بهترین دانشگاه‌ها در ایران برای تحصیل مد و فشن

بهترین دانشگاه‌ها در ایران برای تحصیل مد و فشن

فهرست مطالب

فهرست

رشته مد و فشن از جمل رشته‌های معروف و محبوب در بین بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان است. این رشته که به بخش‌های مختلفی مانند: رشته طراحی پارچه، رشته طراحی لباس و رشته طراحی و چاپ پارچه بخش‌بندی می‌شود در بسیاری از دانشگاه‌های کشورمان ایران تدریس می‌شوند. این رشته از جمل رشته‌های نوپا در ایران به شمار می‌رود پس طبیعی است که دانشگاه‌هایی که به تدریس رشته‌های مرتبط با مد و فشن می‌پردازند تفاوت سطح زیادی با دانشگاه‌های معتبر دنیا داشته باشند.

دانشکاه هنر تهران

دانشگاه هنر تهران یک دانشگاه دولتی در شهر تهران است و می‌توان گفت که بزرگترین و بهترین دانشگاه جهت تحصیل در رشته‌های هنری به شمار می‌رود. دانشگاه هنر در حال حاضر دارای پنج دانشکده است که در شهرهای تهران و کرج واقع شده‌اند. در کل شانزده رشته در مقطع کارشناسی، شانزده رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه تدریس می‌شوند. و البته این دانشگاه به صورت دوره‌های روزانه و شبانه دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ورود به دانشگاه هنر تهران

اولین قدم برای ورود به دانشگاه هنر تهران شرکت در کنکور سراسری می‌باشد. شما در هر رشته‌ای که در دبیرستان تحصیل کرده باشید می‌توانید در کنکور هنر ثبت نام و شرکت کنید. شما در کنکور هنر علاوه بر یک آزمون تستی، برای بعضی از رشته‌ها باید یک آزمون عملی نیز بدهید تا تاثیر جواب هر دو آزمون برای قبولی شما محاسبه شود.

رشته‌های مد و فشن دانشگاه هنر

رشته‌های مرتبط با مد و فشن که در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای کاربردی تدریس می‌شوند عبارتند از:

  • طراحی چاپ پارچه در مقطع کارشناسی
  • طراحی پارچه و لباس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • طراحی پارچه در مقطع کارشناسی

برنامه تحصیلی این رشته معمولا به صورت درس‌های عمومی، درس‌های تخصصی طراحی لباس، آشنایی با فنون صنعت پوشاک، طراحی الگو و خیاطی، درس‌های مرتبط با پروژه‌های علمی و … است.

دانشگاه الزهرا تهران

دانشگاه الزهرا که در ده ونک واقع شده است یک دانشگاه مختص به بانوان است. این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و فناوری و تحقیقات می‌باشد که از جمل دانشگاه‌های دولتی تهران بوده و از سطح علمی بالایی برخوردار است.

دانشگاه الزهرا در حال حاضر دارای ده دانشکده، دو پردیس، یک شعبه، دو پژوهشکده، یک نگارخانه و یک مرکز مطالعاتی است.

رشته‌های مد و فشن دانشگاه الزهرا

رشته‌های مرتبط با مد و فشن که در دانشگاه الزهرا، دانشکده هنر تدریس می‌شوند عبارتند از:

  • طراحی پارچه در مقطع کارشناسی
  • طراحی پارچه و لباس در مقطع کارشناسی

دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران

دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی با نام قبلی «دانشکده فنی تربیت دبیر دختران» دانشکده‌ای در  تهران است. این دانشکده اکنون زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌نماید.

در این دانشکده رشته‌های معماری، الکترونیک، انیمیشن و … همینطور طراحی و دوخت تدریس می‌شود.

رشته‌های مد و فشن دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی

  • ایا طراحی و دوخت در مقطع کاردانی پیوسته
  • طراحی پوشاک در مقطع کاردانی ناپیوسته

دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ تهران

دانشگاه علم و فرهنگ، یکی از دانشگاه‌های تهران است. این دانشگاه در سال 1372 تحت عنوان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی تهران، با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، توسط جهاد دانشگاهی تاسیس شد.

دانشگاه علم و فرهنگ دارای پنج دانشکده می‌باشد، که یکی از آن‌ها دانشکده هنر و معماری است.

این دانشگاه دارای یک دوره جامع برای طراحی مد و لباس است که جزئیات آن به شرح زیر است:

  • ترم یک: طراحی فیگور و لباس(تقویت دست)، بولت ژورنال
  • ترم دو: رنگ شناسی شناخت عناصر اصلی لباس و خلاقیت
  • ترم سه: خلاقیت در طراحی لباس کالکشن سازی
  • ترم چهار: مولاژ و طرایح لباس روی مانکن
  • ترم پنج: طرایح لباس دیجیتال
  • ترم شش: تولید و فروش محصول(پروژه نهایی)

دانشگاه سمنان

دانشگاه سمنان در سال 1353 با عنوان «مدرسه عالی تکنولوژی سمنان» کار خود را آغاز کرد و بعدها با تغییرات مختلف نام آن به «دانشگاه سمنان» تغییر یافت. این دانشگاه دارای 24 دانشکده بوده که دانشکده هنر نیز در بین آن‌ها قرار دارد. رشته دوخت لباس و رشته طراحی لباس در قسمت کاردانی فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی سمنان تدریس می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی را مرتبط با رشته‌های مد و فشن در ایران و بهترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها به تحصیل بپردازید، ارائه دهیم. این رشته در ایران نوپا بوده و با توجه به یکسری محدودیت‌ها می‌تواند مانند هر رشته دیگری سختی‌هایی را به دنبال داشته باشد. اما شما باید در مسیر خود استوار باشید و حتما نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx