چگونه خانه خود را مینیمال کنیم؟

چگونه خانه خود را مینیمال کنیم؟

فهرست مطالب

فهرست

احتمالاً در سال‌های اخیر کلمه مینیمال زیاد به گوشتان خورده است. این کلمه که به معنای سادگی و ساده‌گرایی است در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه‌ها و منازل مسکونی استفاده می‌شود و در چند سال اخیر توانسته است توجه بسیاری از معماران، طراحان داخلی، خارجی و مردم عامه را به خود جلب نماید. ما در این مطلب قصد داریم به شما نحوه مینیمال کردن خانه‌تان را آموزش دهیم. لذا چنانچه شما هم دوست دارید چیدمان منزل خود را به سبک مینیمال انجام دهید تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

همان‌طور که در قسمت مقدمه هم بدان اشاره کردیم سبک مینیمال به معنای ساده‌گرایی در طراحی داخلی و خارجی منزل است. این سبک از معماری و دکوراسیون به سبب سادگی و یکدستی که دارد حس آرامش را به اطراف القا می‌کند؛ بنابراین افرادی که چیدمان منزل خود را مطابق با این سبک معماری انجام می‌دهند درنهایت از سادگی، یکپارچگی و یکدستی دکوراسیون محیط زندگی خود بهره‌مند خواهد شد.

اما همان‌گونه که گفته است چیدمان خانه به این سبک مستلزم رعایت یکسری اصول و نکات است. ما در ادامه به بیان این اصول مهم در چیدمان به سبک مینیمال می‌پردازیم.

چیدمان حال، اتاق پذیرایی و نشیمن به سبک مینیمال

یکی از بخش‌های نسبتاً بزرگ و قابل‌توجه هر خانه‌ای حال، اتاق پذیرایی و نشیمن است؛ بنابراین اگر فردی بخواهد خانه خود را مینیمال نماید، بایستی اصول مربوط به این سبک معماری را در چیدمان این بخش از منزل رعایت کند. این اصول عبارت‌اند از:

  • بهتر است کف حال و پذیرایی خانه با استفاده از پارکت‌های لمینت پوشیده است. این پارکت‌ها ضمن ایجاد ظاهری یکدست و هماهنگ، فضای خانه را گرم و ساده می‌کنند. پارکت‌های لمینت طیف رنگی گوناگونی دارند. افراد می‌توانند برحسب سلیقه و میل شخصی خود رنگ آن را انتخاب نمایند؛ اما پیشنهاد ما انتخاب رنگ‌های خنثی، ساده و کمرنگ است. با انتخاب این رنگ پارکت، هم ظاهر خانه زیباتر می‌شود و هم می‌توان به‌راحتی سایر وسایل خانه را با آن هماهنگ کرد.
  • در چیدمان حال و پذیرایی به سبک مینیمال بهتر است دیوارها رنگ ساده و خنثی داشته باشند. پیشنهاد ما این است که هنگام دکوراسیون منزل به سبک مینیمال دیوارها را سفید، کرم و یا طوسی کنید تا سادگی حال و پذیرایی حفظ شود. شما در صورت تمایل می‌توانید از کاغذدیواری‌های مختلف نیز استفاده نمایید، اما این کاغذدیواری‌ها باید ساده و خنثی باشند. در غیر این صورت چیدمان خانه مینیمال نخواهد شد.
  • در دکوراسیون به سبک مینیمال تابلوها، دکوری‌ها، اشیا و اکسسوری‌های شلوغ و طرح‌دار نظیر گلدان‌های رنگی، لوسترهای زرق‌وبرق‌دار و دارای آویزهای بسیار و… جایی ندارد؛ بنابراین حتماً حین چیدمان حال و پذیرایی خود این‌گونه وسایل را به‌طورکلی حذف نمایید.
  • در سبک مینیمال برخلاف سبک‌های کلاسیک فرش و قالیچه کاربرد چندانی ندارد. فقط توصیه می‌شود که در بعضی بخش‌های حال نظیر جلوی تلویزیون و… فرش‌های ساده و مینیمال با اندازه‌های نسبتاً کوچک استفاده شود. این اواخر نیز انواعی کف‌پوش کرکی و خزدار در بازار تولید می‌شود که شما می‌توانید برای چیدمان منزل خود به سبک مینیمال از آن‌ها استفاده نمایید.

af1be3 3075c14ccd2b461aaa9f8b3bc4e1c5e3 mv2 56f748ca98b44c8b861fa0a01d5bc504 | هلومگ | چگونه خانه خود را مینیمال کنیم؟

چیدمان آشپزخانه به سبک مینیمال

پس از حال و پذیرایی، آشپزخانه بیش از هر بخش دیگری توجه دیگران را به خود معطوف می‌نماید. برای دکوراسیون این بخش به سبک مینیمال بهتر است نکات زیر رعایت شود:

  • بخش اعظمی از آشپزخانه با استفاده از کابینت دکور می‌شود. کابینت‌هایی که برای چیدمان منزل به سبک مینیمال استفاده می‌شنود باید رنگ‌های ساده و خنثی نظیر سفید، کرمی، طوسی و… داشته باشند. به‌علاوه دستگیره این کابینت‌ها باید به‌صورت مخفی تعبیه گردد و فاقد هرگونه ویترین شیشه‌ای باشد. در چیدمان آشپزخانه به سبک مینیمال هیچ‌یک از وسایل برقی نظیر ماکروویو، چای‌ساز، دکوری‌ها و… نباید در معرض دید باشد و باید فضای کافی جهت قرار دادن این وسایل در کابینت وجود داشته باشد.
  • سایر وسایل آشپزخانه مانند صندلی و میز ناهارخوری نیز بهتر است تک‌رنگ، ساده و فاقد طرح باشد. رنگ این وسایل بهتر است هماهنگ با رنگ سایر وسایل نظیر مبلمان و غیره انتخاب شود.
  • لوستر و چراغ‌آویزی که برای دکور آشپزخانه انتخاب می‌شود بهتر است ساده و فاقد آویزهای زرق‌وبرق‌دار باشد.

چیدمان اتاق‌خواب به سبک مینیمال

ازآنجایی‌که اتاق‌خواب محلی جهت استراحت و کسب انرژی و آرامش است، دکور کردن آن به سبک مینیمال القای این حس را چندین برابر می‌کند. هنگام مینیمال کردن اتاق‌خواب بهتر است موارد زیر مدنظر قرار گیرد:

  • دیوارهای اتاق‌خواب بهتر ساده و تک‌رنگ باشد. در صورت تمایل می‌توان از کاغذدیواری‌های ساده و مدرن استفاده کرد.
  • وسایل چوبی نظیر تخت، کمد و درآور بهتر است از جنس ام دی اف و فاقد طرح و رنگ‌های مختلف باشند. هرچقدر نمای ظاهری این وسایل ساده‌تر باشد، چیدمان راحت‌تر و زیباتر است.
  • اگر اتاق‌خواب دارای پنجره است پرده انتخابی برای دکور آن باید فاقد هرگونه طرح شلوغ و رنگ‌های مختلف باشد. پرده‌های مناسب این سبک چیدمان غالباً تک‌رنگ و فاقد هرگونه طرحی هستند. شما در صورت تمایل می‌توانید رنگ پرده اتاق‌خواب خود را با سایر وسایل ست نمایید.
  • نکات مربوط به پوشاندن کف حال و پذیرایی با پارکت نیز بهتر است در این مورد رعایت شود.

ما در این مطلب به بیان نکاتی پیرامون مینیمال کردن خانه و منزل مسکونی پرداختیم. شما با رعایت نکات بیان شده و با در نظر گرفتن میل و سلیقه شخصی خود می‌توانید خانه خود را به سبک مینیمال دکور نمایید. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاسگزاریم.

 

0
شما چه سبک دکوراسیونی را دوست دارید؟x

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx