کلروفیل؛ ابزار جدید تجارت در دنیای پوست و زیبایی

کلروفیل؛ ابزار جدید تجارت در دنیای پوست و زیبایی

فهرست مطالب

فهرست

اگر اهل دنیای مجازی و به‌خصوص اینستاگرام باشید، این روزها احتمالا با تبلیغات مایع کلروفیل زیاد برخورد کرده‌اید. اینکه این مایع می‌تواند معجزه‌ای روی پوست شما ایجاد کند یا اتفاقات خاصی در بدن شما به‌وجود بیاورد. در این مطلب می‌خواهیم ابتدا ببینیم کلروفیل خوراکی چیست و آیا این خواصی که در مورد آن می‌گویند واقعی است یا خیر. با ما همراه باشید.

Picture10 | هلومگ | کلروفیل؛ ابزار جدید تجارت در دنیای پوست و زیبایی

کلروفیل  چیست؟

کلروفیل، رنگدانه سبز روشنی است که در گیاهان وجود دارد و عامل رشد و ادامه حیات گیاهان است. در واقع کلروفیل ماده‌ای است که در هنگام فتوسنتز گیاهان به کمک آن‌ها آمده و با جذب نور،‌ اکسیژن تولید می‌کند.

کلروفیل مایع با استفاده از همین رنگدانه‌های سبز گیاهان تولید می‌شود. در واقع سازندگان کلروفیل مایع، این رنگدانه‌های سبز را در آب حل کرده و مایع کلروفیل می سازند و آن‌ را برای مصارف مختلف در بدن توصیه می‌کنند.

 

0
تجربه استفاده از مایع کلروفیل را داشته‌اید؟ چه نتیجه‌ای گرفتید؟x

خواص کلروفیل چیست؟

اولین ویژگی خوب کلروفیل که سازندگان مایع کلروفیل خوراکی روی آن مانور زیادی می‌دهند،‌ ویژگی آنتی اکسیدان بودن آن است. کلروفیل با این ویژگی کمک می‌کند که روند پیر شدن پوست به تعویق افتاده و پوست شاداب و جوان باقی بماند.

با مصرف کلروفیل، گردش اکسیژن در خون بیشتر شده و این روند باعث می‌شود که پوست سالم و درخشان شود. در مورد کسانی که دارای پوست‌های حساس هستند، کلروفیل می‌تواند التهاب و قرمزی پوست آن‌ها را کاهش دهد. در مجموع می‌توان گفت که کلروفیل عاملی مهم در زیبایی و درخشندگی پوست است.

خاصیت دیگر کلروفیل خوراکی، این است که به دلیل عملکرد این ماده در بدن، اکسیژن در خون بیشتر شده و در نتیجه برای کسانی که دچار بیماری‌های کم‌ خونی هستند، بسیار مناسب است. در واقع با مصرف کلروفیل،‌ عملکرد ارگان‌های بدن به دلیل وجود اکسیژن بیشتر در خون، بهتر خواهد شد.

خیلی از محققان معتقدند که همین ویژگی کلروفیل، باعث می‌شود که ترمیم زخم‌های بدن هم بهتر انجام شود. تمامی این خواصی که گفته شد،‌ همه از ویژگی‌های مثبت کلروفیل است که باعث شده مایع کلروفیل خوراکی این روزها در بازار طرفداران زیادی داشته باشد. حالا سوال این‌ جاست. منبع کلروفیل چیست؟ و آیا می‌توان آن‌ را به‌صورت طبیعی به بدن رساند؟

منبع کلروفیل خوراکی چیست؟

تمامی سبزیجات سبز رنگ دارای کلروفیل هستند. یعنی شما با مصرف مقدار مناسب سبزیجات می‌توانید مقدار مناسبی کلروفیل به بدن خود برسانید. سبزیجاتی مانند: اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، کلم برگ، مارچوبه، لوبیا سبز، نخود فرنگی، سبزیجات معطر، میوه‌های سبز و اسپرولینا حاوی مقدار زیادی کلروفیل هستند.

اگر شما دو لیوان اسفناج پخته مصرف کنید، همان مقدار کلروفیل خوراکی وارد بدن خود می‌کنید که کلروفیل مایعی که در بازار وجود دارد به شما می‌دهد! در واقع هیچ نیازی به تهیه این کلروفیل مایع ندارید. کافی است همراه با غذای خود سبزیجات مختلف و سالاد مصرف کنید تا تمامی خواص کلروفیل را یک‌جا داشته باشید. چای ماچا هم یک منبع بسیار خوب برای کلروفیل است. اگر طعم این چای را دوست داشته باشید می‌توانید مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در واقع شما برای موادی که کاملا در دسترس خود دارید، هزینه‌ای اضافی پرداخت می‌کنید. چرا؟ دلیل این موضوع چیست؟ چرا باید مراقب این تبلیغات باشیم؟

liquid chlorophyl kb main 210415 | هلومگ | کلروفیل؛ ابزار جدید تجارت در دنیای پوست و زیبایی

 کلروفیل مایع یا تجاری سازی سبز؟

آنچه که شما در بازار امروز می‌بنید، همان چیزی است که باید به آن تجاری‌سازی گفت. استفاده از هر عامل ساده و معمولی،‌ ایجاد تبلیغات روی آن و تشویق به مصرف، همان رمز موفقیت تولیدکنندگان بسیاری از مواد مختلف آرایشی و بهداشتی است. مواد اولیه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، همین مواد خوراکی و گیاهانی است که در اطراف همه ما وجود دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که این افراد با مانور دادن روی خواص این مواد، نگاه شما را به سمت این محصولات جلب می‌کنند.

مایع کلروفیل گیاهی، همان ماده‌ای است که شما همه روزه آن را مصرف می‌کنید. شاید هنگامی که همین مطلب را مطالعه می‌کنید در حال خوردن یک ظرف بورانی اسفناج هستید! اما متوجه خواص آن نیستید. در مقابل، با توجه به ویژگی‌هایی که برای کلروفیل خوراکی به شما گفته می‌شود، همان لحظه آن‌ را سفارش می‌دهید. در حالیکه واقعا نیازی به این موضوع نیست. نباید فریب این تبلیغات را خورد.

دنیای تجارت دنیای پیچیده‌ای است و رمز آن تبلیغات موثر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف است. تجاری سازی روی هر موضوعی می‌تواند نگاه مخاطب را روی آن قفل کند. تا جایی که این تبلیغات ضرری نداشته باشد هیچ مشکلی نیست. اما گاهی بسیاری از این مواد، برای همه افراد مناسب نیستند و اگر شما تحقیقات کافی روی موضوع نداشته باشید، ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوید. پس برای انتخاب هر محصولی، ابتدا خوب تحقیق کنید تا احیانا با مصرف آن آسیبی به بدن شما وارد نشود.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx