راهنمای کامل سفر اقتصادی به دبی

راهنمای کامل سفر اقتصادی به دبی

فهرست مطالب

فهرست

دبی یک شهر پر زرق‌وبرق است که با هتل‌ها، تفریحات و مراکز خرید لوکس و گران‌قیمت شهرت دارد که این در افراد ایجاد می‌شود که آیا می‌توان سفر اقتصادی به دبی داشت یا خیر؟ در جواب این پرسش باید گفت بله، راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید از این شهر با یک بودجه‌ی اقتصادی دیدن کنید. ما در این مطلب به نکات کامل در زمینه‌ی سفر اقتصادی به دبی خواهیم پرداخت. بنابراین اگر به‌دنبال راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به دبی هستید، با ما تا آخر مطلب بمانید.

ررز هتل اقتصادی در دبی

در کنار هتل‌های مجلل مانند برج‌العرب، جمیرا و… مجموعه‌ای از هتل‌های با قیمت مناسب در دبی وجود دارند که مسافران می‌توانند آن را براساس بودجه خود انتخاب کنند. به‌طورکلی هر چه هتل به ساحل یا مراکز خرید اصلی نزدیک‌تر باشد گران‌تر خواهد بود و هرچه به مناطق قدیمی شهر و فرودگاه نزدیک باشد مانند دیره و بَردبی (Bur Dubai) می‌توانید اقامتگاه ارزان‌تر پیدا کنید. برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به دبی، توصیه می‌کنیم به دنبال اقامتگاهی باشید که در نزدیکی مترو قرار دارد. این به‌معنای صرفه‌جویی در هزینه تاکسی و سفری اقتصادی در داخل شهر نیز خواهد بود. یکی از گزینه‌های عالی برای کسی که به‌دنبال سفر اقتصادی هستند، اجاره Airbnb است. Airbnb  هتل- آپارتمان است که این فرصت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که با هزینه‌ای بسیار ازران‌تر از هتل در آن اقامت داشته باشند. اگر به امکانات رفاهی زیادی نیاز ندارید، Airbnb می‌تواند مکانی ارزان و راحت را برای اقامت شما باشد.

zyegiv6abfuwni19kkbr | هلومگ | راهنمای کامل سفر اقتصادی به دبی

حمل و نقل اقتصادی شهری

برای گشت‌وگذار در داخل شهر دبی دریافت کارت RTA NOL بسیار به نفع‌تان خواهد بود. این کارت بهترین گزینه برای گردشگران است که می‌خواهند در شهر رفت‌وآمد داشته باشند. کارت قرمز 6 درهم و کارت نقره‌ای 25 درهم است که تعداد سفرهای‌شان متفاوت است. از این کارت می‌توانید برای اتوبوس های RTA مترو، تراموا و حتی تاکسی‌های آبی کنید. البته اگرچه هزینه‌ی سفر با تاکسی در دبی نسبت به سایر نقاط جهان ارزان‌تر است اما حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در ساعات ترافیک ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است. یک تاکسی بدون در نظر گرفتن مسافت برای شما حداقل 12 درهم هزینه دارد اما با این قیمت می‌توانید 2 کارت قرمز بخرید و تعداد زیادی از سفرهای داخل شهری را با آن انجام دهید.

غذای اقتصادی در دبی

برای غذا باید دو نکته را در نظر بگرید اینکه چه چیزی می‌خواهید بخورید و کجا می‌خواهید بخورید! غذاهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی در سطح بالاتری از قیمت قرار دارند، در حالی‌که می‌توانید غذاهای عربی و هندی را با قیمت‌های بسیار پایین تهیه کنید؛ البته اگر می‌دانید کجا بروید! در کل شهر رستوران‌های مجلل و فودکورت‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت وجود دارند. برای تهیه غذاهای ارزان قیمت، بَردبی و دیره بهترین گزینه برای مسافران هستند. در آن‌جا تعداد زیادی رستوران ارزان‌قیمت با کیفیت عالی مانند کباب ویژه آل‌یوستاد (Al-Ustad Special Kebab)، دهلی دربار (Delhi Darbar)، ارز لبنان (Arz Lebanon) و… خواهید یافت.

گشت گذار اقتصادی در دبی

برخی از دیدنی‌های دبی هزینه‌ی ورودی گران‌قیمتی دارند اما برخی دیگر از تفریحات در این شهر از قیمت مناسبی برخوردار هستند و حتی برخی از سرگرم‌ها نیز رایگان. برخی از این تفریحات کم هزینه که می‌توانید در دبی به‌عنوان گردشگر انجام دهید، عبارتند از:

باستاکیه  (Bastakiya)

بستکیه مرکز میراث دبی است که نمونه‌های مختلفی از خانه‌های آبا و اجدادی اعراب در آن قرار دارد. این منطقه دارای فضای فرهنگی قوی، هنر خیابانی و کافی‌شاپ‌های مجلل است. در این‌جا می‌توانید در دبی قدیم راه بروید و یک روز خاطره‌انگیز را در سفرتان ثبت کنید.

بازار سوق (Souqs)

بازار سوق‌ها از طلا گرفته تا ادویه، عطر و نساجی برای کسانی که عاشق چانه زدن و خرید هستند، یک گشت‌وگذار مقرون‌به‌صرفه و خرید در دبی است. در این بازار می‌توانید اجناس را حدود نیمی از قیمتی که مغازه‌داران عنوان می‌کنند، بخرید. بازارهای سوق در سمت دیره و رودخانه دبی قرار دارند که می‌توانید از طریق قایق سواری با قیمت 1 درهم به همه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشید

main picture | هلومگ | راهنمای کامل سفر اقتصادی به دبی.

دبی مال Dubai Mall

دبی مال اگرچه یک مرکز خرید لوکس است اما ورودی آن رایگان است و می‌توانید بخش‌های زیادی مانند آکواریوم، اسکلت دایناسور عظیم، رقص آب و نور، اسکیت روی یخ و… را بدون رفتن به داخل آن و بدون پرداخت هزینه مشاهده کنید. این در حالی است که بیشتر سال این پاساژ تخفیف‌های جالبی برای گردشگران دارد.

سواحل دبی Beaches dubai

دبی دارای سواحل زیبا با شن و ماسه تمیز از جمله ساحل کایت و ساحل جمیرا است. هر دو گزینه‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای گردشگران ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید یک تفریح اقتصادی در سواحل دبی داشته باشید؛ حتما سری به ساحل کایت بزنید تا  از تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل هیجان زده شوید و یا با برج‌العرب یا ساحل جمیرا در پس زمینه سلفی بگیرید و یا از آفتاب، شن و موج‌سواری لذت ببرید؛  بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید.

بخش‌های مختلف گردشگری دبی از بلیط‌های هوایی گرفته تا هتل‌ها به‌طور مدام با آژانس‌های مسافرتی همکاری می‌کنند تا بتوانند سفرهای تخفیف‌دار را برای گردشگران فراهم سازند. بنابراین بررسی کردن تورهای مختلف در آژانس‌های مسافرتی متفاوت می‌تواند یک سفر اقتصادی به دبی را در پی داشته باشد. این در حالی است که به‌طورکلی سفر به دبی در ماه‌های گرم تابستان و ماه رمضان به‌دلیل رفت‌وآمد کم توریست به این شهر ارزان‌تر از ماه‌های دیگر در سال هستند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx