توکن در سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

توکن در سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی یک سامانه آنلاین و تحت وب است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مالیاتی مودیان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی راه اندازی شده است. این سامانه به عنوان یک درگاه واحد، امکانات و خدمات متنوعی را در اختیار مودیان قرار می‌دهد تا  به راحتی و در هر زمان و مکانی به اطلاعات مالیاتی خود دسترسی داشته باشند و فرآیندهای مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 

توکن در سامانه مودیان مالیاتی

یکی از ابزارهای امنیتی که در سامانه مودیان برای احراز هویت و امضای دیجیتال اسناد و مدارک مورد استفاده قرار می‌گیرد، توکن است. توکن به نوعی کلید الکترونیکی محسوب می‌شود که به صورت یک حافظه جانبی مانند فلش مموری ارائه می‌شود و اطلاعات و گواهی‌های دیجیتال مربوط به هویت مودی را در خود ذخیره می‌کند.

 

کاربردهای توکن سامانه مودیان مالیاتی

احراز هویت: برای ورود به سامانه مودیان و استفاده از خدمات آن، نیاز به احراز هویت دارید. توکن یکی از ابزارهای احراز هویت در این سامانه است که با استفاده از آن می‌توانید هویت خود را به صورت امن و دیجیتال به سامانه اثبات کنید.

امضای دیجیتال: یکی از مهم‌ترین کاربردهای توکن در سامانه مودیان، امضای دیجیتال اسناد و مدارک است. با استفاده از توکن می‌توانید اسناد و مدارک مالی خود را به صورت الکترونیکی امضا کنید و از اعتبار و اصالت آنها اطمینان حاصل نمایید. 

شما می توانید با هلو APEX در کمتر از یک دقیقه امضای رایگان الکترونیکی را دریافت کنید.

 

ارسال اظهارنامه مالیاتی: شما می‌توانید با استفاده از توکن، اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.

پرداخت مالیات: با استفاده از توکن سامانه مودیان مالیاتی می‌توانید مالیات‌های خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید.

انجام سایر امور مالیاتی: شما می‌توانید با استفاده از توکن، بسیاری از امور مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهید.

 

مزایای استفاده از توکن در سامانه مودیان مالیاتی

امنیت بالا: توکن یک ابزار امنیتی قوی برای احراز هویت و امضای دیجیتال اسناد و مدارک است.

صرفه جویی در زمان و هزینه: با استفاده از توکن می‌توانید بسیاری از امور مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهید و از مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و اتلاف وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

افزایش شفافیت و نظارت: استفاده از توکن شفافیت و نظارت بر عملکرد مودیان را افزایش می‌دهد و از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

 برای اطلاع بیشتر از نحوه دریافت کلیدهای عمومی و خصوصی از طریق گواهی امضای الکترونیک در سامانه مودیان مالیاتی می توانید به مقالات منتشر شده در وبسایت هلومگ مراجعه کنید.

 

نرم افزار هلو APEX و اتصال رایگان به سامانه مودیان

گروه فناوری اطلاعات هلو که نرم‌افزارهای اختصاصی حسابداری را برای بیش از ۱۵۰ صنف تولید می‌کند و اتصال رایگان به سامانه مودیان مالیاتی با نرم افزار هلو APEX را برای کاربران فراهم کرده است.از طریق نرم افزار هلو APEX، کلیه اطلاعات مربوط به فعالیت مؤدی را از طریق حافظه مالیاتی و فراخوانی متدهایAPI جمع‌آوری اطلاعات به سامانه مؤدیان منتقل و در پرونده و سوابق مالیاتی مؤدی ثبت می‌کند.

بنابراین توکن سامانه مودیان یک ابزار امنیتی و کاربردی در سامانه مودیان است که استفاده از آن مزایای متعددی برای مودیان به همراه دارد. نرم افزار هلو APEX با قابلیت اتصال رایگان به سامانه مودیان، این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا به راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه، امور مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx