموتی نیز می‌تواند یک صبحانه مناسب باشد. برای تهیه اسموتی کافی است چند میوه که با هم طعم خوبی تشکیل می‌دهند را با هم در مخلوط‌کن بریزید. برای مثال هندوانه و توت‌فرنگی، سیب و موز و کمی آب‌میوه در کنار هم ترکیب‌های خوبی هستند. ترکیب را در لیوان‌های درب‌دار بریزید تا فرزندانتان به مدرسه ببرند. توصیه می‌کنیم در کنار اسموتی، کمی خوراکی دیگر مثل مغز و یا کیک خانگی نیز قرار بدهید تا خاصیت سیرکنندگی این وعده را افزایش دهید.

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دارد. آن‌ها نیاز به غذای مقوی دارند تا بتوانند بهتر درس بخوانند و مغزشان به مواد مغذی نیاز دارد. مدارس باید صبحانه سالمی برای دانش‌آموزان تهیه کنند و در غیر این صورت خانواده‌ها باید صبحانه‌های مغذی برای فرزندانشان فراهم کنند. صبحانه‌های مناسب باید حاوی کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، ویتامین، فیبر و چربی‌های سالم باشند. برخی ایده‌های صبحانه سالم را در این مطلب برای شما عزیزان مطرح کردیم. با استفاده از این ایده‌ها می‌توانید سلامت فرزندتان را تا حد زیادی تأمین کنید. امیدواریم از این مطلب به‌خوبی استفاده کرده باشید.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx