طرز تهیه کلروفیل خانگی

طرز تهیه کلروفیل خانگی

فهرست مطالب

فهرست

مصرف کلروفیل خوراکی یک راهکار سریع و آسان برای بهبود رژیم غذایی خود با ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. امروزه افراد زیادی از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که داشتن رژیم غذایی نامناسب مهم‌ترین دلایل آن‌ها است.

 

کلروفیل چیست؟

کلروفیل یک رنگدانه گیاهی است که به گیاهان رنگ سبز می‌دهد. در واقع این ماده یک مولکول کلیدی است که در فتوسنتز سبزیجات نقش دارد و به تبدیل نور خورشید به انرژی کمک می‌کند. کلروفیل خانگی (ترکیب سبزیجات و میوه‌های سبز تیره و آب) می‌تواند سلامت شما را از طرق مختلف بهبود بخشد.

به یاد داشته باشد، اسفناج، جعفری، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کرفس، خیار و آووکادو بیشترین مقدار کلروفیل در میوه و سبزیجات دارند و می‌تواند برای تهیه کلروفیل خانگی انتخاب شوند.

کلروفیل خانگی
کلروفیل خانگی

 

فواید نوشیدن کلروفیل خانگی

  • کروفیل‌های خوراکی معمولاً بسیار غنی و دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. به علاوه، مصرف این نوع نوشیدنی‌ها، می‌توانند سلامت روده شما را بهبود بخشند و حتی به کاهش وزن کمک کنند. برخی از مطالعات همچنین نشان داده‌اند: کلروفیل دارای اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی است، به این معنی که کیفیت گلبول‌های قرمز و سفید را بهبود می‌بخشد.
  • کلروفیل همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است، به این معنی که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و کاهش تاثیر آ‌ن‌ها بر بدن کمک می‌کند. به علاوه، این ماده از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند، فرآیندی که باعث تخریب سلول‌ها و بافت‌های بدن و آسیب به DNA می‌شود.
  • کلروفیل‌های خوراکی منبع غنی از ویتامین‌های E و K هستند. مصرف آن‌ها می‌تواند به بهبود گردش خون و پاکسازی کبد، کلیه‌ها و روده‌ها کمک کند. کلروفیل همچنین به اکسیژن رسانی و سم زدایی کل بدن و بهبود سلامت پوست کمک می‌کند. تحقیقات متعدد نشان می‌دهند که این نوع نوشیدنی ممکن است سطح کلسترول خون را کاهش دهد و حتی می‌تواند از سرطان جلوگیری نماید.

 

 تهیه انواع کلروفیل خانگی

دستور‌العمل‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه یک لیوان نوشیدنی کلروفیل سرشار از انواع مواد مغذی استفاده کنید. در ادامه به چند دستورالعمل برای تهیه کلروفیل خوراکی اشاره خواهیم کرد:

 

شماره 1: ترکیب مکمل کلروفیل داروخانه‌ای و آب

هیچ چیز ساده‌تر از تهیه کلروفیل خانگی با استفاده از مکمل‌های داروخانه‌ای کلروفیل نیست! کلروفیل‌های از پیش ساخته اغلب به صورت مایع با غلظت‌های متنوع به فروش می‌رسند. کافی است یک لیوان آب را با چند قطره مکمل کلروفیل مخلوط کرده و مصرف کنید. بهتر است میزان کلروفیلی را که به آب اضافه می‌کنید بر حسب دستورالعمل ذکر شده در بروشور آن باشد. معمولاً توصیه می‌شود حدود 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) کلروفیل را به یک لیوان آب اضافه کنید، اما ممکن است طعم آن بسیار ناخوشایند باشد. در این صورت می‌توانید با مقدار کمتری شروع کنید و سپس به تدریج دوز را افزایش دهید.

 

شماره 2: ترکیب آب و برگ جعفری

روش دیگر تهیه کلروفیل خوراکی، استفاده از برگ جعفری است. به سادگی مقداری جعفری (حدود یک فنجان) را با یک لیوان آب مخلوط کرده و سپس آن را میکس نمایید. مخلوط حاصل را از صافی رده کنید. نوشیدنی کلروفیل شما آماده مصرف است. آن را در ظرف در بسته در یخچال به مدت حداکثر یک هفته نگهداری کنید.

 

شماره 3: ترکیب آب، کلم بروکلی و اسفناج

می‌توانید با مخلوط کردن آب، کلم بروکلی، اسفناج، هویج و کلم برگ برای خود یک لیوان آب کلروفیل درست کنید. همچنین می‌توانید یک تکه سیب، لیمو و کمی زنجبیل به آن اضافه کنید تا طعم آن را مطلوب‌تر نمایید. افزودن کمی زردچوبه و مقداری پودر جلبک نیز می‌تواند به افزایش ارزش غذایی نوشیدنی شما کمک کند.

 

شماره 4: ترکیب خیار، کاهو و نعناع

گزینه دیگر برای دریافت دوز روزانه کلروفیل مخلوط کردن یک لیوان آب با یک تکه سیب سبز یا لیمو، خیار و کاهو است. می‌توانید مقداری نعناع، ​​ریحان و ریشه زنجبیل نیز به مخلوط خود اضافه کنید. ترکیب حاصل را از صافی عبور داده و مصرف کنید. دقت کنید حتی می‌توانید این مخلوط را به صورت پوره و بدون رد کردن از صافی مصرف نمایید.

 

شماره 5: ترکیب کرفس و سیب سبز

چند شاخه کرفس را با چند تکه سیب سبز و یک لیوان آب ترکیب نموده و در مخلوط‌کن میکس نمایید. برای طعم بهتر این نوع نوشیدنی، می‌توانید چند قطره لیمو ترش تازه و چند تکه موز هم به نوشیدنی کلروفیل خود اضافه کنید. مخلوط حاصل را می‌توانید از صافی رد کرده یا بدون رد کردن از صافی مصرف نمایید.

کلروفیل خوراکی (ترکیب انواع میوه و سبزیجات سبز رنگ و آب) یک نوشیدنی کاملا بدون عوارض بوده و حتی برای سلامتی بسیار مفید است. نوشیدنی کلروفیل می‌تواند به بهبود سلامت روده و کاهش وزن کمک کند. اثرات ضد باکتریایی، کاهش بوی نامطبوع بدن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن از فواید مهم مصرف کلروفیل‌های خانگی خواهند بود.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx