کتاب از خوب به عالی

از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی

از خوب به عالی

فهرست مطالب

فهرست

چرا بعضی از شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌های دیگر نه؟

نویسنده: جیم کالینز

ترجمه: سمیرا اشتری

انتشارات: هورمزد

 

دغدغه همیشگی جیم کالینز این بوده است که شرکت‌های خوب یا حتی متوسط چگونه می‌توانند رشد کنند و به موفقیت‌های چشم‌گیر برسند در حالی که بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها از عهده این کار برنمی‌آیند. او برای اینکه به پاسخ دقیق و درستی برسد، تیمی 21نفره را تشکیل داد. این تیم بیش از شش‌هزار مقاله را مطالعه کردند و ساعت‌ها مصاحبه با افراد مختلف را انجام دادند و توانستند به نتایج جالبی برسند. در نهایت نتایج به‌دست‌آمده را در قالب کتاب «از خوب به عالی» منتشر کردند. برای نگارش این کتاب، شرکت‌های بزرگ و موفقی مثل کوکاکولا، اینتل و جنرال الکتریک بررسی شده‌اند. بر اساس اطلاعات کتاب از خوب به عالی از جمله مواردی که باعث موفقیت این شرکت‌ها شده است وجود رهبر حرفه‌ای، حلقه‌ی مهارت، علاقه‌ و حمایت مالی، فرهنگ منظم‌بودن و استفاده از تکنولوژی است.

از خوب به عالی
کتاب از خوب به عالی

این کتاب برای تمام مدیران و صاحبان مشاغل و افرادی که به‌تازگی کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند مناسب است. با مطالعه این کتاب می‌توان از انجام بسیاری از اشتباهات جلوگیری کرد و در مسیری قدم برداشت که به موفقیت ختم می‌شود. از طرفی کتاب از خوب به عالی پر از نکات برجسته و قابل‌توجه برای دانشجویان اقتصاد و مدیریت است.

به گفته مدیرعامل مجله‌ی وال‌استریت، این کتاب با مثال‌های متعدد از شرکت‌هایی که موفقیت طولانی‌مدت را تجربه کرده‌اند، الگویی را برای موفقیت شرکت‌های تازه‌تأسیس ترسیم می‌کند.

بخشی از کتاب از خوب به عالی:

یکی از مدیران از خوب به عالی گفت که بهترین استخدام‌هایی که او کرده است، به کار گماردن افرادی بوده که هیچ تجربه صنعتی یا بازرگانی نداشته‌اند. در یک مورد، او مدیری را استخدام کرده بود که در جنگ جهانی دوم، دو بار دستگیر شده و هر دو بار فرار کرده بود. او گفت: «من فکر کردم کسی که توانسته از عهده این کار دشوار برآید، از پس سخت‌ترین کارها نیز برمی‌آید.»

نوشته‌های مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
سوال خود را بپرسیدx