راز پخت پنکیک‌های نرم و لطیف

راز پخت پنکیک‌های نرم و لطیف

فهرست مطالب

فهرست

اگر شما هم دوست دارید طرز تهیه پنکیک، این کیک تابه‌ای و پرطرفدار را داشته باشید؛ اما این بار با یک بافت متفاوت و پنبه‌ای، این مطلب برای شما نوشته شده است! پنکیک یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک‌های تابه‌ای است که در تمام دنیا طرفدارهای بسیاری دارد. به‌ویژه برای کودکان می‌تواند به‌عنوان یک صبحانه یا عصرانۀ خیلی لذیذ و دوست‌داشتنی سرو شود.

در  این مطلب رازهای پختن یک پنکیک مناسب صبحانه با بافتی نرم و پنبه‌ای را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید برای صبحانه یا عصرانۀ خود آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر پنکیک‌های شما هم اغلب بافتی خشک پیدا می‌کنند یا بعد از پخت تازگی و لطافت کافی ندارند این بار طرز تهیه پنکیک را با این رسپی عالی و قلق‌های ریز و خاصی که در ادامه برایتان آورده‌ایم درست کنید تا از یک پنکیک لطیف و خوشمزه لذت ببرید.

Picture17 | هلومگ | راز پخت پنکیک‌های نرم و لطیف

طرز تهیه پنکیک برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه اغلب پنکیک‌ها تقریباً یکسان است؛ اما چرا برخی از آن‌ها بسیار خوش‌بافت‌تر و نرم‌تر باقی پنکیک‌ها می‌شوند؟ نکتۀ اصلی در قلق‌ها و ریزه‌کاری‌هایی است که هنگام پخت پنکیک باید به آن‌ها توجه کنید.

در ادامه پنج راز مهم در طرز تهیه مواد پنکیک و پخت آن را توضیح می‌دهیم تا شما هم بتوانید یک پنکیک لذیذ با بافتی بی‌نظیر آماده کنید.

1.      شیر و آبمیوه، طعم‌دهنده‌های بی‌نظیر طبیعی

بسیاری از افراد ممکن است برای راحتی و سریع‌تر درست‌کردن پنکیک از آب برای رقیق کردن مایع پنکیک استفاده کنند. این کار ایرادی ندارد؛ اما اگر دوست دارید پنکیک خوشمزه‌تر از آن آن‌ها درست بکنید، این کار را نکنید!

به‌جای آب، استفاده از شیر یا مخلوطی از شیر و آبمیوه می‌تواند یک طعم بسیار دلنشین‌تر به پنکیک شما بدهد. همچنین شیر و آبمیوه به‌خاطر بوی قوی‌تری که نسبت به آب دارند می‌توانند بوی تخم‌مرغ به‌کاررفته در طرز تهیه پنکیک را کمتر کنند و عطر بهتری هم به پنکیک شما بدهند.

2.      دو عنصر مهم، روغن و بیکینگ‌پودر

برای پخت هر نوع کیکی نیاز به کمی روغن داریم تا با مواد ترکیب کنیم. بهترین نوع روغن‌ها برای پخت انواع کیک‌ها ازجمله کیک روغن‌های مایع گیاهی هستند. توصیه می‌کنیم از انواع روغن‌های بدون بو برای پخت پنکیک استفاده کنید؛ مانند روغن آفتاب‌گردان یا روغن کانولا. ممکن است بخواهید برای سالم‌تر درست‌کردن پنکیک روغن کنجد یا زیتون را جایگزین کنید اما توصیه ما این نیست. این روغن‌ها به دلیل طعم و بوی بسیار قوی که دارند می‌توانند کاملاً عطر وانیل و سایر اسانس‌های استفاده شده در پنکیک شما تحت‌تأثیر خود قرار دهند.

استفاده از بیکینگ‌پودر هم یکی دیگر از نکاتی است که در طرز تهیه پنکیک باید به آن توجه کنید. اگرچه می‌توانید پنکیک خود را بدون بیکینگ‌پودر هم درست گنید؛ اما ترکیب‌کردن مقدار مناسبی از بیکینگ‌پودر در مواد پنکیک باعث می‌شود پنکیک شما بافتی پفکی‌تر و پنبه‌ای‌تر داشته باشد.

3.      اندکی استراحت کنید

بعد از اینکه مواد پنکیک را با هم ترکیب کردید، شما و مایۀ پنکیک باید کمی استراحت کنید. استراحت دادن به مایۀ پنکیک یکی دیگر از نکات ریزی است که باعث می‌شود درنهایت پنکیکی خوش‌بافت‌تر و خوشمزه‌تر داشته باشید.

وقتی به مایۀ پنکیک استراحت می‌دهید نشاستۀ موجود در آن فرصت می‌کند به‌خوبی با سایر مواد ترکیب شود. همین مسئله هم باعث می‌شود پس از پخت پنکیک شما بافت بهتری به خود بگیرد.

به‌خاطر داشته باشید مواد پنکیک نیازی به مخلوط‌شدن زیاد ندارد پس از هم زدن زیاد و طولانی‌مدت مواد با یکدیگر بپرهیزید. هم زدن زیاد باعث سفتی و نامطلوب شدن پنکیک پس از پخت می‌شود. مخلوط‌کردن به‌اندازه و یک استراحت کوتاه به داشتن بافت بهتر پنکیک کمک بیشتری می‌کند.

4.      یک تابۀ خوب

شاید فکر کنید تابه چه اهمیتی در پخت پنکیک می‌تواند داشته باشد؟! باید بگوییم برای پخت پنکیک نیاز به روغن زیادی نیست و درواقع پنکیک در روغن سرخ نمی‌شود بلکه مانند سایر کیک‌ها پخته می‌شود. همان‌طور که برای پخت باقی کیک‌ها فقط کافی است ظرف را اندکی چرب کنیم برای پخت پنکیک هم همین چرب کردن کفایت می‌کند؛ اما فقط درصورتی‌که از یک تابۀ نچسب مانند تابۀ سرامیکی یا تفلون استفاده کنید.

استفاده از تابه‌هایی که احتمال چسبندگی مواد به آن زیاد است مانند تابه‌های روحی، نیاز به روغن و سرخ‌شدن پنکیک را بیشتر می‌کند. پس برای پخت پنکیک حتماً از تابه‌های نچسب استفاده کنید تا یک پنکیک سالم با بافتی بی‌نظیر بتوانید داشته باشید.

5.      زمان مناسب برای پخت

پنکیک بافت بسیار ظریفی دارد و خیلی زود هم پخته می‌شود. برای همین مهم است که در زمان درست و مناسب آن را برگردانید تا هم کاملاً مغزپخت شود و هم طرف دیگر آن هم به‌خوبی پخته شود. معمولاً 30 تا 60 ثانیه زمان کافی است تا یک طرف پنکیک به اندازۀ کافی پخته شود اما برای اینکه مطمئن شوید کافی است صبر کنید تا حباب‌های روی پنکیک را ببینید. حباب زدن سطح پنکیک یعنی پنکیک آمادۀ برگردانده شدن است.

در این مطلب تلاش کردیم نکات و قلق‌های مهم در طرز تهیه پنکیک را برای شما آماده کنیم تا شما هم بتوانید یک پنکیک عالی با بافتی بی‌نظیر و طعمی دلنشین برای خودتان درست کنید.

 

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx