ده نکته خانه تکانی عید مخصوص شاغلان

ده نکته خانه تکانی عید مخصوص شاغلان

فهرست مطالب

فهرست

خانه تکانی عید از جمله رسوم نیک ایرانیان ست که در روزهای منتهی به سال نو انجام شده و تغییرات اساسی و دلپذیری در حال و هوای خانه به وجود می­آورد. از تمیز کردن همه نقاط منزل تا تغییر در برخی اجزای دکوراتیو و نکاتی که فضا را زیباتر و دلچسب­تر می­کند، همه و همه در این خانه تکانی به دست می­آید.

اما برای افراد شاغل که با کمبود زمان کافی برای انجام این کار روبرو هستند، موضوع تا حدی متفاوت است!

در مطالعه این مطلب با ما همراه شوید تا ضمن مروری بر خانه تکانی مخصوص شاغلان، در مورد این مشکل افراد شاغل و راه حل آن با هم گفتگو کنیم.

35615423712513816022873821288104166182180 | هلومگ | ده نکته خانه تکانی عید مخصوص شاغلان

خانه تکانی عید: شاغلان و بهترین شیوه انجام کار!

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که در روزهای پایانی سال شور و حال خانه تکانی را در سر دارید؟  فعالیت شاد و لذت­بخشی که نظافت و پاکیزگی را با شادی رسیدن به سال نو و بهار طبیعت در هم آمیخته و فضا را به طرز جالبی دلچسب می­کند.

اما اگر از دسته شاغلین هستید، لابد با کمبود زمان و خستگی بیش از حد در چنین روزهایی هم آشنایی دارید. خوشبختانه راه حل­های اصولی و حرفه­ای برای این دسته از افراد هم وجود دارد. در ادامه به ۱۰ نکته خانه تکانی عید برای چنین افرادی می­پردازیم که با رعایت آنها می­توان ضمن صرفه­جویی در زمان، خانه تکانی را با کیفیت مطلوب و به طرز دلخواه به انجام رسانده و از نتیجه آن لذت برد.

با ده نکته خانه تکانی عید مخصوص شاغلان آشنا شویم!

  1. شروع زودهنگام: از میانه‌ بهمن ماه به فکر چیدن مقدمات خانه تکانی باشید. اگر به موقع برنامه‌ریزی نکنید، زمانی به خودتان می‌آیید که تا عید فقط چند روز مانده و شما هنوز هیچ کاری نکرده‌اید! این صرفه­جویی در زمان، شما را در کارها جلو انداخته و کمک زیادی به انجام بهتر کارها می­کند.
  2. استفاده از زمان‌های طلایی: اگر بعد از ظهرها زود به خانه می‌رسید، از این زمان برای شروع کارها استفاده کنید. اگر هم هر روز تا دیروقت سرکار هستید، به فکر خانه تکانی سریع در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها باشید. برای خانه تکانی مخصوص شاغلان و افرادی که شب­کار هستند، ساعات میانی روز و پس از رفع خستگی بهترین فرصت برای انجام کارهای مقدماتی خانه تکانی عید است.
  3. برنامه‌ریزی دقیق: یک برنامه­ریزی دقیق و اصولی بیشتر از هر چیزی به درد خانه تکانی سریع برای خانم‌های شاغل می‌خورد. به هیچ عنوان بدون برنامه وارد کار خانه تکانی نشوید تا انرژی و زمان شما بیهوده هدر نرود!
  4. تهیه لیست مفصل از کارها و اقلام مورد نیاز: از مهم‌ترین ترفندهای خانه تکانی تهیه لیست مفصل از تمام کارهای خانه است. لیست کارهایی را که باید انجام شود قدم به قدم در یک جدول یادداشت کنید.
  5. اولویت­بندی کارها: در خانه تکانی مخصوص شاغلان، کارها باید به ترتیب اهمیتی که برای فرد دارند در یک جدول مرتب شوند. شما نیز بهتر است جاهایی که بیشتر به چشم می‌آیند در اوایل لیست قرار دهید.
  6. زمان‌بندی: برای هر قسمت کار به چه مقدار زمان احتیاج دارید؟ مثلا چقدر طول می‌کشد تا پنجره‌های پذیرایی را تمیز کنید یا چقدر وقت برای خانه تکانی عید آشپزخانه لازم دارید؟ تمام این‌ها را با جزئیات مشخص کنید. این کار ضمن ذخیره کردن زمان، به شما آرامش خاصی در انجام کارها خواهد داد. موردی که در خانه تکانی مخصوص شاغلان و تا پیش از تجربه، به آن باور نخواهید داشت.
  7. تعیین کارهای بیرون از منزل: یک لیست از پرده‌ها، فرش‌ها، پتوها و… که باید بیرون از منزل شسته شوند تهیه کنید. در این لیست از وسایلی که به تعمیر بیرون از خانه احتیاج دارند هم یاد کنید و برای همه‌ موارد برنامه‌ریزی کنید. برای مثال فرش­ها باید به قالیشویی بروند و ممکن است مبلمان منزل نیاز به تعمیر داشته باشند. هر دو این موارد نیاز به بردن لوازم به بیرون از منزل دارند که باید تا پیش از رسیدن به ترافیک سنگین کاری شما و مراکز قالیشویی و تعمیرگاه­ها انجام شوند.
  8. تعیین زمان مشخص برای انجام هر کار: سردرگمی در مورد زمان لازم برای انجام کارها خسته کننده بوده و به اتلاف زمان شما منتهی می­شود. سعی کنید برای هر کدام از کارهایی که قرار است انجام دهید یک مهلت قطعی مشخص کنید و با خودتان عهد ببندید حتما هر کار را در مدت زمان مشخص شده انجام دهید.
  9. آماده کردن وسایل مورد نیاز: وسایل لازم برای خانه تکانی را از قبل آماده کنید. این کار کمک می‌کند تا در دل خانه تکانی سریع مشکلی پیش نیاید و همه چیز طبق برنامه پیش برود.
  10. خانه تکانی سریع در 2 تا 3 روز: در نهایت اگر طبق محاسبات شما به هیچ عنوان برای یک خانه تکانی مفصل وقت ندارید، اصلا نگران و سرخورده نشوید و یک خانه تکانی عید خلاصه و فوری را در برنامه خود قرار دهید. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن کارهای مهم و اضطراری برای خانه تکانی عید را انجام داده و شکل ظاهری خانه خود را برای این ایام آماده می­کنید.

اگر با وجود همه تلاشی که می­کنید موفق به انجام کامل خانه تکانی پیش از عید نشدید، در آخرین فرصت برای انجام خانه تکانی مخصوص شاغلان می­توانید این چند قدم فوری را طی دو تا سه روز بردارید:

  • خانه تکانی عید را از سقف‌ها شروع کنید. گرد، خاک، تارهای عنکبوت و… را بگیرید و لوسترها را هم تمیز کنید.
  • دیوارها را پاک کنید یا دستمال بکشید.
  • پرده‌ها را برای شستن به نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین خشک‌شویی بسپارید.
  • تابلوها و وسایل دکوری را دستمال بکشید.
  • شوفاژ یا بخاری‌ها را تمیز کنید.
  • کابینت‌ها و کمدها را مرتب کنید و وسایل اضافی‌شانرا دور بریزید.
  • زیر تخت و کمد داخل اتاق خواب‌ها را دستمال بکشید.
  • سرویس بهداشتی و حمام را بشویید و ضدعفونی کنید.
  • در آخر نیز نوبت تی کشیدن و لکه‌بری کف خانه است.

نکات ایمنی و احتیاطی ضمن خانه تکانی مخصوص شاغلان!

  1. از شوینده‌ها به‌اندازه‌ کافی استفاده کنید.
  2. شوینده‌ها را بعد از هر بار استفاده سرجای خود قرار دهید. با این کار از ایجاد کارهای جدید در این فرصت کم جلوگیری می­شود.
  3. از دستمال و وسایل تمیز استفاده کنید. کاربرد دستمال آلوده می­تواند به لکه­دار شدن وسایل منجر شده و ایجاد دردسر کند.
  4. نوشته‌های روی مواد شوینده را بخوانید. استفاده از مواد ناشناخته یا اشتباهی می­تواند مشکلات جبران­ناپذیری ایجاد کند.
  5. چک کردن شبکه‌های اجتماعی ممنوع است! این کار زمان زیادی از شما گرفته و کارها را بیش از پیش به تعویق می­اندازد.

با برنامه‌ریزی و به کارگیری این نکات، می‌توانید خانه تکانی عید را به بهترین نحو انجام داده و از تعطیلات نوروز در یک خانه تمیز و زیبا لذت ببرید!

شما شاغل هستید و وقت آزاد کافی برای خانه تکانی ندارید، اما ته دلتان دوست دارید شب عید یک خانه تمیز و مرتب داشته باشید. نگران نباشید! با دانستن نکات ریز خانه تکانی و کمی برنامه‌ریزی می‌توانید به هدفتان برسید.

پیشنهاد می­کنیم بدون استرس و نگرانی و با برنامه­ریزی دقیق وارد عمل شوید و یک خانه تکانی اصولی، سریع و موفق را تجربه کنید!

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx